Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: nadmuch kabiny - czy to prawda?

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie nadmuch kabiny - czy to prawda?

    Czy to prawda, że praca wentylatora nadmuchu kabiny na I biegu jest dla niego szkodliwa? Innymi słowy mówiąc, czy niskie obroty wentylatora od nawiewu są dla niego szkodliwe?
    Spotkałem się niejednokrotnie z takimi opiniami, ale chciałbym wiedzieć, czy mają one pokrycie w rzeczywistości.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  2. #2
    ViP Romeo Avatar Lesio
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Subaru Forester XT, Mini Countryman CS
    Postów
    1,917

    Domyślnie

    Chyba mit, bo jakby miał szkodzić to po co by był , ja w okresie wiosny czy jesieni dość często mam nawiew na jedynce i od 10 lat nic się nie popsuło.

  3. #3
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Ja mam na 1 włączone non stop i jak narazie jest wszystko ok.
    ps.w każdym aucie tak jeżdzę i nigdy nic sie nie zdarzyło.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    ja również praktycznie od zawsze mam wiatrak na 1-ce.w każdym aucie które miałem tak robiłem.nieraz tylko w dłuższej trasie go wyłączam.
    bardzo ważne jest jednak żeby zadbać o wentylator,co jakiś czas wyciągam go przedmuchuję sprężonym powietrzem i wpuszczam kilka kropel oleju w tulejki wirnika.
    dzięki temu wiatrak ma lżej i nie grzeje się,chodzi też dużo ciszej i efektywniej.


    moja druga ulubienica...

  5. #5
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    W 164 Super to utrudniona sprawa, gdyż tu się steruje siłą nawiewu- bez biegów. Ale nie sądzę aby na 1ce były jakieś straszne rzeczy z napędem wentylatora.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Do Pogromców Mitów z tym
    A tak serio, zawsze, kiedy jeżdżę, mam nawiew na niższym biegu, 1 lub 2 i jeszcze w żadnym aucie się nie popsuł.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Ośmielę się stwierdzić że im niższy bieg tym większa żywotność gdyż z racji mniejszego napięcia elektrycznego elementy mechaniczne przechodzą mniej cykli obrotowych a i elektyka mniej się nagrzewa ;p

  8. #8
    obserwator737
    Gość

    Domyślnie

    wolniej = chłodniej , mniejsza praca łożysk , szczotek... mit i tyle

  9. #9
    marcinchorzów
    Gość

    Domyślnie

    Nawiew regulowany jest przez opornosc dobraną do maksymalnej i minimalej pracy wentylatora działa to podobnie jak potencjometr w radiu robisz głosniej lub ciszej . po zatym jak cos ma sie wypalic to opornik w pierwszej kolejnosci a pózniej cała reszta . Pozdrawiam

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    To nie do końca mit, w tej "legendzie" jest sporo prawdy. Najcięższą robotę na pierwszym biegu wentylatora wykonuje rezystor, musi najwięcej energii zamienić w ciepło więc jest mocniej narażony na ewentualną awarię. Są auta w których nagminnie się ten element przepala i pozostaje bieg czwarty w którym silnik pracuje ze swoimi nominalnymi obrotami. Dzieje się tak np. we Fiacie Tipo/Tempra i pewnie w kilku innych też, i stąd taka opinia.
    Poniekąd słuszna. Cieszmy się że omija to nasze Alfy, jeden kłopot mniej.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

Podobne wątki

  1. [GTV] nadmuch zimnego powietrza
    Utworzone przez romeo69 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 16-03-2014, 11:12
  2. Nie działa nadmuch
    Utworzone przez Szafran w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-06-2013, 21:32
  3. [145] Ciepły nadmuch
    Utworzone przez alfa145kubarado w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-10-2010, 14:29
  4. [146] Wentylator/nadmuch hałasuje
    Utworzone przez macminik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 00:38
  5. nadmuch 155
    Utworzone przez jan w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-01-2009, 21:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory