Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: Wycięcie/ katalizatora

  1. #1
    Szymonik
    Gość

    Domyślnie Wycięcie katalizatora

    Witam,mam pytanie czy wycinał/''wybebeszał'' ktoś z Was kata w swojej 146 ? Ewentualnie jak sprawuje auto po takim zabiegu.Sonda jes przed,więc nie wpłynie to na analize spalin,o jakimś wzroście mocy nie myślę,ale chodzi mi o to żeby przypadkiem nic nie popsuć.Mam LPG,więc przyczynia się to do zużycia tego elementu i teraz już dzwoni i wogóle skorodował.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Dzwoni bo pewnie już go wydmuchało i masz rezonans w pustej puszce. Co do mocy to jej nie podniesiesz a wręcz przeciwnie, przyspieszysz spaliny usuwając katalizator więc sonda będzie niedogrzana i to jak najbardziej wpłynie na odczyt, prawdopodobnie wzrośnie spalanie. Moja rada to choćby używka niż nic. I broń boże strumienicę.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar currahee
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 1995 r.
    Postów
    478

    Domyślnie

    Wycinanie katalizatora nic nie daje. U mnie też już dzwoni i zastanawiam się nad katalizatorem "uniwersalnym". Opłaca się taki złożyć, ew. jaki?
    FORZA ITALIA !

  4. #4
    radi23
    Gość

    Domyślnie

    Witam
    Mii kilka miesięcy temu padł kat. Obiawiało się to nieprzyjemnym metalicznym stukaniem(posypała się ceramika wewnątrz). Na początku przeprowadziłem zabieg wybebeszenia katalizatora. Pozbyłem się tym samym stukania, zamiast tego zaczoł występować nieprzyjemny pogłos... jakby ktoś dmuchał w metalową pustą puszkę którą stała się obudowa katalizatora. Po kilku tygodniach wkurzyłem się i wyciełem katalizator wstawiając w jego miejsce tłumik przelotowy. Od razu cisza Różnicy nie odczuwam pomiędzy jazdą z katalizatorem, a jazdą z dodatkowym tłumikiem.

  5. #5
    Toldi
    Gość

    Domyślnie

    a tak jak już zostało powiedziane wzrosło Ci spalanie radi23?

  6. #6
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Nie polecam takiego zabiegu. wycinanie kata nic nie da, pogorszy tylko dźwięk (nawet na przelotówce jest "inny" dźwięk), bedziesz miał kłopot na przeglądzie, po za tym nie jest to dobre dla silnika, ktos przecież układ projektował i powinien mieć okresloną pojemność.

    Jesli juz ingerujemy w to, to chyba warto zrobic to kompleksowo i pod okiem fachowca, ale to tylko moje skromne zdanie.

    Pzdr
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  7. #7
    lepper
    Gość

    Domyślnie

    Ja mam przelot w swoim Boxerku z powodu tego, iż katalizator był zapchany i groziło to rozpi.... głowic. Jakoś nie odczułem spadku mocy i tego, że mam większe spalanie wręcz przeciwnie odczuwam zmianę tj lepiej się wkręca w obroty, przyśpiesza a pali jak ma palić.

  8. #8
    radi23
    Gość

    Domyślnie

    Po wstawieniu tłumika w miejsce kata spalanie pozostało na tym samym poziomie, osiągi nie zmieniły sie (jeśli nawet to nie zaóważylem zmian). Zgadzam się, że układ wydechowy był projektowany przez fachowców i najlepiej stosować rozwiązania fabryczne, ale bez przesady... Zaznaczan, że nikogo nie namawiam do takich zmian tylko mówie ze swojego doświadczenia. ( przed użyciem skontaktuj się z serwisem ponieważ każda nieautoryzowana modyfikacja może powodować awarię bądź utratę gwarancji)

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Głównym powodem zaprojektowania w układzie wydechowym katalizatora było chyba spełnianie norm emisji spalin.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Cytat Napisał saroo Zobacz post
    Głównym powodem zaprojektowania w układzie wydechowym katalizatora było chyba spełnianie norm emisji spalin.
    Pewnie gdyby nie normy coś takiego jak katalizartor by nie istniało

    U siebie nie mam kata, poprzedni własciciel wyciąl. Zamiast niego mam kawałek rury i dospawana obudowę od dołu. Jest specyficzny metaliczny dźwięk przy ok 3000obr, ale czy to z tego powodu to nie wiem Spalanie max 10l wiec chyba w normie, przy jeździe po mieście.

Podobne wątki

  1. Wycięcie programowe EGR Poznań
    Utworzone przez Kazek w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 26-02-2015, 12:06
  2. Wycięcie katalizatora 2.0 TS
    Utworzone przez AR2RRO w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 29-04-2014, 19:50
  3. Wycięcie imobilajzera
    Utworzone przez Piotriix w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-09-2013, 11:24
  4. [145] Wycięcie katalizatora
    Utworzone przez alfaholic145JTD w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-04-2010, 13:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory