Premium jak cholera.
Od lutego próbowałem kupić zestaw rozrządu, paska alternatora i filtra odmy.
Oczywiście nie ma, niedostępne, nawet z Włoch. Trzeba pytać na koniec marca, może coś będzie.
No to zasugerowałem w sklepach tu wymienionych, że zestaw składa się z poszczególnych części, może da się coś skompletować.
Okazało się, że np. jest pasek ale napinaczy nie ma. Odmy nie ma w ogóle.
Na koniec marca okazało się jeszcze, że ceny poszły mocno w górę ale części nadal nie ma (tzn. są ale pojedyncze elementy, z których nie da się zrobić zestawów).
Ostatecznie zestaw skompletowałem na allegro a filtr odma znalazłem w Opolu (super kontakt z tym serwisem).
Prawie 6 tygodni poszukiwań. Premium...
Ja mogłem czekać ale jak ktoś używa samochodu do pracy i musi jeździć?
Giulia Super 2.2 MultiJet
Dziękuję wam za wszystkie podpowiedzi. Chciałem kupić w tym aso, które to naprawia. Tak aby wszystko było od nich. Chciałbym uniknąć sytuacji kiedy to wszystko nie zabangla i jeden będzie pokazywał paluchem na drugiego. Ale skończy się zapewne w akuki.
Co do komentarza, że albo mam kasę albo gwarancję, to mogę tylko powiedzieć, że chciałbym.
Zostawiłem auto na prostą naprawę bo na 95% to któryś przewód wg nich, i tylko tu był termin przed moim urlopem i tylko tu mogłem dojechać samochodem bez przegrzania.
Teraz siedzę sobie na wakacjach, na które pojechałem suvem który byjał jak kuter i się wpieniam.
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
Może ma kasę
Może ma gwarancje![]()
A ja miałem ten sam problem i w ASO nie było zaworu oraz nie wiedzieli kiedy będziewidzę że nie zmieniło się zbyt wiele
A co do potencjalnej reklamy sklepu... Może wspomniałem o akuki tylko dlatego że do tej pory się na nich nich nie zawiodłem? Kontakt natychmiastowy, nawet przez messa![]()
No nie wiem gdzie jest taki zawór za 3x mniej.
Może bywa, ale teraz ciężko znaleźć poniżej 2300. W akuki był za 2500, w aso 3100. Mówimy o części 50556087.
Anyway. Zawór z Akuki kupiony wstawiony i działa.
Jak ktoś chciałby mój poprzedni w którym ponoć silnik jest sprawny to za jakieś skromne pieniążki możemy się dogadać. Nie zdziwiłbym się że przy odpowiedniej wiedzy możno go wskrzesić. Elektronika jednak jest chyba VIN protected.
Tetaz kolejny problem. Aku chyba kończy swój żywot. sprawdzając na szybko. oryginał z ASO kosztuje ~1400. To chyba jest ECM. Ktoś brał już aku nieoemowy? co wybraliście?
Tutaj lokalnie mam zakład specjalizujący się w aku i oni sugerują żeby wziąć jakiś AGM i jedyny w sumie który oni mają i dorównywałby OE (choć pewnie zbyt łaskawie myślą o tym giuliowym) to jakiśtam duracell.
Jeśli jest tu jakiś Pai Mei od aku to zachęcam do wyżycia się
Jeśli chodzi o charakterystykę użytkowania samochodu to niestety są to dość krótkie przejazdy do 20km w większości miasto.
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
Giulia Veloce 2.0 GME 280KM Q4
Cześć, ze zbiorniczka po prawej stronie, przy podszybiu (patrząc od strony maski) ubywa mi płyn chłodniczy. W zeszłym roku dolewałem z 200-250 ml, ostatnio też zauważyłem, że stan spadł poniżej minimum i pojechałem do Car Serwis, żeby zobaczyli co się dzieje- Stwierdzili, że nie ma wycieków, płyn jest czysty, klarowny i żeby po prostu dolać. Uzupełniłem do stanu MAX, po powrocie z urlopu chciałem uzupełnić płyn do spryskiwaczy i patrzę, że poziom płynu (zimny silnik po postoju 24h) stan znajduje się poniżej MAX dokładnie w połowie skali minimum-maksimum. Urlop spędzałem dość aktywnie jeżeli chodzi o jazdę samochodem, było w tym też nieco więcej dynamicznej jazdy. Zaczynam się zastanawiać, czy przesadzam i może płyn gdzieś wypluło, bo był dolany do punktu oznaczonego jako MAX, albo może to normalne... nie wiem, pod koniec czerwca kończy mi się gwarancja i nie chciałbym zaraz utknąć z czymś co może zaraz urosnąć do poważnej awarii silnika. Przebieg 29 tys km. Silnik przez pierwsze 5 tys był delikatnie docierany, olej zmieniany był po 1,5 tys km, następnie po 5 tys, później już co maksymalnie 10 tys km. Samochód nie jest katowany, z reguły jeżdżę dość spokojnie i ekonomicznie, niemniej zdarza mi się też nieco mocniej przycisnąć, aczkolwiek bez jakiejś przesady. Nie wiem o co chodzi z tym płynem, w zbiorniczku przy pasie przednim płynu nie ubywa.
Dedykowany do tego silnika koncentrat i wodę destylowaną nabyłem w carserwis i rozrobiłem 50:50.
Ostatnio edytowane przez Lober ; 16-05-2022 o 09:32
"Strona maski" to góraPodaj może poprawną orientację (pasażer to strona prawa, kierowca - lewa). Więc jeżeli ubywa z prawego zbiornika - to OK, tam zawsze poziom płynu ustala się na MIN na zimno. Jeżeli z lewego - rzeczywiście możesz mieć problem, ale mniejszy - bo to zbiornik chłodzenia IC. Zresztą poszperaj po forum, coś na ten temat było.