Strona 185 z 204 PierwszyPierwszy ... 85135175176177178179180181182183184185186187188189190191192193194195 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,841 do 1,850 z 2037

Temat: Chiptuning

  1. #1841
    Użytkownik Świeżak Avatar StelvioRS
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Jasło
    Auto
    Stelvio QV & Veloce
    Postów
    61

    Domyślnie

    Cytat Napisał SE7 Zobacz post
    A obrotomierz i wskaźnik biegu to jest gadżet? Hamowanie biegami obciążonym autem nie zastąpi hamulców to nie jest ciężarówka z retarderem.
    Wiadomo jak się silnik wkręca to wyć musi.
    Dlaczego zakładasz że ktoś na to nie patrzy lub nie umie jeździć?
    Ja porównuję stelvio tylko z innymi samochodami którymi jeżdżę w tym samym miejscu i to mi wystarczy stwierdzić że nie hamuje skrzynią.

  2. #1842
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,635

    Domyślnie

    Mi się (Stelvio) jak zjeżdżam z górki nie rozpędza, spada anemicznie ale sukcesywnie po 1km/h w dół. Fakt, że z jakiejś szczególnej wysokiej górki nie testowałem tego.
    A przycisk do kontroli zjazdu masz? Ja wiem, że to głównie ABS/ESP wykorzystuje chyba, ale może przełącza też skrzynię w jakiś tryb hamowania?! Tylko jak to zweryfikowac...?

  3. #1843
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2018
    Auto
    Stelvio 2.0/200KM
    Postów
    743

    Domyślnie

    Nie mam żadnych zastrzeżeń do hamowania silnikiem w Stelvio - a zjechałem nim z Stelvio Pass, Transfogarskiej, Grossglockner i nie wiem skąd jeszcze. Nie mam łopatek, ale wajchą wrzucam sobie stosowny niski bieg i jazda, można wręcz przesadzić z redukcją bez przekroczenia obrotów dla danego biegu więc zdarzało mi się poprawiać na wyższy bieg z górki.

  4. #1844
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał ciafok Zobacz post
    Nie mam żadnych zastrzeżeń do hamowania silnikiem w Stelvio - a zjechałem nim z Stelvio Pass, Transfogarskiej, Grossglockner i nie wiem skąd jeszcze.
    Czyli albo technika jazdy, albo różnice w sofcie w zależności od rocznika
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  5. #1845
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    Podobno wersję bez gpf hamują silnikiem normalnie w przeciwieństwie do wersji z gpf, gdzie silnik nawet na wolnych obrotach dostaje paliwo i stąd podobno wynika przyspieszanie przy jeździe z górki.

    Wysłane z mojego XQ-AT51 przy użyciu Tapatalka

  6. #1846
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał mateuszszar Zobacz post
    Podobno wersję bez gpf hamują silnikiem normalnie w przeciwieństwie do wersji z gpf, gdzie silnik nawet na wolnych obrotach dostaje paliwo i stąd podobno wynika przyspieszanie przy jeździe z górki.

    Wysłane z mojego XQ-AT51 przy użyciu Tapatalka
    O kurde, to ci dopiero ekologia... Masakra.

    Rozumiem, że miałeś na myśli "jadąc z zamkniętą przepustnicą", bo na wolnych to wiadomo, że musi dostać paliwo
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  7. #1847
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    O kurde, to ci dopiero ekologia... Masakra.

    Rozumiem, że miałeś na myśli "jadąc z zamkniętą przepustnicą", bo na wolnych to wiadomo, że musi dostać paliwo
    Tak. Masz rację.

    Ktoś pisał że chodzi o to aby utrzymywać temperaturę GPF.

    Wysłane z mojego XQ-AT51 przy użyciu Tapatalka

  8. #1848
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2020
    Mieszka w
    Turek
    Auto
    Stelvio FE LPG; Giulia Veloce `17 LPG
    Postów
    552

    Domyślnie

    Cytat Napisał mateuszszar Zobacz post
    Podobno wersję bez gpf hamują silnikiem normalnie w przeciwieństwie do wersji z gpf, gdzie silnik nawet na wolnych obrotach dostaje paliwo i stąd podobno wynika przyspieszanie przy jeździe z górki.

    Wysłane z mojego XQ-AT51 przy użyciu Tapatalka
    Na przykładzie swojego stelvio bez gpf potwierdzam normalne, nieodbiegające od innych aut, hamowanie silnikiem.

  9. #1849
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,433

    Domyślnie

    We wrześniu jadę do Włoch, m.in. będę objeżdżał Como, potem za Genuę i z mapy widzę, że jakieś górki będą to sprawdzę. Też zastanawiałem się jak jest z hamowaniem silnikiem, bo np. wczoraj zrobiłem 400 km po drogach w okolicach Drawska Pom., dosyć krętych i specjalnego hamowania silnikiem nie wyczułem. A przynajmniej takiego jakbym oczekiwał.

    Tak przy okazji maly offtop: czy ktoś był w Arese, w muzeum Alfy? Bo też zaplanowałem i jestem ciekawy czy się nie zawiodę.

  10. #1850
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Super 2.2 M-jet MT 180 KM '16
    Postów
    129

    Domyślnie

    Cytat Napisał prezes-tk Zobacz post
    We wrześniu jadę do Włoch, m.in. będę objeżdżał Como, potem za Genuę i z mapy widzę, że jakieś górki będą to sprawdzę. Też zastanawiałem się jak jest z hamowaniem silnikiem, bo np. wczoraj zrobiłem 400 km po drogach w okolicach Drawska Pom., dosyć krętych i specjalnego hamowania silnikiem nie wyczułem. A przynajmniej takiego jakbym oczekiwał.

    Tak przy okazji maly offtop: czy ktoś był w Arese, w muzeum Alfy? Bo też zaplanowałem i jestem ciekawy czy się nie zawiodę.
    niestety nie byłem, ale tutaj masz fragmenty muzeum https://www.youtube.com/watch?v=aJTKQ6m4P0A

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Chiptuning.
    Utworzone przez epsonix w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 575
    Ostatni post / autor: 21-09-2024, 09:46
  2. Chiptuning JTD
    Utworzone przez hump.O w dziale GT
    Odpowiedzi: 108
    Ostatni post / autor: 25-01-2021, 00:02
  3. Chiptuning
    Utworzone przez Seweryn13134 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-09-2016, 17:32
  4. [Giulietta] Chiptuning 1,6
    Utworzone przez arturo132 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-06-2015, 00:29
  5. chiptuning TS'a ?
    Utworzone przez KornelPL w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 27-09-2011, 20:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory