Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Temat: V6 TB dziwny dźwięk przy odpalaniu

  1. #11
    KamilWR
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    KamilWR kurcze coś nie dobrego się raczej dzieje, kiedyś jeździłem nie raz v6TB i powiem że czuć było że turbo wstaje juz ciut poniżej 2tys rpm, max. moment lapie gdzies koło 2500rpm i ładnie ogólnie ten silnik się nakręca, w dużą lekkością nawet bym powiedział, bardziej kulturą pracy i zachowaniem bliżej mu do wolnossącego mocnego silnika niz do typowej tb.

    Zanim zagazujesz, szukaj dobrego diagnosty, sprawdzcie przeplywke, zachowanie turbiny, ile max. pompuje, od jakich obrotów zaczyna pracować już efektywnie, czy działa overboost, bo może ci się zaworek sterujący pracą turbiny zepsuł lub masz spekane przewody cisnieniowe przy nim.
    Tak będę musiał zrobić.Generalnie silnik pracuje ładnie (na moje ucho i odczucie) tylko rzecz w tym wolnym wkręcaniu.Po tym co napisałeś wszystko by się zgadzało, że coś jest nie tak..jeżdze jeszcze A6 2.4 V6 i przyznam, że on znacznie - o zgrozo- lepiej reaguje na dodatnie gazu niż moja Alfa, która zaczyna jechać dopiero od jakichś 4000+rpm.No cóż wygląda na to, że wyprowadzanie alfiny na prostą potrwa dłużej niż się spodziałem..

  2. #12
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał mateo020 Zobacz post
    Panowie to nie zadne bzdety o ktorych piszecie. TO JEST WARIATOR !!!!!!!!!!!!!! Na bank sprawdz a sie przekonasz panowie jak nie macie pojecia to nie wypowiadajcie sie macicie tylko w glowe koledze
    Kolego a gdzie ten wariator w v6 ????
    Rany tyle lat jeżdżę v 6 i żyłem w niewiedzy.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  3. #13
    VIECIO
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    Zamilcz lepiej jak masz takie bzdety pisać, gdzie w 2.0 V6 turbo wariator żeś znalazł, co??

    Aż mi sie humor z rana poprawił ....
    Sory kolego ale nie wyskakuj z takimi tekstami, nie przeczytałem pola z silnikiem i tyle , a co do milczenia to nie zamilczę

    ---------- Post dodany o godzinie 19:14 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:10 ----------

    upsss cofam posta myślałem, że to do mnie , jakiś zakręcony jestem dzisiaj
    a co do tego gazowania belli jesteś tego pewien?
    Bo słyszałem, że Alfy tego nie lubią ;/

  4. #14
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał VIECIO Zobacz post
    a co do tego gazowania belli jesteś tego pewien?
    Bo słyszałem, że Alfy tego nie lubią ;/

    Widze ludowe opowieści powielasz ;] Żadne auto nie lubi LPG założonego przez partacza na kiepskich komponentach, jeśli zrobisz to OK, żadnych przeciwskazań nie ma, jedynie nie należy z LPG podchodzić do JTS, ale to inna historia ....
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  5. #15
    mnap86
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał KamilWR Zobacz post
    Panowie kolejny problem...już nie chciałem zakładać kolejnego tematu tylko wyżalić się w tym.Odstawiłem belle do gaziarza i pierwsze słowa "strasznie słabo wkręca się na obroty".Robił przedwczoraj zwykłą 2.0 i jego zdaniem na obroty wchodziła lepiej.Przejechaliśmy się i dziwił się, że tak późno załącza się turbo.Przyznam, że faktycznie w początkowej fazie Alfa jedzie jak Astra 1.4 dopiero jak załączy się turbo jest łamanie kręgosłupa jednak myślałem, że "ten typ tak ma". Jako, że nigdy wcześniej nie jechałem włoskim V6 TB nie mam porównania.Powiedzcie mi jak w sprawnych v6TB wygląda charakterystyka silnika tj.kiedy załącza się turbina , czy towarzyszy temu wyraźny wysoki gwizd , syk czy jakiś szum?Jeśli okazałoby się, że rzeczywiście u mnie Turbo załącza się za późno czego to może być przyczyna?
    Nie jestem pewien czy nie mam walniętej przepływki bo AR przy spokojnej jeździe po mieście nie chciała wg kompa zejść poniżej 18l/100 a dzisiaj na dosyć krótkim odcinku z parkingu go gazownika....30l/100

    Sprawa turbiny... owszem, turbina na pelen gwizdek i lamanie karku zaczyna gdzies tak przy 3000-35000, wtedy jak depniesz gaz to cisnie konkretnie. Pracuje rowniez przy 2500 z tym, ze mi moze podswiadomie zdaje sie, ze przy 3-3,5k jest bardziej podatna/czula na gaz.

    Teb silnik tak ma, ze na niskich obrotach jest slaby. Szczegolnie widac/czuc to jak chcesz wyjechac z podporzakowanej, szczegolnie jak jest pod gorke. Trzeba go po prostu wkrecic na 1200-1500 obrotow i dopiero ruszac.. bo tak z miejsca zanim sie zbierze to troszke trwa i jedziesz jak jakims starym dieselem..

    Nie wiem jak u innych, ale u mnie wyraznie przy takim ruszaniu z jalowych i przy skrecaniu np kiedy wymagana jest praca wspomagania muli bardziej niz zwykle, ale tylko na jalowych.

    Syku raczej nie ma ani gwizdu. Chociaz jak jedziesz w okolicahc 2500 to slychac, ze auto ma sprezarke. Co innego jak podbijesz pod 5000 i odpuscisz, wtedy wyraznie slychac upuszczane powietrze.

    Spalanie... Bardzo rozne. Zalezy co rozumiesz przez pojecie jazda po miescie. U mnie bywa od 9 do 25 litrow. Chociaz ostatnio po wyjezdzie z parkingu pokazal 80..

    9 minimum na trasie (kiedys widzialem 8.5) przy spokojnej jezdzie na dlugim odcinku. Przy odcinku rzedu 10km przy spokojnej jezdzie jakies 10-11. Odcienk dlugosci 20-30km pry spokojnej jezdzie jakies 9-10 (zalezy jak sie jedzie). W typowo miejskim cyklu... 13 to minimum przy jezdzie jak matka teresa i malej ilosci swiatel. Przewaznie w miescie okolice 15. Jezeli sporo swaitel, zatrzymywania i ruszania to 18-20... a reszta to czyste szalenstwo. Widywalem juz (nie na 100m) w miescie nawet i 28 na odcinku 10-15km i to nie zawsze nawet przy mocnym bucie... Dynamicznie, ale bez szalenstwa.. Reszta to szalenstwo i o tym nie bede nawet pisal...

    W podpisie mam srednie spalanie z cyklu mieszanego.. proporcji nie znam, ile wleje i ile wypije tyle pisze. Co prawda dawno nie aktualizowalem, bo po co... jeszcze wyjdzie, ze pali wiecej
    Ostatnio edytowane przez mnap86 ; 17-10-2009 o 22:12

  6. #16
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    AR 166 2.0 V6
    Postów
    14

    Domyślnie

    W tym silniku turbina dziala mozna powiedziec na 2 sposoby albo wlaczy sie sama jak silnik potrzebuje wiecej mocy czyli jak go gonisz w tym przypadki gdzies od 3500 obrotow i mozesz wlaczyc ja sobie sam przynajmniej u mnie tak jest i w tedy ciagnie od samego poczatku nie ma zadnych brakow mocy

  7. #17
    KamilWR
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bykux Zobacz post
    W tym silniku turbina dziala mozna powiedziec na 2 sposoby albo wlaczy sie sama jak silnik potrzebuje wiecej mocy czyli jak go gonisz w tym przypadki gdzies od 3500 obrotow i mozesz wlaczyc ja sobie sam przynajmniej u mnie tak jest i w tedy ciagnie od samego poczatku nie ma zadnych brakow mocy
    Hmm a możesz mi powiedzieć w jaki sposób samemu włączasz sobie turbo?

  8. #18
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    KamilWR kolega troche źle się wyraził, przy osiagnieciu pewnej wprawy w operowaniu pedałem gazu, mozna swiadomie wywolac tzw. overboost, przytrzymaj auto rpzed wyprzedaniem z redukcja do trojki i obroty kolo 3500-4000rpm i potem depinij w podloge, zobaczysz jak sie zbierze, w momencie tzw. overboostu ten silnik krzesa z siebie kolo 240KM przez krotka chwile.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  9. #19
    KamilWR
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    KamilWR kolega troche źle się wyraził, przy osiagnieciu pewnej wprawy w operowaniu pedałem gazu, mozna swiadomie wywolac tzw. overboost, przytrzymaj auto rpzed wyprzedaniem z redukcja do trojki i obroty kolo 3500-4000rpm i potem depinij w podloge, zobaczysz jak sie zbierze, w momencie tzw. overboostu ten silnik krzesa z siebie kolo 240KM przez krotka chwile.
    O prosze nawet nie wiedziałem.Nie omieszkam sprawdzić

  10. #20
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    AR 166 2.0 V6
    Postów
    14

    Domyślnie

    kolo drazka zmiany biegow masz 3 przyciski 1 od wlewu paliwa 2 od turbiny a 3 nie pamietam juz od czego tam;p

    http://img14.imageshack.us/img14/7836/p20100913ss.jpg
    Ostatnio edytowane przez bykux ; 20-10-2009 o 12:19

Podobne wątki

  1. dziwny pisk przy odpalaniu
    Utworzone przez gawor06 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 29-06-2018, 20:52
  2. [159] Dziwny stukot przy odpalaniu
    Utworzone przez lukas83 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 27-06-2016, 15:51
  3. Dziwny dźwięk przy odpalaniu (trzeszczenie/zgrzyt)
    Utworzone przez dawid2092 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-01-2015, 20:48
  4. dziwny dzwiek przy odpalaniu
    Utworzone przez dejwa1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 01-09-2011, 22:00
  5. [155] dziwny strzał przy odpalaniu
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 28-06-2011, 11:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory