Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 34

Temat: Swierczenie turbo, czarne kleby dymu, brak mocy

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    796

    Domyślnie

    Czyli masz po kłopocie.
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









  2. #12
    bapster
    Gość

    Domyślnie

    nom, bardzo poprawilo mi to humor :]

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    796

    Domyślnie

    Mam teraz podobny kłopocik bo wydmuchalo mi uszczelkę spod przepustnicy na łączeniu intercollera z kolektorem ssącym. Na wolnych obrotach czuć jak dmucha a przy 2 tyś położyłem czapkę na nieszczelności i pofrunęła Częsc już zamówiona od kolegi z forum
    P.S. Na weekendzie będę w Krakowie
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









  4. #14
    Kondi
    Gość

    Domyślnie ??

    Siema. Napisałem w tym wątku ale dokładnie nie wiem co to może być - może i turbina. Więc objawy są takie: na zimnym silniku i na rozgrzanym też przy przyspieszaniu na każdym biegu (sprawdzałem tylko do 4 bo wiadomo że korki i światła ciągle i aura też nie za ciekawa jak na letnie opony) czuć chwilowe odcięcie, tak jakby na sekundę samochód stracił moc. Dzieje się tak przy ok 2000 obr/min a później normalnie już idzie w górę. Co to może być? Zauważyłem to jakieś 2 dni temu więc nie wiem dokładnie czy coś innego się dzieje. Pzdr.

  5. #15
    scoobi83
    Gość

    Domyślnie

    ja mam podobny problem, sekundowy brak mocy, kopcenie przy ok 3000 tyś obr/min (od czasu zaślepienia EGR) rura cała bo niedawno wymieniałem jedynie co mam do zrobienia to łopatki geometrii w turbinie bo bie chodzą i mam nadzieję że to tylko to i nic więcej.

  6. #16
    Kondi
    Gość

    Domyślnie

    Dzisiaj miałem większy problem:/ Wracałem do domu (trasa ok 90km) i mi wyskoczył komunikat MOTOR CONTROL SYSTEM FAILURE i taka żółta ikonka się zaświeciła w kształcie chyba turbiny. Na początku samochód stał pod blokiem parę godzin, odpaliłem silnik i strasznie dymił na siwo i trochę dziwnie chodził tak jakby głośniej, ale pomyślałem że to ze względu na zimny silnik (po przejechaniu trasy jak silnik był rozgrzany już nie dymił). Wyjechałem z miasta ale też czułem tak jak wcześniej że silnik traci na chwilę moc, tak jakby przerywał (jak pisałem we wcześniejszym poście). Przejechałem może 15 km i przy wyprzedzaniu gdy wszedłem na wyższe obroty (powyżej 3000) wyskoczył ten komunikat. Zatrzymałem się zgasiłem auto, poczekałem chwilę myśląc że to może jakiś błąd i po ponownym uruchomieniu silnika - zniknie (nieraz tak było np. w fiacie stilo kolegi). Ale niestety nie zniknął. Pojechałem dalej wolno, nisko zmieniając biegi i teraz nie wiem co robić. Co to może być? Turbo? Moc traci tylko na chwile i nie kopci na czarno, a chyba jakby mi padło turbo to w ogóle by nie miał mocy. Prawda?? Proszę o szybką odpowiedź bo jutro już sobota a w niedziele nic nie zrobię. Pzdr.

  7. #17
    g.fu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kondi Zobacz post
    Dzisiaj miałem większy problem:/ Wracałem do domu (trasa ok 90km) i mi wyskoczył komunikat MOTOR CONTROL SYSTEM FAILURE i taka żółta ikonka się zaświeciła w kształcie chyba turbiny. Na początku samochód stał pod blokiem parę godzin, odpaliłem silnik i strasznie dymił na siwo i trochę dziwnie chodził tak jakby głośniej, ale pomyślałem że to ze względu na zimny silnik (po przejechaniu trasy jak silnik był rozgrzany już nie dymił). Wyjechałem z miasta ale też czułem tak jak wcześniej że silnik traci na chwilę moc, tak jakby przerywał (jak pisałem we wcześniejszym poście). Przejechałem może 15 km i przy wyprzedzaniu gdy wszedłem na wyższe obroty (powyżej 3000) wyskoczył ten komunikat. Zatrzymałem się zgasiłem auto, poczekałem chwilę myśląc że to może jakiś błąd i po ponownym uruchomieniu silnika - zniknie (nieraz tak było np. w fiacie stilo kolegi). Ale niestety nie zniknął. Pojechałem dalej wolno, nisko zmieniając biegi i teraz nie wiem co robić. Co to może być? Turbo? Moc traci tylko na chwile i nie kopci na czarno, a chyba jakby mi padło turbo to w ogóle by nie miał mocy. Prawda??
    Po tym co napisałeś wcześniej pomyślałem sobie, że to typowy objaw źle działającego przepływomierza - takie krótkie zawahanie podczas przyspieszania. Teraz to już się trochę sam waham , chociaż awaria przepływomierza nadal jest prawdopodobna. To, że po kilkugodzinnym staniu pod blokiem dymił na siwo przy takiej pogodzie nie jest niczym szczególnym. To prawdopodobnie para wodna, do czasu nagrzania wydechu i odparowania wody może tak dymić. Prawdziwy problem jest wtedy, gdy dymi tak wciąż mimo nagrzania silnika.
    Na początek proponuję posprawdzaj dokładnie wszystkie przewody elastyczne dolotu, opaski, połączenia. Jak wyeliminujesz nieszczelności to kolejnym podejrzanym będzie przepływomierz. Żeby jednak nie wróżyć z fusów dobrze byłoby odczytać błędy na komputerze. Częściowej niesprawności przepływomierza najczęściej w ten sposób się nie wykryje, ale można wyeliminować inne usterki. Diagnostyka komputerowa może jednak określić jakie jest ciśnienie doładowania, ilość tłoczonego powietrza i dawka paliwa. A to już są jakieś dane do wysnucia prawdopodobnych przyczyn usterki.

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kondi Zobacz post
    Dzisiaj miałem większy problem:/ Wracałem do domu (trasa ok 90km) i mi wyskoczył komunikat MOTOR CONTROL SYSTEM FAILURE i taka żółta ikonka się zaświeciła w kształcie chyba turbiny. ....
    kolego wystąpiło u ciebie przeładowanie (to w pisz w forumową wyszukiwarkę) związane ze zmienną geometrią turbiny, albo zanieczyszczonym kolektorem ssącym i czujnikiem ciśnienia doładowania
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #19
    Kondi
    Gość

    Domyślnie

    Więc od czego zacząć? Czytałem dzisiaj sporo tematów na forum o tym błędzie i sprawach co warto przy okazji jeszcze sprawdzić/wyczyścić ale przyznam że się pogubiłem bo trochę dużo tego;p
    1. Sprawdzić w ASO (co na tym etapie mogą mi powiedzieć - coś konkretnego czy po kolei będę musiał wszystko sprawdzać/wymieniać?
    2. Przeczyścić EGR i overboost i coś jeszcze??

    Na pewno nie będę tego sam robił bo nie mam garażu a na dworze to za zimno teraz, no chyba że gdzieś do kolegi podjadę ale żaden ze mnie mechanik i nie mam wprawy:/

    Maciek-156 jeśli okazało by się że to problem z tą geometrią kierownic w turbo to gdzie można to naprawić - trzeba oddać do jakiegoś zakładu co regeneruję turbiny?? Ile taki coś może kosztować?

    Sorka za takie może laickie pytania ale nie za bardzo znam się na mechanice.

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Zacznij od czyszczenia EGRu, kolektora ssącego i czujnika ciśnienia doładowania. Oraz wymień wężyki podcisnieniowe sterujące geometrią turbiny
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. 156 2.4jtd 175km brak mocy i chumra dymu
    Utworzone przez Krzysiiekk91 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-05-2015, 16:48
  2. Brak mocy, megaspalanie, brak obrotów, kłęby dymu JTD
    Utworzone przez pittlodz w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 19-06-2014, 16:47
  3. błąd silnika, organiczenie mocy i brak turbo 1.9 jtd 16v
    Utworzone przez filipekrdm w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-12-2012, 14:29
  4. Brak mocy olbrzymie kłeby dymu a po 15 min wszystko ok
    Utworzone przez pakiet10000 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-04-2012, 07:27
  5. brak mocy i Chmura dymu
    Utworzone przez sopel w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-04-2010, 17:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory