W 2021 roku 2/3 sprzedanych Alf w Europie sprzedano z silnikiem diesla. Podobno to tak duży procent sprzedaży, że Alfa zawyża statystyki które średnio wynoszą 23 procent. Wychodzi na to, że floty chętnie kupują Alfy w Europie. Co ciekawe te statystyki w Polsce są pewnie całkowicie na odwrót.
Floty może i też, ale np. we Włoszech praktycznie wszystkie Stelvio i Giulie, jakie widzę, to właśnie diesle
W Polsce statystyki diesel/benzyna kształtuje głównie akcyza. Jak ukazały się pierwsze polskie cenniki Giulii, to od razu napisałem tu na forum, że diesle w Polsce będą niesprzedawalne. I co? I pierwsza partia Giulii, które trafiły w 2016 roku to polskich salonów to były same diesle, a potem bujali się z ich sprzedażą chyba ze 3 lata, bo większa akcyza na silnik o pojemności 2.2l nie pozwalała im na żadne większe upusty. W 2008 roku, gdy kupowałem 159-kę sytuacja diesel/benzyna była dokładnie odwrotna, a jak ktoś chciał kupić benzyną, to w salonie patrzyli na niego jak na raroga. Statystyki na danym rynku kreuje cena zakupu i inne lokalne koszty z tym związane (podatki, dopłaty, zakazy, nakazy, itp.).
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)
częściowo się zgadzam, ale co do tych zalegających na stocku 2.2d, to weź poprawkę na to, że większość to były manualne skrzynie, do tego dziwne konfigi - nasrane opcji tak że cena podstawy była 190tys, a tak naprawdę kupując nowy, biorąc to co się chce w lepiej cenowo wychodzących pakietach, to AT8 i po rabacie to można było mieć w może ciut wyższych ale niedużo pieniądzach. do tego same czarne i białe. dopiero potem je porejestrowali na wewnętrzny użytek i w 2019/20 powyprzedawali już w przyzwoitszych pieniądzach, ale już jako używki z jakimś nabitym przebiegiem itp.
Masz rację, te najdroższe wersje z automatami poszły do managerów, a na stokach zostały same manuale, ale jedno i drugie pokazuje, jaki wpływ ma u nas akcyza na statystyki sprzedaży. Nie chcieli sprzedawać nowych aut bez zysku (lub ze stratą) i woleli wrzucić spory wolumen aut w koszty działalności firmy. To tylko pokazuje, do czego prowadzi nasza akcyza oparta na pojemności silnika. Przecież najsłabsze diesle miały wtedy 150KM i 2.2l pojemności, a benzyna miała 200KM i poniżej 2.0l pojemności więc nie łapała się na większą akcyzę.
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)
Jak wy to wszystko potraficie pięknie wytłumaczyć.
A może po prostu aluminiowy diesel 2.2 jest dobrym silnikiem?
Może bardziej trwałym, bardziej bezproblemowym i tańszym w utrzymaniu niż 2.0 Multiair?
Może ludzie właśnie w ten sposób myślą?
Tak po prostu?
Giulia Super 2.2 MultiJet
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)
Wystarczy trochę poczytać włoskie fora, żeby zauważyć, że to nie prawda.
Giulia Super 2.2 MultiJet