Tak, takTy w to na serio wierzysz czy tylko udajesz, bo głupio się teraz przyznać, że to bzdury?
![]()
Przepisowo krajówką, a przecież miało być w cyklu mieszanym wg zapowiedzi? A 500km w mieście?
Porównania ciąg dalszy z Fiatem 500e - zużycie prądu wg różnych testów przy 90km/h to ok. 15kWh/100km i to latem. Więc przy baterii ok. 50kWh ledwo przekroczysz 300km i to jadąc delikatnie przepisowo.
Przy 120km/h zużycie prądu w 500e to... 18-20kWh/100km, co daje zasięg ok. 250km dla baterii 50kWh.
O autostradzie to już nawet nie wspominam, bo spadamy poniżej 200km
A to wszystko biorąc pod uwagę mniejszego i lżejszego Fiata. Zakładając, że nawet dla Jeepa te dane będą takie same to będziesz musiał robić częściej te postoje na odpoczynek albo jechać przepisowo krajówkami za TIRami![]()
I teraz najciekawsze - proszę Cię o wytłumaczenie tego fenomenu (dane ze strony Stellantis):
Średnie zużycie prądu w cyklu WLTP: 15,9kWh/100km
Średni zasięg w cyklu WLTP: 390km
54kWh / 15,9kWh/100km = 340km (przy założeniu, że 54kWh to wartość netto)
50kWh / 15,9kWh/100km = 314km (przy założeniu, że 54KWh to wartość brutto)
Ale możesz dalej wierzyć, że zrobisz 500km w mieście, a na trasie spokojnie 300km
PS. To, że Ty nie robisz więcej niż 300km bez odpoczynku to akurat dla mnie mało znaczące. Dla mnie robienie co 300km odpoczynku to średnio co 2-2,5h przerwa, zdecydowanie zbyt często, żeby robić przerwę.