
Napisał
jacekpr
Od jakiegoś czasu myślałem o włączeniu LDW (lande departure warning - ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu) w swoim stelvio, które nie posiada odpowiedniego przycisku na manetce.
Już miałem kupić cały moduł zespolony (spodziewałem się, że z włączony ACC+ to po prostu będzie działało po wciśnięciu przycisku),
gdy dowiedziałem się od [MENTION=85242]shpuncik[/MENTION], że ta opcja jest możliwa do włączenia od MY20 z poziomu ekranu dotykowego. Super sprawa, ale dalej nie wiem jak to uruchomić.
Tutaj swoją pomoc zaoferował [MENTION=80719]marekkoczta[/MENTION], jednak i on przez telefon nie wszystko jest w stanie zrobić, dzięki Marku za dostępność i podpowiedzi.
Są pewne granice w korzystaniu z uprzejmości kolegów z forum, dlatego zastanowiłem się, jakim cudem udaje się to właczyć innym.
Widziałem dwie możliwości,
1. Masa przerobionych aut i zebranych map. Potem wnikliwa analiza różnic i jest częściowo roszyfrowana mapa.
2. Ktoś to już rozszyfrował i sprzedaje pod postacią jakiegoś sofciku.
Jako, że auto mam jedno, postanowiłem poszukać innych produktów poza Multiecuscan i zerknąłem na AlfaOBD.
Dość mało informacji w necie jak z tego korzystać, trochę pomocne było forum RAM, gdzie użytkownicy sporo w swoich autach robia za pomocą tego narzędzia.
Sprawdzam, to AlfaOBD i wydaje się niesamowicie obiecującym narzędziem do retrofitingu, jednak z racji ilości materiałów o nim, wydaje się nieco podejrzane.
Jest tam ocja która włącza procedurę LDW w stelvio. Zmiany które robi w mapie są następujące:
nr. Bajtu
7 stara wartość hex 33 stara wartość bin 0011 0011
7 nowa wartość hex 32 nowa wartość bin 0011 0010
8 stara wartość hex 31 stara wartość bin 0011 0001
8 nowa wartość hex 35 nowa wartość bin 0011 0101
9 stara wartość hex 32 stara wartość bin 0011 0010
9 nowa wartość hex 36 nowa wartość bin 0011 0110
10 stara wartość hex 39 stara wartość bin 0011 1001
10 nowa wartość hex 34 nowa wartość bin 0011 0100
166 stara wartość hex 00 stara wartość bin 0000 0000
166 nowa wartość hex 10 nowa wartość bin 0001 0000
Po przeprowadzeniu procedury, osiowanie w AlfaOBD się nie powiodło.
Ale po uruchomieniu Multiecuscan, mapa została poprawnie zaczytana i osiowanie przeprowadzone z sukcesem.
LDW jest w ekranu i można je włączyć. Działa prawidłowo.
Tutaj pytanie do bardziej doświadczonych kolegów, czy są w stanie sprawdzić czy te zmiany na mapie jakichś głupot nie wyprawiają.
Spodziewałem się jednego bitu gdzieś w okolicy tego 166, ale nie tyle zmian na początku mapy.