Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 67

Temat: sprężyna przód

  1. #31
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    to było 2 lata temu , po takim czasie mnie wysmieja, kupował to mechanik i ani mechanika ani rachunku ,

  2. #32
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar yaniq
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTS
    Postów
    837

    Domyślnie

    To ile ona ma lat, nie ma znaczenia, bo żadna sprężyna nie powinna pękać bez powodu - zapytaj czy są w stanie zweryfikować, czy jest ich wyrób, czy to na podstawie zdjęciach cechy, czy wysłania jej do nich - taka firma jak Sachs, nie powinna pozostawić takiego sygnału bez odpowiedzi.

    Jak rozumiem, o tym, że jest to "Sachs, wiesz wyłącznie z tego, co Ci powiedział mechanik?

    Jeśli Sachs, to porządna firma, to w ich interesie powinno być zbadanie, czy to jest ich wyrób, a jeśli tak, to być może nawet poczują się do winy - miałem taką historię - kilka lat temu kupiłem uniwersalne błotniki do roweru - w ubiegłym roku, prawdopodobnie z mojej winy, mocowanie tylego błotnika pękło - na błotniku była nazwa firmy, odnalazłem ją w netcie i napisałem do nich, opisując sytuację, w której napisałem, że nie wykluczam, że uszkodzenie powstało z mojej winy - po około godzinie dostałem e-maila z przeprosinami oraz ofertą darmowego dosłania mi uszkodzonego mocowania - zapłaciłem tylko za koszty wysyłki, przy okazji Pani, która ze mną korespondowała, poprosiła o zdjęcia uszkodzenia, po to, żeby ich technicy sprawdzili czy nie da się tego jakoś wzmocnić - firma jest słowacka, ale ma swoją siedzibę w Polsce.

  3. #33
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    powiem tak , gdybym miał kilka aut , mógłbym taki manewr zrobic , wymontowac złożyć zapytanie , i czekac , a kiedy juz zamontuje inne to po kiego mi (optymistycznie myslac ) nastepna sprezyna

  4. #34
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar yaniq
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTS
    Postów
    837

    Domyślnie

    A, nie chciałbyś się przekonać o tym, czy to faktycznie był Sachs, bo na tę chwilę pozostawiasz na forum info, że sprężyny Sachs to badziew i pękają bez powodu - mnie by to nie dawało spokoju, a e-mail chyba nic Cię nie kosztuje, ewentualna wysyłka takiej sprężyny to raptem 16 zyla, a być może sami za nią zapłacą

    Ja lubię drążyć takie tematy - pamiętam, jak mając 146 1,6 TS, rozpocząłem dyskusję z FAP na temat wariatora, dyskusja trwała dość długo, poprosili mnie nawet o numer VIN i nie pozostał im już żaden merytoryczny argument, bo ja twierdziłem, że jest to wada fabryczna, a więc odmówili pokrycia kosztów zakupu wariatora z powodu tego, że oni są FAP, a samochód został sprzedany na rynek holenderski, a więc żebym pisał albo do holenderskiego przedstawicielstwa, albo do centrali - niestety, ani jedni, ani drudzy nie odpowiedzieli na e-maile, pomimo, że je kilka razy ponawiałem.
    Ostatnio edytowane przez yaniq ; 13-02-2023 o 12:18

  5. #35
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    100% pewnosci bede miał jak ja zdemontuje , teraz polegam na słowach mechanika , którego juz nie ma , i powiem nie chce mi sie babrac i kopac z koniem za 150 zł

  6. #36
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar yaniq
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTS
    Postów
    837

    Domyślnie

    Cytat Napisał Cubus00 Zobacz post
    i powiem nie chce mi sie
    Jak to mówią "Twoje małpy i Twój cyrk"

  7. #37
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    juz wiem skąd . ten szum ,hałas , opona po peknieciu sprezyny sie skonczyła

  8. #38
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR159SW 1.75TBi, AR147 1.6ECO, BMW E21 M42B18
    Postów
    321

    Domyślnie

    Cytat Napisał Cubus00 Zobacz post
    juz wiem skąd . ten szum ,hałas , opona po peknieciu sprezyny sie skonczyła
    Co znaczy skończyła? Dziwne perypetie.

    Co do sprężyn, ja bym się nie zdziwił gdyby to było coś najtańszego co wyglądem przypomina sprężyny, a zrobione jest z pomalowanego ładnie gównolitu.
    Ładnie opakowane w worek albo karton "Sachs" Tak jak to robią z wahaczami "TeeRWu" na popularnym portalu aukcyjnym... Później marka cierpi srogo, a ludzie źli że tyle kasy wydali w "oryginał", który przejeździł tyle co tani chiński zamiennik.

    Też bym drążył temat, choćby dla potomnych. Jasne że samochód musi jeździć. Możesz kupić oryginał Sachsa w jakimś renomowanym sklepie lub u autoryzowanego dystrybutora i wymienić. Przy okazji porównasz . Ryzyko jest takie - jeśli okaże się, że to stare to faktycznie był oryginał to nowa za długo to nie pojeździ .

    Kolejna sprawa, jeśli już brniemy w łajno. Amortyzatory wymieniane razem ze sprężynami, OK. Czy po tych 10kkm są sprawne? Na jakie zostały zmienione? To jest prościej sprawdzić bo wystarczy zajrzeć na skręconym kole .

    Coraz mniej wiadomo w tej dziwnej sprawie.

  9. #39
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    opona od wywnatrz , cała postrzepiona ale to normalne jak peknie sprezyna ,zmiena sie ustawienie a ze nie byłe juz pierwszej świeżości to sa do wymiany, amory kayaby sa suchutkie nawet nie specjalnie brudne , nie doszukuj sie zadnych czarów po prostu stało sie

  10. #40
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR159SW 1.75TBi, AR147 1.6ECO, BMW E21 M42B18
    Postów
    321

    Domyślnie

    Cytat Napisał Cubus00 Zobacz post
    opona od wywnatrz , cała postrzepiona ale to normalne jak peknie sprezyna ,zmiena sie ustawienie a ze nie byłe juz pierwszej świeżości to sa do wymiany, amory kayaby sa suchutkie nawet nie specjalnie brudne , nie doszukuj sie zadnych czarów po prostu stało sie
    To znaczy, że zwoje nie mogły się trzymać razem.
    Jasne, że opona idzie w pył przy przemieszczeniu sprężyny lub mocowań - sam tak miałem w 156 z tyłu (odpadło dolne mocowanie sprężyny), tylko informacja była, że na przeglądzie cacy 80%... a to już się powoli kupy nie trzyma.
    Ze swojej strony zaniecham już niepotrzebnych komentarzy.

    Daj znać dla potomnych jak (czy) rozwiązałeś problem.

Podobne wątki

  1. [33] SPRĘŻYNA ZAWIESZENIA PRZÓD do 907A
    Utworzone przez PawlikS w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-04-2013, 07:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory