Jak masz możliwość wjechać na kanał to zrzuć koło, rozepnij górny wahacz od zwrotnicy i poruszaj nim góra dół.
Miałem dokładnie takie same objawy, na SKP cisza, wszystko sztywne, ale po rozpięciu wahacza skrzypiały jak stary tapczan.
Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka
Tych firm tam jest więcej z małopolski wszystkie z jednej okolicy. Może dla niepoznaki... nie chce mi się z tym walczyć bo świata nie zbawię. W każdym razie kupienie wahacza na portalu na "a" odradzam zdecydowanie.
Górne kupiłem 100% oryginalne lemfordera ale i tak jakość (skrzypienie tulejek) poziom dno i wodorosty.
Ostatnio edytowane przez master_tychy ; 23-03-2023 o 19:51
Strzykaweczka z cieniutka igła i wstrzyknij smar przez gumę do sworznia dolnego wachacza
zrobiłem, nic się nie zmieniło
- - - Updated - - -
Ok generalnie odgrzewam trochę temat. Było przez jakiś czas zimno, to też problem ustąpił. Temperatury +15, więc Brera aka tapczan wróciła na drogi. Od razu, gdy pojawiło się ponownie skrzypienie (zauważyłem, że pojawia się, jak trochę pojeżdżę wolno po nierównościach, ale słychać to również podczas ruszania i hamowania) pojechałem na stację diagnostyczną. Luzów w zawieszeniu nie ma, wszystko (zarówno przód i tył) sztywne, nie wybite. Na szarpakach cisza, tapczan słychać jedynie, gdy naciska się na błotnik. Diagnosta problemu nie znalazł, zaproponował, żeby psikać każdą gumę po kolei i bujać autem, tak powinna znaleźć się przyczyna skrzypienia. Zrobiliśmy tak na kanale z kolegą, wypsikałem wszystkie gumy jakie tylko znalazłem (góra i dół) i trzeszczenie nie ustało. Przy czym nadal upieram się, że trzeszczenie słychać jakby zza tarczy, dla mnie to nie jest górny wahacz. Co najciekawszego udało nam się odkryć? Trzeszczenie słychać tylko na prostych kołach, gdy koła są skręcone w jedną, bądź drugą stronę, jest cisza (co słychać, mam nadzieję na załączonym filmie yt). Staraliśmy się ruszać brechą wahacz, ale w ten sposób nie da się wywołać skrzypienia. Tak to się niesie, że będąc pod samochodem jest to nie do wysłyszenia. https://youtu.be/ZLbS_C_Nxow
Pewnie któryś sworzeń. Uzupełnij strzykawkę białym smarem i wstrzyknij w gumkę sworznia dolnego wahacza, powinno uciszyc sworzeń.
Zawieszenie do roboty.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Mi kiedyś w Brerze skrzypiało podobnie, tylko że przy ujemnych temperaturach. Po wymianie górnego wahacza problem znikł.
Właśnie wstrzyknąłem po dwie strzykawki smaru litowego do każdego sworznia i nic się nie zmieniło.