Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Jak wymontować przepustnicę

  1. #1
    alfawm
    Gość

    Domyślnie Jak wymontować przepustnicę

    Witam
    Alfa 156 benzyna 1,8 z 1999r.
    Jak w temacie. Czy jest dużo pracy przy demontażu przepustnicy, czy jestem w stanie sam to zrobić bez jakichś specjalistycznych narzędzi? Chciałem ją wyczyścić bo w środku syf. Jest może gdzieś jakiś opis (zdjęcia) krok po kroku jak to zrobić. Szukałem ale nie widzę nic konkretnego.
    Proszę o pomoc kogoś, kto to już przerabiał. A silniczek krokowy jest przykręcony do przepustnicy? Bo też przy okazji bym go wyczyścił.
    Przeczyściłem przepustnicę tak z grubsza jak moglem dostać się z zewnątrz. Po tej operacji obroty mam 2000, 1000 na biegu jałowym (wahania) jest to o wiele za dużo. Przed zrobieniem adaptacji pasowałoby wyczyścić dokładnie przepustnicę i silniczek krokowy.
    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Silniczek krokowy demontujesz torxem T-30 albo T-40 (nie pamiętam dokładnie) i uwaga! JEST TO CZĘŚĆ NIE ROZBIERALNA!
    1 - odłączyc akumulator
    2 - wyjąć zabezpieczenie z wtyczki i odłączyć ją
    3 - odkręcić 2 śruby na torx od silniczka
    4 - napsikać/zalać jakimś środkiem który dobrze usuwa nagar - powtórzyć operacje kilka razy do uzyskania czystego wnętrza gdzie znajduje się "zapadka" przepuszczająca powietrze
    5 - odczekać do wyschnięcia i zalożyć
    To tak w skrócie.

    Jeśli chodzi o samą przepustnicę nie jest to nić trudnego, odłączyć rurę od dolotu a najlepiej ją zupełnie wyjąć z samochodu będzie Ci wygodnie jak również przewód od podciśnienia. Reszty już dokładnie nie pamiętam co po kolei robiłem w każdym razie dasz sobie radę a cała operacja wymontowania i zamontowania potrwa jakąś (za 1 razem) godzinę może 2

    Żeby nie było wątpliwości mówię o takim silniczku krokowym (który kosztuje jedyne 700-800zł nowy )

    Ostatnio edytowane przez aniol_jojo ; 21-10-2009 o 15:11
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  3. #3
    JFC
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał aniol_jojo Zobacz post
    Silniczek krokowy demontujesz torxem T-30 albo T-40 (nie pamiętam dokładnie) i uwaga! JEST TO CZĘŚĆ NIE ROZBIERALNA!
    ....
    EEE..no dopiero co z kolegą od "prądów błądzących" rozbierałem na części składowe, nawet szczotki, wirnik silniczka przeglądnięte i wyczyszczone, luz na połączeniu wirnik/ślimak skasowany. Oczywiście zależy który silnik akurat kolega ma, ale rocznik '99 to pewnie taki jak mój w CF2.

  4. #4
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    alfawm jest taki dział na forum Zrób to sam a w nim krótko opisany problem o który pytasz :

    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...epustnicy.html

  5. #5
    alfawm
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Superjahu007 Zobacz post
    alfawm jest taki dział na forum Zrób to sam a w nim krótko opisany problem o który pytasz :

    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...epustnicy.html
    Witam
    Dziękuję ci ślicznie. Rzeczywiście jest. Myślę że mi to wystarczy.
    Mam takie pytanie w związku z tym linkiem powyżej.
    Po co przy czyszczeniu musi być przekręcony kluczyk w stacyjce.
    Ma to jakieś szczególne znaczenie?
    Ostatnio edytowane przez Superjahu007 ; 21-10-2009 o 20:04

  6. #6
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał aniol_jojo Zobacz post
    Silniczek krokowy demontujesz torxem T-30 albo T-40 (nie pamiętam dokładnie) i uwaga! JEST TO CZĘŚĆ NIE ROZBIERALNA!
    1 - odłączyc akumulator
    2 - wyjąć zabezpieczenie z wtyczki i odłączyć ją
    3 - odkręcić 2 śruby na torx od silniczka
    4 - napsikać/zalać jakimś środkiem który dobrze usuwa nagar - powtórzyć operacje kilka razy do uzyskania czystego wnętrza gdzie znajduje się "zapadka" przepuszczająca powietrze
    5 - odczekać do wyschnięcia i zalożyć
    To tak w skrócie.

    Jeśli chodzi o samą przepustnicę nie jest to nić trudnego, odłączyć rurę od dolotu a najlepiej ją zupełnie wyjąć z samochodu będzie Ci wygodnie jak również przewód od podciśnienia. Reszty już dokładnie nie pamiętam co po kolei robiłem w każdym razie dasz sobie radę a cała operacja wymontowania i zamontowania potrwa jakąś (za 1 razem) godzinę może 2

    Żeby nie było wątpliwości mówię o takim silniczku krokowym (który kosztuje jedyne 700-800zł nowy )

    Bo to jest sposób na czyszczenie po demontażu z auta .
    I ta metoda jest dokładniejsza i generalnie wtedy przepustnica jest dokładnie wyczyszczona.


    A to co ja podałem w linku to czyszczenie przepustnicy w samochodzie . A kluczyk musi byś przekręcony żeby była otwarta .

  7. #7
    alfawm
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Superjahu007 Zobacz post
    Bo to jest sposób na czyszczenie po demontażu z auta .
    I ta metoda jest dokładniejsza i generalnie wtedy przepustnica jest dokładnie wyczyszczona.


    A to co ja podałem w linku to czyszczenie przepustnicy w samochodzie . A kluczyk musi byś przekręcony żeby była otwarta .
    OK.
    Teraz to już jasne.
    Jutro próbuje. Dzięki.

  8. #8
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Później trzeba zrobic adaptacje, aby nie głupiał.

  9. #9
    alfawm
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Później trzeba zrobic adaptacje, aby nie głupiał.
    No tak, przyjrzałem się dzisiaj tej przepustnicy. Widzę tam cztery śruby i co dalej. Co jeszcze, do czego tam z drugiej strony jest przymocowana. U mnie przepustnica sterowana jest linką. Czyli jak pociągam za linkę to przepustnica się otwiera. Więc spokojnie mogę odłączyć akumulator, tak na wszelki wypadek. Czy mam rację?

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Jutro Ci wrzucę pare fotek co odkręcić bo teraz jestem trochę... zmęczony
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

Podobne wątki

  1. Jak wymontować zegary / licznik ?
    Utworzone przez prz3m8555 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-01-2014, 11:22
  2. [159] Pytanie o przepustnicę
    Utworzone przez Pucek-159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-08-2013, 20:41
  3. 2.4 175 KM - Jak wymontować turbo?
    Utworzone przez Roni_Sanok w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 19-11-2012, 14:42
  4. [155] kto wie jak można wymontować alternator
    Utworzone przez marcin w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-01-2009, 20:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory