Strona 16 z 22 PierwszyPierwszy ... 678910111213141516171819202122 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 151 do 160 z 214

Temat: Praca na 3 cylindry

  1. #151
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2023
    Auto
    stelvio
    Postów
    235

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Dlatego pytam, o czym piszesz, bo "rzadki" w odniesieniu do paliwa czy oleju tu słowo potoczne, różnie rozumiane.

    Co do tego oleju napędowego, to nie wiem skąd tą legendę wziąłeś, ale to co opisałeś powyżej to jakieś urban legend nie mające nic wspólnego z rzeczywistością
    Coś tam miało bo spalanie nie spadało jak sugerował producent a wzrastało a moc co najwyżej pozostawała na stałym poziomie, to potwierdzone użytkowo, reszta to informacje od użytkownika forum AUDI, który zajmowali się tuningiem ecu, modyfikacjami map i ogólnie nie pisał raczej głupot.

  2. #152
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał bronek90 Zobacz post
    i o ile dobrze kojarzę to chodzi o dwa IC a nie dodatkowa chlodnice płynu.
    Może tak być, nie zgłębiałem tematu tylko coś mi się o uszy parę razy obiło.

  3. #153
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    Ic sa z plynem a g/s. Temat ilości chłodnic jest chyba jeszcze bardziej zamotany niz to co wyzej napisano, ktos kiedys tu na forum dokladniej opisal, ale mnie to nie interesowało-ja mam komplet.

  4. #154
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2020
    Mieszka w
    Turek
    Auto
    Stelvio FE LPG; Giulia Veloce `17 LPG
    Postów
    566

    Domyślnie

    Jasne IC mamy wodne ale finalnie i tak chłodzone jest powietrze dolotowe. W którymś roku w wersjach 200KM zrezygnowano z drugiego IC, bodajże w 2018. Pierwsze wypusty wersji 200KM nie różniły się niczym od wersji 280KM. W 280 obligatoryjnie dwie sztuki IC. Ręki sobie nie dam uciąć ale zdaje mi się, że tak z tymi chłodnicami było.

  5. #155
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2023
    Auto
    stelvio
    Postów
    235

    Domyślnie

    Więc jak rozumiem, dwie chłodnice wody, skraplacz i chłodnicę oleju ma każda, niektóre 200kM mają 1 chłodnicę IC, 280 mają zawsze dwie chłodnice IC ? Chyba nie do końca, po vinie eper dla USA pokazuje wymiennik 1 szt. prawa strona dla wersji 200km - KW184, dla wersji 280kM - KW206.
    Ostatnio edytowane przez pawelbr ; 11-06-2023 o 20:17

  6. #156
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawelbr Zobacz post
    Coś tam miało bo spalanie nie spadało jak sugerował producent a wzrastało a moc co najwyżej pozostawała na stałym poziomie, to potwierdzone użytkowo, reszta to informacje od użytkownika forum AUDI, który zajmowali się tuningiem ecu, modyfikacjami map i ogólnie nie pisał raczej głupot.
    Nie wiem czego Ty oczekujesz od Diesla premium, ale jeśli tego, że moc wzrośnie, to musze Cię rozczarować, nie, moc nie wzrasta, nawet w CR
    Głupot nie pisał, ale że paliwo jest rzadsze już tak. To tak samo jak mądrości takich właśnie specjalistów, że paliwa premium są "rzadsze, bardziej suche" i gorzej smarują, a w badaniach takich paliw wychodzi zupełnie coś innego - mają wyższą smarność.

  7. #157
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia 2.0 RWD MY'20
    Postów
    475

    Domyślnie

    Cytat Napisał netzmark Zobacz post
    Nie wiem dokładnie ale wydaje mi się że gdzieś czytałem, że tak jak u nas najpopularniejsze jest 95 to tam chyba 91. Jakieś 15 lat temu miałem samochód z USA z oktanoselektorem 86/91.
    Ale i mapy silnika na USA są napewno inne niż na EU, więc trudno wyczuć czy to ma znaczenie dla MA, stuków itd.
    nie wiem czy mapy silnika sie czyms roznia ale paliwo w stanach i w EU ma ta sama liczbe oktanow, moze roznic sie dodatkami, jest tam po prostu inna metoda podawania liczby oktanowej na dystrybutorach.
    W Europie na dystrybutorach obowiazuje RON (Research Octane Number), natomiast kazde paliwo ma tez swoja wartosc MON (Motor Octane Number), mierzona przy wyzszych obrotach i pod wiekszym obciazeniem, lepiej symulujac warunki drogowe. Dla przykladu taka 95 (RON) ma liczbe MON ok. 87.

    W Stanach i Kanadzie podaje sie na dystrybutorach tzw. DON (roaD Octane Number), ktorego wartosc to srednia z RON i MON, czyli dla naszej 95-tki to bedzie (95+87)/2=91 a dla 98-ki (MON 88) - (98+88)/2=93

  8. #158
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Dzięki za wyjaśnienie, nie wiedziałem o tym. Czyli ta ścieżka do problemów z MA upadła...

  9. #159
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2023
    Auto
    stelvio
    Postów
    235

    Domyślnie

    W USA też paliwa mają 5-10% dodatek etanolu ?

  10. #160
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Cytat Napisał method Zobacz post
    nie wiem czy mapy silnika sie czyms roznia ale paliwo w stanach i w EU ma ta sama liczbe oktanow, moze roznic sie dodatkami, jest tam po prostu inna metoda podawania liczby oktanowej na dystrybutorach.
    W Europie na dystrybutorach obowiazuje RON (Research Octane Number), natomiast kazde paliwo ma tez swoja wartosc MON (Motor Octane Number), mierzona przy wyzszych obrotach i pod wiekszym obciazeniem, lepiej symulujac warunki drogowe. Dla przykladu taka 95 (RON) ma liczbe MON ok. 87.

    W Stanach i Kanadzie podaje sie na dystrybutorach tzw. DON (roaD Octane Number), ktorego wartosc to srednia z RON i MON, czyli dla naszej 95-tki to bedzie (95+87)/2=91 a dla 98-ki (MON 88) - (98+88)/2=93
    Dokładnie tak.

    Nawet na dystrybutorach jest podawana metoda wg jakiej jest liczona liczba oktanowa, czyli (R+M)/2.

    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. Praca na trzy cylindry
    Utworzone przez szpodek w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 22-06-2017, 21:39
  2. Nie pali na 2 cylindry
    Utworzone przez maxrolex w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-09-2016, 19:48
  3. Praca na 3 cylindry... (alfa 147 1.6 - 105km)
    Utworzone przez Rydzyk w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 05-07-2014, 16:41
  4. Odpalenie na 4 cylindry JTD?
    Utworzone przez RRR w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-07-2012, 23:30
  5. Cylindry
    Utworzone przez acer11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-04-2009, 16:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory