Strona 18 z 22 PierwszyPierwszy ... 8910111213141516171819202122 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 171 do 180 z 214

Temat: Praca na 3 cylindry

  1. #171
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2023
    Auto
    stelvio
    Postów
    235

    Domyślnie

    Cytat Napisał andie Zobacz post
    Jeśli w USA nie ma problemu z MA a po przyjeździe do Eu są to winowajcą może być tylko olej i benzyna.
    Jak szukałem odp. na temat oleju SN+ to większość - po co kombinujesz jest super Selenia.
    Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
    W kwestii olejów 0w30 C2 + SN plus, znalazłem, są takie i takie leje się np do jeepa z silnikiem 2.0 ze stelvio. Choć większość producentów jeżeli ma w ofercie oleje z normą C2 + API SN plus to zwykle w lepkości 0w20 lub 5W30.

    https://sklepjeep.redcart.pl/p/19647...eje-plyny.html
    https://shop.alfissimo.com/home/2192...iastelvio.html

    Tanio nie jest, ok 500zł na wymianę, 2 x drożej niż oleje zalecane w EU bez normy SN plus.

    Fajny filmik znanego profesora jak to działa gdyby ktoś nie widział:

    https://www.youtube.com/watch?v=xhIgwRIxX10
    Ostatnio edytowane przez pawelbr ; 15-06-2023 o 22:16

  2. #172
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2020
    Mieszka w
    Turek
    Auto
    Stelvio FE LPG; Giulia Veloce `17 LPG
    Postów
    566

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawelbr Zobacz post
    W kwestii olejów 0w30 C2 + SN plus, znalazłem, są takie i takie leje się np do jeepa z silnikiem 2.0 ze stelvio. Choć większość producentów jeżeli ma w ofercie oleje z normą C2 + API SN plus to zwykle w lepkości 0w20 lub 5W30.

    https://sklepjeep.redcart.pl/p/19647...eje-plyny.html
    https://shop.alfissimo.com/home/2192...iastelvio.html

    Tanio nie jest, ok 500zł na wymianę, 2 x drożej niż oleje zalecane w EU bez normy SN plus.

    Fajny filmik znanego profesora jak to działa gdyby ktoś nie widział:

    https://www.youtube.com/watch?v=xhIgwRIxX10
    Ja zalewam do stelvio amsoil Signature Series 5w30

  3. #173
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2023
    Auto
    stelvio
    Postów
    235

    Domyślnie

    To ja już się nie dziwię, że ludziom padają MA, nie dość, że lepkość niezgodna z zaleceniami producenta to i normy C2 nie spełnia.

    A tak po filmiku wnioskuję, że gdy są jakieś problemy z nierówną pracą, problemami na wszystkich cylindrach to być może zużycie tych delikatnych zaworków i na to może mieć wpływ kiepski lub niewymieniany olej, ewentualnie spalanie stukowe, jeżeli komuś nie pracuje któryś, konkretny cylinder to padnięty selenoid lub brak styku/korozja złącza. I chyba warto wymieniać ten filterek co jakiś czas bo jest niewielki i prędko może jakiś syf ograniczyć jego drożność, zwłaszcza, gdy ktoś oszczędza na wymianach oleju i wtedy mogą pojawiać się problemy z pracą silnika, zwłaszcza tuż po zapłonie póki olej nie nabierze temperatury/płynności.

  4. #174
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2020
    Mieszka w
    Turek
    Auto
    Stelvio FE LPG; Giulia Veloce `17 LPG
    Postów
    566

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawelbr Zobacz post
    To ja już się nie dziwię, że ludziom padają MA, nie dość, że lepkość niezgodna z zaleceniami producenta to i normy C2 nie spełnia.

    A tak po filmiku wnioskuję, że gdy są jakieś problemy z nierówną pracą, problemami na wszystkich cylindrach to być może zużycie tych delikatnych zaworków i na to może mieć wpływ kiepski lub niewymieniany olej, ewentualnie spalanie stukowe, jeżeli komuś nie pracuje któryś, konkretny cylinder to padnięty selenoid lub brak styku/korozja złącza. I chyba warto wymieniać ten filterek co jakiś czas bo jest niewielki i prędko może jakiś syf ograniczyć jego drożność, zwłaszcza, gdy ktoś oszczędza na wymianach oleju i wtedy mogą pojawiać się problemy z pracą silnika, zwłaszcza tuż po zapłonie póki olej nie nabierze temperatury/płynności.
    proponuje wymieniać ci filtr MA co wymianę oleju, no max co drugą. Zawsze będziesz miał czysty filtr i nową uszczelkę pod głowicą. Nic cie nie zaskoczy.

  5. #175
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2023
    Auto
    stelvio
    Postów
    235

    Domyślnie

    Cytat Napisał bronek90 Zobacz post
    proponuje wymieniać ci filtr MA co wymianę oleju, no max co drugą. Zawsze będziesz miał czysty filtr i nową uszczelkę pod głowicą. Nic cie nie zaskoczy.
    Skoro jest taki problem z wymianą tego filtru to tym bardziej częste wymiany oleju zgodnego ze specyfikacją + ewentualnie płukanki.

    I chyba nie uszczelkę pod głowicą a uszczelkę dekla głowicy ?
    Ostatnio edytowane przez pawelbr ; 17-06-2023 o 08:49

  6. #176
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawelbr Zobacz post
    To ja już się nie dziwię, że ludziom padają MA, nie dość, że lepkość niezgodna z zaleceniami producenta to i normy C2 nie spełnia.

    A tak po filmiku wnioskuję, że gdy są jakieś problemy z nierówną pracą, problemami na wszystkich cylindrach to być może zużycie tych delikatnych zaworków i na to może mieć wpływ kiepski lub niewymieniany olej, ewentualnie spalanie stukowe, jeżeli komuś nie pracuje któryś, konkretny cylinder to padnięty selenoid lub brak styku/korozja złącza. I chyba warto wymieniać ten filterek co jakiś czas bo jest niewielki i prędko może jakiś syf ograniczyć jego drożność, zwłaszcza, gdy ktoś oszczędza na wymianach oleju i wtedy mogą pojawiać się problemy z pracą silnika, zwłaszcza tuż po zapłonie póki olej nie nabierze temperatury/płynności.
    Ale zdajesz sobie sprawę, że do wymiany tego filterka w Giulii/Stelvio trzeba zdejmować głowicę?

    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

  7. #177
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2023
    Auto
    stelvio
    Postów
    235

    Domyślnie

    Ok, rozumiem, "poprawili" błąd z poprzednich silników, gdzie można było sobie wykręcić filterek i wyczyścić lub wymienić. Inżynierowie od programowania trwałości się popisali.

  8. #178
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2020
    Mieszka w
    Turek
    Auto
    Stelvio FE LPG; Giulia Veloce `17 LPG
    Postów
    566

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawelbr Zobacz post
    Skoro jest taki problem z wymianą tego filtru to tym bardziej częste wymiany oleju zgodnego ze specyfikacją + ewentualnie płukanki.

    I chyba nie uszczelkę pod głowicą a uszczelkę dekla głowicy ?
    Plukanki nie są zalecane, ponoć kruszeją uszczelki w module. Ja olej zmieniam co 8-10 tkm, taki jak pisałem wyżej, dodatkowo ar9100. Olej ten został polecony przez forumowego kolegę, który "siedzi" w tym temacie. Silnik pracuje wzorowo.

  9. #179
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2023
    Auto
    stelvio
    Postów
    235

    Domyślnie

    Cytat Napisał bronek90 Zobacz post
    Silnik pracuje wzorowo.
    ...po przebiegu ?

  10. #180
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2020
    Mieszka w
    Turek
    Auto
    Stelvio FE LPG; Giulia Veloce `17 LPG
    Postów
    566

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawelbr Zobacz post
    ...po przebiegu ?
    Niewielkim, 61 tkm, jak jednak wiemy taki przebieg nie wyklucza awarii multiair.

Podobne wątki

  1. Praca na trzy cylindry
    Utworzone przez szpodek w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 22-06-2017, 21:39
  2. Nie pali na 2 cylindry
    Utworzone przez maxrolex w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-09-2016, 19:48
  3. Praca na 3 cylindry... (alfa 147 1.6 - 105km)
    Utworzone przez Rydzyk w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 05-07-2014, 16:41
  4. Odpalenie na 4 cylindry JTD?
    Utworzone przez RRR w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-07-2012, 23:30
  5. Cylindry
    Utworzone przez acer11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-04-2009, 16:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory