Strona 21 z 22 PierwszyPierwszy ... 111213141516171819202122 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 201 do 210 z 214

Temat: Praca na 3 cylindry

  1. #201
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mieciu Zobacz post
    mechanika, pracującego na codzień dla kierowcy rajdowego
    Ale czy ten mechanik powiedział Tobie, że w sporcie oleje nie są zmieniane co 10 czy 15 tys.? I że tam nie używa się 0W ?

  2. #202
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2017
    Auto
    Stelvio FE
    Postów
    128

    Domyślnie

    Cytat Napisał prezes-tk Zobacz post
    Ale czy ten mechanik powiedział Tobie, że w sporcie oleje nie są zmieniane co 10 czy 15 tys.? I że tam nie używa się 0W ?
    Serio?Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	JPRD.png
Wyświetleń:	22
Rozmiar:	88.6 KB
ID:	287293

  3. #203
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2023
    Auto
    stelvio
    Postów
    235

    Domyślnie

    Trochę się wątek zmienił w "jaki lać olej" ale to się okazuje może być kluczowe dla problemów jak w tytule więc pytanie:

    jakieś opinie na temat:
    Total QUARTZ INEO FDE 5 l 0W-30 - spełnia C2, tani jak barszcz i w konfiguratorze doboru do stelvio właśnie ten mi poleciło.
    https://total-cdn-lmdb.afineo.io/ORI...pdf?1666777724

    Total Energies Total Quartz Ineo First 5 l 0W-30 - także bardzo tani, C2 + SN plus, czasem opisywany jako C1 + C2, na kanistrze napisane C1, trudno się tu wyznać (czy jeżeli wymagany jest C2, C1 jest również właściwy ? Jak rozumiem chodzi tu o ilość dodatków popiołowych, które wpływają źle na filtr cząstek stałych i C1 jest lepszy pod tym względem, zawiera mniej takich dodatków). Ten spełnia także normy FIAT 9.55535-DS1, FIAT 9.55535-GS1.
    https://total-cdn-lmdb.afineo.io/ORI...pdf?1664781558
    https://total-cdn-lmdb.afineo.io/ORI...pdf?1683896134
    Ostatnio edytowane przez pawelbr ; 23-06-2023 o 21:06

  4. #204
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2023
    Auto
    stelvio
    Postów
    235

    Domyślnie

    Poszukałem i znalazłem coś o totalu ineo first.
    https://www.oilclub.pl/index.php?thr...st-0w-30.2690/

    Wygląda na to, że to bardzo dobry olej z dużą zawartością molibdenu i boru za całe 170zł / 5l, można sobie odpuścić AR9100.

  5. #205
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2022
    Mieszka w
    NT WLKP
    Auto
    Stelvio Vel 2020
    Postów
    46

    Domyślnie

    Co wy z tą ceną , mamy auta zo ok 150-250 k zł z problematycznym elementem - MA za którego awaryjność przeważnie odpowiada olej . Jak by ktoś -producent auta napisał że ma olej za 150 zł za litr i kończy się problem z MA to ja biorę na zapas .

  6. #206
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2023
    Auto
    stelvio
    Postów
    235

    Domyślnie

    No właśnie, a ten olej spełnia i wymagania z USA, gdzie problemów z MA mniej i z Europy wiec gwarancja niezagrożona a do tego za 40% ceny Mopara. Ja już wiem, który bedę lał choć cena dla mnie nie ma znaczenia bo i przebiegi niewielkie, ale jeżeli ktoś robi np 40-50 tys rocznie i chciałby wymieniać co 10-15 tys to sie w parę lat zrobi oszczędność prawie na nowy MA.

  7. #207
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Krzyk
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio MY21 200KM
    Postów
    480

    Domyślnie

    Wracając - niestety - do tematu wątku: u mnie też dziś była praca na 3 cylindry.
    Jesteśmy na wakacjach w górach. Akurat był dość długi podjazd , trasa w kiepskim stanie. To o tyle istotne, że po pierwsze samochód miał już silnik rozgrzany na 4 krechy, zaś po drugie akurat wjechałem prawą stroną samochodu w dziurę w asfalcie ( tył i przód ) - dokładnie w tym momencie karoserią zaczęło telepać, check engine. Zatrzymałem się na poboczu i wyłączyłem silnik. Chwilę potem odpaliłem i pracował już normalnie. Pozostał piktogram silnika, niedziałający start stop i dna w trybie N - jak u wszystkich. Po kilku kolejnych kilometrach mieliśmy postój - około 20 minut. Po odpaleniu samochodu wszystko działa i poznikały check engine, start stop i dna działa poprawnie.

    Dziwne było to, że praca na 3 cylindry zaczęła się dokładnie w momencie wpadnięcia prawych kół w solidną dziurę, choć może to przypadek. A byłbym zapomniał: 22000 przebiegu, niecałe dwa lata, garażowany i głównie używany w trasach, miasto tylko od wielkiego dzwona.
    Ostatnio edytowane przez Krzyk ; 05-07-2023 o 18:11
    Nie chcę Tesli nawet jeśli będzie w rosso i z busso.

  8. #208
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2023
    Auto
    stelvio
    Postów
    235

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzyk Zobacz post
    Wracając - niestety - do tematu wątku: u mnie też dziś była praca na 3 cylindry.
    Jesteśmy na wakacjach w górach. Akurat był dość długi podjazd , trasa w kiepskim stanie. To o tyle istotne, że po pierwsze samochód miał już silnik rozgrzany na 4 krechy, zaś po drugie akurat wjechałem prawą stroną samochodu w dziurę w asfalcie ( tył i przód ) - dokładnie w tym momencie karoserią zaczęło telepać, check engine. Zatrzymałem się na poboczu i wyłączyłem silnik. Chwilę potem odpaliłem i pracował już normalnie. Pozostał piktogram silnika, niedziałający start stop i dna w trybie N - jak u wszystkich. Po kilku kolejnych kilometrach mieliśmy postój - około 20 minut. Po odpaleniu samochodu wszystko działa i poznikały check engine, start stop i dna działa poprawnie.

    Dziwne było to, że praca na 3 cylindry zaczęła się dokładnie w momencie wpadnięcia prawych kół w solidną dziurę, choć może to przypadek. A byłbym zapomniał: 22000 przebiegu, niecałe dwa lata, garażowany i głównie używany w trasach, miasto tylko od wielkiego dzwona.
    W takim przypadku to bym raczej szukał przyczyny może w elektryce, zawory wydechowe w MA są sterowane elektrycznie selenoidami więc może luźna lub zaśniedziała wtyczka ?

  9. #209
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Krzyk
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio MY21 200KM
    Postów
    480

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawelbr Zobacz post
    W takim przypadku to bym raczej szukał przyczyny może w elektryce, zawory wydechowe w MA są sterowane elektrycznie selenoidami więc może luźna lub zaśniedziała wtyczka ?
    W tej chwili wszystko jest OK, więc do serwisu śmignę za tydzień po powrocie do domu. Mam nadzieję, że to nie multiair, bo przy takim przebiegu i łagodnym użytkowaniu byłoby to zniechęcające.
    Nie chcę Tesli nawet jeśli będzie w rosso i z busso.

  10. #210
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 TBi 280KM Q4 Imola Titanium
    Postów
    314

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzyk Zobacz post
    W tej chwili wszystko jest OK, więc do serwisu śmignę za tydzień po powrocie do domu. Mam nadzieję, że to nie multiair, bo przy takim przebiegu i łagodnym użytkowaniu byłoby to zniechęcające.
    Multiair objawia się najczęściej telepaniem na zimnym silniku zaraz po rozruchu, moim zdaniem jest tak, jak koledzy wyżej napisali — od wstrząsu poluzowało się jakieś wadliwe, niedociśnięte połączenie elektryczne — wtyczka, kostka, coś w tym stylu.

Podobne wątki

  1. Praca na trzy cylindry
    Utworzone przez szpodek w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 22-06-2017, 21:39
  2. Nie pali na 2 cylindry
    Utworzone przez maxrolex w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-09-2016, 19:48
  3. Praca na 3 cylindry... (alfa 147 1.6 - 105km)
    Utworzone przez Rydzyk w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 05-07-2014, 16:41
  4. Odpalenie na 4 cylindry JTD?
    Utworzone przez RRR w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-07-2012, 23:30
  5. Cylindry
    Utworzone przez acer11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-04-2009, 16:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory