Czy domyślnie jest włączony alarm fabryczny zawsze na lawetę i jak naciśniesz to wyłączasz dla lawety? czy on się pamieta ostatnie ustawienie póki nie zmienisz? To tak z ciekawości (a nie chce mi się grzebać po instrukcji, tym bardziej że pamietania może nie opisywać). Tak czy siak, jeśli otworzą "legitnie" np przez radar, range extender, gameboya czy kradnąc kluczyk, to i tak na nic ten alarm - tylk da Ci zabezpieczenie na chamską kradzież na lawetę.
moje zabezpieczenie ma 3D akcelerometr, jeśli odpalisz to nawet jak nic nie wykryje szczególnego (ruchu), to w zależności jak ustawi user, zacznie wyć od razu lub po 10min (to dla userów co mają remote start i korzystają jak ja - 10 min to auto wyłączenie remote startu), natomiast jak wykryje przechył czy przyspieszenia w którejkolwiek osi, a nie był mój alarm odblokowany, to zacznie wyć od razu/zawsze.
Czyli prawdopodobnie nie ma jednak wymogu autoblokady tylko właśnie ręczna w razie potrzeby.
Do Mety podobno można zakupić moduł wykrywający przechyły, ale nie ten oryginalny M160 bo był ponoć awaryjny i wycofano go z oferty.
Ostatnio edytowane przez bob@ ; 02-11-2023 o 16:28
dzięki za info. niestety każde zabezpieczenie da sie ominąć, szczególnie szybko i łatwo te standardowe które producent czy dedykowane do auta alarmy CAN oferują, bo to bazuje pomiędzy producentami praktycznie na kilku rozwiązaniach i stąd złodzieje zaraz nadganiają i jak widać potrafią kraść auta w parędziesiąt sekund.
Każde rozwiązanie niestandardowe/niszowe i które dodaje nie ważne ile 5-10-20 minut roboty aby się go pozbyć (o ile złodziej zna zabezpieczenie/wie że jest czy potrafi rozróżnić), powoduje że na 99% auto nie będzie ukradzione - za duże ryzyko że go ktoś nakryje jak przy otwartych drzwiach, schylony rozkręca coś i grzebie przy wiązkach (może go nakryć policja czy wściekły właściciel poczęstować gazem lub jakimś kijem bejsbolowym).
Straciłem wczoraj kupę czasu na ten temat, ale zgłębiłem dwa główne wątki na innych forach
- https://www.alfaowner.com/threads/ra...tolen.1203627/ (tutaj [MENTION=20089]epsonix[/MENTION] też się udziela)
- https://forum.clubalfa.it/threads/fu...telvio.133582/ (trzeba z translatorem)
Obserwacje:
- Stellantis ma to kompletnie w dupie, ale jest plotka, że MY23 tego problemu nie ma
- Metalowy cover na radar ma wady i zalety
-- zalety:
--- chroni przed zajumaniem samego radaru, który kosztuje kilka tysięcy złotych
--- opóźni operację o kilka minut
--- zmusza złodzieja do pocharatania plastików, dzięki czemu ewentualnie ubezpieczalnia zapłaci za radar - bez uszkodzeń nie ma szans
-- wady: nie jest to 100% rozwiązanie, złodzieje sobie z tym radzą
- Plastikowa klapka do radaru jeśli zostanie ukradziona/zgubiona ma ten problem, że jest sprzedawana w zestawie z radarem
- Wtyczka do radaru to nie jest jedyne wejście do systemu
- Pewne customowe zabezpieczenia rodzą ryzyko, że w razie wypadku ubezpieczalnia uzna je za powód do niewypłacenia odszkodowania
- Kilka głosów o tym, że mamy do czynienia z fake newsem
- Zwykła blokada kierownicy nie zaszkodzi
- Keyless entry warto wyłączyć, ale nie ma to związku raczej
- Modele pre2020 są częściej kradzione
- Początkowo wzięcie miały przede wszystkim QV lub upodobnione do QV
- Inne marki i modele też mają ten problem
Ogólnie: jak chcą, to ukradną, ubezpieczenie to podstawa.
Ja się zacząłem zastanawiać nad sprzedażą Giulii
Ostatnio edytowane przez walgreen ; 03-11-2023 o 15:45
Jak będziesz o tym w kółko czytał i myślał, to na pewno ukradną. Ale powód do sprzedania samochodu, bo mogą ukraść, zaiste absurdalny.
dokładnie, inne modele też kradną - np range rovery robią akumulatorowym narzędziem dziurę w tylnej klapie i tam się wpinają do wtyczki. wiele marek zapewne jak giulię przez radar, bo pewnie struktura CANu podobna i radary te same Boscha.
no to co zamiast auta? Motor? te to dopiero znikają - zobacz na ceny polis AC - 10x tańszy motor a cena ubezpieczenia wyższa niż za nową Giulie.
To może rower elektryczny? one jeszcze częściej znikają.
[MENTION=71664]walgreen[/MENTION], w tej logice nie pozostaje Ci nic innego jak piechotą łazić czy jeździć autobusami albo taksówkami.
A może lepiej jak masz AC, dobezpieczyć auto jakimś zabezpieczeniem aby zminimalizować ryzyko w ogóle całego problemu który powstaje po kradzieży. A samo zabezpeczenie bez cięcia wiazek żeby w razie czego np gwarancyjnego roszczenia wyjąć aby nie dawać powodów do odmowy naprawy aut na gwarancji.
Montował ktoś mechaniczne zabezpieczenie wajchy biegów w stelvio/giulia ? Może to najtańsze i najskuteczniejsze zabezpieczenie ?