Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Czy wstawiać strumienicę do 3.0 V6

  1. #1
    zdziba
    Gość

    Domyślnie Czy wstawiać strumienicę do 3.0 V6

    Witam kolegow. mam pytanie. Czy w 3.0 mozna zalozyc zamiast katalizatora strumienicę? Czy ma to ujemne skutki.?

  2. #2
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    mogą się osiągi pogorszyć ale nie muszą
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  3. #3
    mijagi156 2.0
    Gość

    Domyślnie

    ja jestem wlasnie po wyciagnieciu kata tzn oproznieniu puszki i poza tym ze troche brzeczy jestem bardzo zadowolony.. mysle tez niedlugo wstawic strumienice wtedy bede mogl cos wiecej o tym powiedziec.. i mimo ze mam 2.0 bez kata i ze stozkiem dobrze usytuwanym chodzi jak v-ka. pozdrawiam

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    a lambde masz za katalizatorem czy przed?...

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Jeśli masz sondę lambda za katalizatorem to zapomnij o strumiennicy, jeśli przed możesz zakładać. Ja mam u siebie wsadzoną i sobie chwalę, poprawił mi się zakres mocy w niższej partii obrotów (ciągnie od ok 3400obr/min - w oryginale jest o ile dobrze pamiętam 3800) i nie zauważyłem jakiś skutków ujemnych.
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  6. #6
    Administrator weteran Romeo Avatar ozzy
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Maserati Levante S 3.0V6 benzina
    Postów
    915

    Domyślnie

    Cytat Napisał mijagi156 2.0 Zobacz post
    i mimo ze mam 2.0 bez kata i ze stozkiem dobrze usytuwanym chodzi jak v-ka
    Chyba v-ką nie jeździłeś ;>

    A co do strumienicy, to tak jak koledzy mówią, zależy gdzie masz sondy.
    Jest: Maserati Levante S
    Były: Outlander II 2.0MIVEC CVT 2WD Lift, Mitsubishi Lancer Sportback CYxA 1.8; Ford Mondeo MK3 2.0 DuraTec Ghia; Alfa Romeo 156 2.0 T.S. Selespeed; Alfa Romeo 166 3.0 V6 SporTronic; Honda Civic 1.4i EJ9; Fiat 126p 650.

  7. #7
    Zenith
    Gość

    Domyślnie

    ale o jakiej strumiennicy mowimy? takiej za 200pln czy cos drozszego, Jezeli chodzi o te tansze to daj sobie spokoj. Moze tylko pogorszyc sprawe, lepiej wsadzic pusta puszke.

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    Pamiętaj tylko, że strumienice używa się nie zamiast kata, a chyba zamiast tłumika środkowego jeśli się nie mylę? Standardowy katalizator zastępuje się najlepiej jakimś sportowym katem. Generalnie jak Pan kazio w stodole zrobi Ci ukłąd wydechowy ( albo i sam w garażu ) i komplet części będzie kosztował jak worek ziemniaków, to możesz niechcący sobie narobić bigosu w silniczku A co do sond, to już inna bajka
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    Cytat Napisał mijagi156 2.0 Zobacz post
    mimo ze mam 2.0 bez kata i ze stozkiem dobrze usytuwanym chodzi jak v-ka
    tiaa :-) poprostu pusty kat emuluje dodatkowe dwa cylindry + elastyczność + 71KM

    do tego stozek jakieś 10KM do tego Ceramizer 10KM do tego Sportowe świece koniecznie BRISK 5KM do tego sportowe przewody wysokiego napięcia 5KM i obowiązkowe tankowanie V-Power Racing+ daje kolejne 10KM tak się w polsce robi tuning :-)

    z tego śmiechu zapomniałem odpowiedzieć autorowi zapytania:
    ŹDZIBA - jesli chcesz cokolwiek poprawić w swojej V-ce jedyne co możesz zrobić tanim kosztem to zafundować cobie remap lub tzw chip tuning możesz ten silnik podciągnąć do 240KM ... na przyspieszeniu zyskasz może 0,5s ale na elastyczności uzyskuje się bardzo wiele. Miałem do czynienia z takim autem i moja stockowa V-ka zostawała delikatnie w tyle.
    Każde wywalianie kata wkładanie strumienicy usuwanie tłumików daje tylko subiektywne odczucia za pośrednictwem wzmocnionych doznań akustycznych co sprawia że wydaje ci się że auto się rwie bardziej ...
    Silniki europejskie są tak konstruowane że KM wyciska się z kazdej części doloty i wydechy są dopracowane do maximum i badane pod względem fal wstecznych fal stojących przepływów itd. w spółczynnik napelnienia naszych V-ek jest bardzo dobry i każda ingerencja bez obliczen daje co najwyżej uboczne efekty.

    odwrotnie ma się rzecz w autach amerykanskich gdzie nikt nigdy nie zastanawiał się jak budować wydech dolot a filozofia budowy silników brzmi: MOC BIERZE SIĘ Z POJEMNOŚCI i tak oto np w moim autku do zabawy w terenie ( jeep grand cherokee V8 5.9 ) moc jest zbliżona do 3.0 w alfie silnik który występował tylko w 1998r jeepie jest silnikiem który powstał w latach 60 i do dzisiaj wystepuje w wielu autach w niezmienionej formie z aparatem zapłonowym etc ... silnik ten od zawsze generuje 245KM i prawie 500Nm i własnie w takim silniku poprawienie wydechu i dolotu daje kosmiczne efekty potwierdzone hamownią. Zwykły dolot własciwie zaprojektowany daje ok 20KM a poprawiony wydech kolejne 15KM. Mało tego samym wydechem odpowiednim można zejść prawie 1s na przyspieszeniu z 6,9 do 5s
    Tyle że tak jak wspomniałem filozofia budowania aut jest zupelnie inna nikt nie łoży kasy na badania wydechów czy dolotów. wydech dla amerykanina to kawałek rury podobnie jak dolot. Firmy takie jak HEMI są mistrzami mocy poniewaz jako jedne z nielicznych prubują dłubać coś w konstrukcjach dolotów kolektorów itd ... w związku z tym ich silniki sa najmocniejsze ale i tak dorównują jedynie europejskim jednostkom aż o połowę litrażu mniejszych

    filozofia amerykańskiego tuningu dolotów świec katalizatorów wydechów wdarła się mocno do europy ale pamiętajcie że nasze auta to zupelnie innaczej konstruowane inżynieryjnie maszyny a poprawianie konstruktorów wiąże się ze mianami wyłącznie mechanicznymi takimi jak lżejsze tłoki, inne walki rozrządu, zwiększanie spręzania, zmiany dawkowania paliwa, a doloty wydechy katalizatory to zwyczajna kosmetyka która już niewiele daje a jedynie ma na celu nadążenie za wzmocnionymi jednostkami.
    tyle ...
    Ostatnio edytowane przez blackalfa166 ; 27-10-2009 o 09:17

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    kilka mądrych słow

Podobne wątki

  1. A gdzie dać strumienicę\katalizator do wspawania...
    Utworzone przez Rosik w dziale Zachodniopomorskie
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-05-2008, 22:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory