Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Prawidłowe napięcie ładowania

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2023
    Auto
    Giulietta
    Postów
    4

    Domyślnie Prawidłowe napięcie ładowania

    Hej, (Giulietta 2015 1.4 MA TCT) jakie napięcie powinienem mieć podczas postoju na odpalonym silniku (pomiar na akumulatorze). Mam ok 13.5v, wydaje się.. mało?
    Szukam rozwiazania mojego problemu ze skrzynią i skłaniam się powoli w stronę problemów z napięciem.

  2. #2
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    !4,2
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2020
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Giulietta 1.4 170 KM
    Postów
    124

    Domyślnie

    Giulietta ma ładowanie rekuperacyjne. Ładuje podczas hamowania. Trudno określić jakie ma być napięcie . U mnie przy hamowaniu silnikiem sięgało 15.2V. A w czasie przyśpieszania 12.8V. Najlepiej woltomierz do zapalniczki i poobserwować. Ja też miałem straszne kłopoty z TCT przez niedoładowany aku. Wymieniłem na większy 78Ah i zlikwidowałem ładowanie rekuperacyjne. Teraz mam 14.2V cały czas i święty spokuj.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar zbigniew-777
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 170 KM exclusive, TCT, Bose, panorama, LPG,
    Postów
    205

    Domyślnie

    to jest fakt, jest ładowanie rekuperacyjne gdzie podczas jazdy zmienia się od około 12,8 do około 15 volt.Podczas przyspieszania jest brak ładowania i wtedy około tej niskiej wartości a przy hamowaniu właśnie ta wysoka wartość. Może być tak że na postoju jest te 13.5 bo aku akurat był dobrze doładowany. Akumulator który obsługuje rekuperację to między innymi Exide el600 który jest w stanie przyjąć duży ładunek w krótkim czasie.

    wiesgaj - jak zlikwidowałeś ładowanie rekuperacyjne ?
    Ostatnio edytowane przez zbigniew-777 ; 03-07-2024 o 10:35
    była - Alfa Romeo 147 1.6 105 KM FL Distinctive + BOSE

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2020
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Giulietta 1.4 170 KM
    Postów
    124

    Domyślnie

    Zrobiłem mostek w module M001 w skrzynce komory silnika. Od bezpiecznika F22 do F87 . Napięcie + na IBS pojawia się dopiero po MAR. Tak, jeżdżę od roku i mam stałe 14,2V. Nie muszę codziennie odłączać prądu. Modyfikacja polega na braku zasilania IBS gdy MAR jest na stop. IBS resetuje się .
    Jeśli chcesz bardziej szczegółowo to jak wrócę do domu i będę miał dostęp do schematu. Bo nie pamiętam który bezpiecznik zasila IBS i trzeba go wyjąć po zmodyfikowaniu.
    Ostatnio edytowane przez wiesgaj ; 08-07-2024 o 09:19

Podobne wątki

  1. [MiTo] Napięcie ładowania akumulatora
    Utworzone przez soszino w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 13-12-2016, 20:24
  2. 1.9 jtd - Napięcie ładowania akumulatora
    Utworzone przez majster w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 22:27
  3. [159] napięcie ładowania i słaby aku
    Utworzone przez Kali_33 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 02-02-2012, 22:24
  4. Jakie napięcie ładowania JTD?
    Utworzone przez macaga w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-12-2010, 23:06
  5. [166] Napięcie ładowania akumulatora
    Utworzone przez Colin w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 12-08-2009, 08:05

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory