Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 29

Temat: Kolizja drogowa, wjechał w tył

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar yaniq
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTS
    Postów
    837

    Domyślnie

    Najlepiej weź rzeczoznawcę, który dokona wyceny samochodu po kolizji, bo ta kwota 1800 zł po szkodzie, to jest jakaś kpina - ubezpieczalnie na tym właśnie żerują, proponując szkodę całkowitą.

    Zadzwoń do jakiejkolwiek firmy ubezpieczeniowej/brokera, z prośbą, żeby wyliczył Ci AC na samochód przed kolizją, oczywiście nie mów mu, że samochód jest już po kolizji, tylko, że zastanawiasz się nad takim ubezpieczeniem i chciałbyś wiedzieć ile Cię to będzie kosztować, do ubezpieczenia podaj dodatkowe wyposażenie samochodu, jeśli takowe posiadasz - jak Ci wyliczy, to zapytaj od jakiej wartości pojazdu wyliczył składkę, bo przy liczeniu składki AC, jakoś tak dziwnie, pojazd ma zdecydowanie większą wartość niż przy określaniu jego wartości sprzed kolizji, po niej - poproś, żeby Ci to wyliczenie wysłał na e-maila, tylko, żeby była na nim uwidoczniona wartość pojazdu.

    Możesz oczywiście zadzwonić do kilku firm, żeby mieć silniejszy dowód, chociaż większość z nich zdaję się korzysta z Eurotaxu, co nie znaczy, że nie może być między nimi różnic w wycenie.

    Nie za bardzo też rozumiem, z tymi "zamiennikami" chcesz dokonać tej naprawy na fabrycznie nowych częściach z ASO, bo z wierzchu wygląda, że do wymiany jest tylko zderzak, który kupisz w używce, być może nawet w identycznym lakierze, reszta to prosta blacharska robota, to co tam może być robione na "słabej jakości zamiennikach"?
    Ostatnio edytowane przez yaniq ; 27-06-2024 o 07:02

  2. #12
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2023
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Automat
    Postów
    49

    Domyślnie

    Wylizcenie naprawy jest na 16 250 zł:

    R O B O C I Z N A BAZA CZASOWA 10 JC = 1 RBG
    RAZEM 190.5 JC X 80.00 PLN/RBG 1 524.00
    RAZEM ROBOCIZNA ..................................... 1 524.00

    K O S Z T Y D O D A T K O W E
    ZABEZP. ANTYK. PODW
    TOTAL 6.0 JC X 80.00 PLN/RBG 48.00
    RAZEM KOSZTY DODATKOWE ..................................... 48.00

    L A K I E R O W A N I E
    KOSZTY ROBOCIZNY 920.00
    KOSZTY MATERIAŁU 1 554.69
    RAZEM LAKIEROWANIE ...................................... 2 474.69

    C Z Ę Ś C I Z A M I E N N E 9 165.44
    RAZEM CZĘŚCI ZAMIENNE ..................................... 9 165.44

    K O S Z T Y N A P R A W Y BEZ VAT .................... 13 212.13
    ----------------------------------------- ----------
    VAT 23.00 % 3 038.79
    K O S Z T Y N A P R A W Y Z VAT ..................... 16 250.92

    Co do części:

    2711 BL ZAKOŃCZ TYŁU 0000060692865 1608.60I
    2720 WZMOC PASA TYLU 0000060683266 1726.06I
    3282 LAMPY TYL ZEW P DEP_667-1906R-UE 144.72I
    3361 LAMPA TABLICY REJ L 2311437602 29.00I
    3362 LAMPA TABLICY REJ P 2311437602 29.00I
    3414 ODBLYSNIK T P 2311837662 20.00I
    3935 WNEKA KOLA ZAPAS__ 0000060691329 816.06I
    5936 CZUJN T Ś P WSPO PAR SEN10166 89.98I
    9601 ZEST PRZEW WSP PARK 0000071777048 1580.51I
    1000 + podstawa kpl śruba 361.79*

    Czyli co lecieć w stronę podniesienia wartości pojazdu przed szkodą?

  3. #13
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2023
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Inny (na razie)
    Postów
    85

    Domyślnie

    Jeśli masz kwity na inwestycje w auto to tak.

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar yaniq
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTS
    Postów
    837

    Domyślnie

    Jak dla mnie, ten kosztorys, to jakaś opcja, max, wzięta z Kosmosu - on np. chce wycinać wnękę koła zapasowego i wspawać nową, lampa, jak napisałeś też jest cała, co do czujników parkowania - sprawdził czy padły - koszty lakierowania, to jakiś obłęd i można tak punkt po punkcie - nie broniąc ubezpieczyciela, ja bym ten kosztorys wyśmiał i wyrzucił do kosza, bo to wyglą tak, jakby ten, który go sporządza, zrobił go w wersji max, maxów i jeszcze coś dorzucił.

    Jedź do jakiegoś "normalnego" mechanika/blacharza/lakiernika, bo ten, to zdaję się, chce na tej sytuacji zarobić krocie, albo nie chce tego robić i wywalił cenę w Kosmos - oczywiście, że możesz kupić nowy zderzak w ASO i bawić się z jego pełnym lakierowaniem, ale można się rozejrzeć za używką w idealnym stanie - wiele zależy od tego, czy Ty chcesz ten samochód naprawić, czy się go pozbyć.

    Taka ciekawostka w kwestii tylnego zderzaka z ASO - wjechali mi w tył 146, zderzak był do wymiany, bo był cały połamany, mechanik zamówił nówkę w ASO, dzwoni do mnie i prosi, żebym przyjechał, bo chce mi coś pokazać, to "coś" to był ten zderzak, którego nijak nie dało się spasować, bo był zwyczajnie za szeroki, osobiście pojechałem do tego ASO, bo sądziłem, że to może być jakiś "wałek", ale oni mi wszytko potwierdzili, tak to był oryginalny, fabryczny zderzak, dobierany po VINie, zderzak im oddałem i kupiłem używkę za 1/4 ceny, z tym, że lakierować i tak było trzeba, bo Alfa była w niefabrycznym kolorze, który sam wybrałem.

    Uniwersalne używki, można kupić w dobrej cenie, bo pochodzą z "anglików", jak chcesz, to dam Ci namiar na gostka, od którego kupiłem silnik z anglika, który przy mnie zdemontowali z AR 147, bo to ten sam silnik, który montowali w 146, chodzi o TSa - fakt faktem, że masz prawo wymagać oryginałów, tyle tylko, że nie są Ci potrzebne, bo nie stanowią żadnej różnicy - wtedy, kiedy mi wjechali w tył, delikatnie została porysowana lewa tylna lampa i co z tego, że kupiłem nową, skoro, na pierwszy rzut oka widać było, że różni się od prawej, a więc polerka w rękę i rysy zniknęły, a lampa do dzisiaj gdzieś mi zalega.
    Ostatnio edytowane przez yaniq ; 27-06-2024 o 11:23

  5. #15
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2023
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Automat
    Postów
    49

    Domyślnie

    Chłopaki a jak myślicie, za ile mógłbym sprzedać ten uszkodzony egzemplarz?
    250k przebiegu, zrobiona skrzynia automat rozrząd, zawieszenie. O jakim przedziale cenowym tu mówimy?

  6. #16
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,467

    Domyślnie

    yanik, jaką masz pewność że ASO faktycznie oryg kupiło a nie jakiegoś "rzemieślnika" resztę dla siebie z ceny rezerwując, przecież to czasy rozkwitu ASO Polmozbytowego gdzie takie rzeczy to norma była. Ja conieco części w Alfach OEM miałem wymienianych, jak faktycznie OEM były to pasowały, w tym zderzaki we 3 Alfach.
    Co do lakierowania takie teraz są ceny, ale można i sprayem.

    Ja miałem dużo mniej pogiętą podłogę od strzała w tył kiedyś i zastanawialiśmy się nad wymianą, tu jest dosć grubo. Jak auto pod wzgl napędu bez szwanku i 100% pewno że jeszcze drugie tyle pojeździ to warto naprawiać, pewnie najlepiej bezgotówkowo po wcześniejszym uzgodnieniu kosztorysu warsztat-TU
    Albo ze swojego AC a to Tu niech później się buja, plus - masz samochód zastępczy cały czas. Przynajmniej tak sam kilka lat temu robiłem (sprawca ukrainiec zbiegł, wątpliwości czy ma zieloną kartę itp, wyszedłem z naprawionym ładnie wozem + )

  7. #17
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,632

    Domyślnie

    z AC ma próg naprawy podany w umowie i jest to zazwyczaj 70%, z OC 100%

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR159SW 1.75TBi, AR147 1.6ECO, BMW E21 M42B18
    Postów
    321

    Domyślnie

    Cytat Napisał ochkarol Zobacz post
    Możesz zwrócić się do ubezpieczyciela z prośbą o zagospodarowanie wraku. Ktoś licytację wewnętrzną wygra, za tę kwotę od Ciebie kupi a różnicę zwróci Ci ubezpieczyciel.
    To nie ma sensu bo wartości pojazdu przed szkodą się nie przeskoczy, a jeszcze ryzyko że sprzeda się za więcej niż te 1800 i ubezpieczyciel zgarnie różnicę .
    Poza tym ubezpieczyciele nie mają obowiązku zagospodarowywania wraku.

    Akurat ceny wraku bym się nie czepiał bo wydaje się być OK. W tym przypadku im mniej tym lepiej.
    Wartość przed szkodą - tu można by spróbować powalczyć. Sprawdzić czy zgadza się wyposażenie dodatkowe z tym co ubezpieczyciel wpisał i dodatkowo tak jak ktoś wcześniej napisał - sprawdź w jakimś katalogu wartość rynkową (może skarbówka da radę pomóc jak się dobrze zagada? albo znajomy agent ubezpieczeniowy).

    Tak czy inaczej do pełnej wartości pojazdu przed szkodą możesz naprawiać, a oni nie mogą nic zrobić. Dokładnie tyle muszą wtedy wypłacić (musi być rachunek/faktura).
    Ty możesz dołożyć do tej naprawy ile tylko chcesz. To nikogo już nie będzie interesować.

    Można też wystąpić o zamianę części oryginalnych na zamienniki - ale to też w zasadzie nic nie daje bo to samo można zrobić nie pisząc już nic do ubezpieczyciela i naprawiać na własną rękę do wartości pojazdu przedstawiając na koniec fakturę.

    Ja na Twoim miejscu (jeśli naprawdę chcesz to auto) szukałbym ori używanego zderzaka i pasa tylnego. Przecież Twoje też były używane .

  9. #19
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,467

    Domyślnie

    No to już indywidualne od umowy pewnie zalezy. Ja nic o 70 proc nie wiem. Niemniej ze starymi a wciąż sprawnymi i nierzadko powyżej katalogowej wartości doinwestowanymi autami jest ten ból szkody całkowitej i wartości z tabelki.
    Lobby TU ma się dobrze przez wszystkie dotąd rządzące opcje. Łącznie z brakiem możliwości od ubezpieczenia auta nie jeżdżącego . Czy ustalenia wartości auta przy zawieraniu ubezpieczenia a nie z widelek. Ale ważniejsze są pierdoły proelektorackie no to musimy się bujać albo kombinować a najlepiej kupować nowe .

  10. #20
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    No to już indywidualne od umowy pewnie zalezy. Ja nic o 70 proc nie wiem. Niemniej ze starymi a wciąż sprawnymi i nierzadko powyżej katalogowej wartości doinwestowanymi autami jest ten ból szkody całkowitej i wartości z tabelki.
    Lobby TU ma się dobrze przez wszystkie dotąd rządzące opcje. Łącznie z brakiem możliwości od ubezpieczenia auta nie jeżdżącego . Czy ustalenia wartości auta przy zawieraniu ubezpieczenia a nie z widelek. Ale ważniejsze są pierdoły proelektorackie no to musimy się bujać albo kombinować a najlepiej kupować nowe .
    Zależy od OWU danego ubezpieczyciela, ale tu pierwsze z brzegu PZU:

    60)  szkoda całkowita:
    a) w AC – uszkodzenie pojazdu w takim zakresie, że koszty
    jego naprawy ustalone według zasad określonych
    w § 18 ust. 2 przekraczają 70% wartości pojazdu w dniu ustalenia odszkodowania.

    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. kolizja drogowa, szkoda całkowita.
    Utworzone przez maziarek1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 08-02-2018, 11:05
  2. kolizja drogowa
    Utworzone przez franus20 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 19-05-2011, 18:26
  3. Afa 166 kolizja drogowa:(((
    Utworzone przez alfaholik-Bioły w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 21-09-2007, 08:44

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory