Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 55

Temat: remont silnika 1.8 TS

  1. #31
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    wiecie samo planowanie może tyle kosztować te 45-70 zł. ale nie sądze byście w tej cenie mieli dotarte gniazda z zaworami, wymienione uszczelniacze zaworowe, prowadnice zaworowe i jeszcze do tego sprawdzoną szczelność głowicy

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  2. #32
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    [QUOTE=bystrixx;232575]właśnie o ten czujnik mi chodzi czyli to jest ten takvzwany czujnik halla? bo jak to ten to jestem w domu bo na allegro widziałem go za 200 zł. Jeżeli chodzi o remont to zrobiłem uszczelniacze zaworów, uszczelkę pod głowicą, pod pokrywę zaworów, i te inne uszczelki, zmieniłem rozrząd, pompę wody i całość z robotą wyszła 1200 zł[COLOR="Silver"]

    Czujnik faz rozrządu (Halla) jest na wałku ssącym, a nie na wydechowym. Oczywiście nie zmienia to faktu, że nowy oryginał boscha z niebieską wtyczką kosztuje ok. 580 zł.
    Można oczywiście bez problemu kupić nowy tańszy czujnik produkowany przez firmę EPS za ok 230 zł, ale ich jakość wg mnie jest wątpliwa. Ja już zmieniłem drugi taki czujnik, ale niestety jak się trochę nagrzeje to po przejechaniu ok, 1 km zapala się kontrolka i wychodzi błąd PO340.

  3. #33
    daro_mayday
    Gość

    Domyślnie

    SG0240 nie wiem jak to jest u ciebie ale w wiekszosci TS'ow czujnika walka jest wlasnie na kole walka wydechowego.sam teraz zmienialem to wiem

  4. #34
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał daro_mayday Zobacz post
    SG0240 nie wiem jak to jest u ciebie ale w wiekszosci TS'ow czujnika walka jest wlasnie na kole walka wydechowego.sam teraz zmienialem to wiem
    Oczywiście - masz rację - nawet we wszystkich TS-ach.
    Ostatnio niewiele śpię i pewnie stąd ten błąd, a zasugerowałem się tym, że jego wtyczka wychodzi po stronie ssącej. Widocznie najwyższy czas, żeby znowu pogrzebać trochę w silniku - tak, żeby nie wyjść z wprawy.
    Przepraszam wszystkich, których wprowadziłem w błąd i dziękuję za zwrócenie uwagi.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 22-10-2009 o 11:47

  5. #35
    ms3marcin
    Gość

    Domyślnie

    Miałem dać znać ile wyniosła mnie naprawa silnika:
    To tak - 1000zł komplet rozrządu, z pompą, wariatorem i robocizną - bez tego to nie ma co brać się za remont,
    reszta elementów 1600zł, planowanie z regeneracją głowicy, uszczelki, szklanki, pierścienie, robocizna i wiele innych - ogólnie nie ma tragedii, byłem przygotowany na większe koszty.
    Teraz mam zupełni inne autko, jeździ tak jak o tym marzyłem za ok 1500km, bo tyle muszę poczekać aż się silniczek dotrze, sprawdzę co potrafi 2.0 TS
    Pozdrowienia!

  6. #36
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinas1980 Zobacz post
    wiecie samo planowanie może tyle kosztować te 45-70 zł. ale nie sądze byście w tej cenie mieli dotarte gniazda z zaworami, wymienione uszczelniacze zaworowe, prowadnice zaworowe i jeszcze do tego sprawdzoną szczelność głowicy
    Zgadza się, nikt tego nie wymaga ;] Ale pytanie było wyraźnie o koszt planowania a nie remont kompletny głowicy ;]

    DLA POTOMNYCH => koszty usług przy remoncie głowicy, szlif wału itp.przykład z moich okolic http://auto-szlif.pl/storage/fck/File/cennik%202009.pdf
    Ostatnio edytowane przez GrzesiekK. ; 22-10-2009 o 13:01
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #37
    bystrixx
    Gość

    Domyślnie

    odebrałem dziś moją niunię, troszkę kopci ale myślę że jeszcze się wypala po ostatnich przepałach oleju albo wina pękniętej drucianki. Dziękuję wszystkim udzielającym się za pomoc.

  8. #38
    bystrixx
    Gość

    Domyślnie

    no niestety...zaczynam od nowa, po tych wymianach i naprawach auto kopci dalej, nie ma mocy i przepala olej. Czy mógłby ktoś mi pomóc? teraz pozostaje chyba tylko remont dolnej części silnika?

  9. #39
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    a czy sprawdzano ci luzy na tłoku po ściągnięciu głowicy? może pierścienie się kończą? czy prowadnice zaworowe w głowicy były wymienione?
    aby olej sie dostał na cylinder to coś z tych rzeczy musi być nie halo:
    -uszczelniacze zaworowe
    -prowadnice zaworowe
    -pierścienie na tłoku
    -uszczelka głowicy
    panewki nic nie mają do przepalania oleju

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  10. #40
    bystrixx
    Gość

    Domyślnie

    sprawdzali luzy na tłokach i stwierdzili że jest minimalny, wymienili uszczelniacze zaworów. O wymianie prowadnic zaworowych nic nie mówił gościu, pierścieni na tłoku nie sprawdzali bo nie było luzu, uszczelka została ta co była bo była w idealnym stanie.

Podobne wątki

  1. [75] SWAP silnika czy remont silnika?
    Utworzone przez Alfista92 w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 21-01-2015, 21:02
  2. [159] remont silnika 2.4 JTD
    Utworzone przez bercik302 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 28-01-2014, 17:16
  3. remont silnika
    Utworzone przez wojk2 w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 17-11-2009, 14:21
  4. [75] Remont Silnika 2.0 TS
    Utworzone przez Vitalic w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 18-01-2009, 22:23
  5. remont silnika w 1,4 boxer pelen wtrysk remont silnika
    Utworzone przez leito1610 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-04-2007, 07:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory