Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 30

Temat: Problemy z nową Giulią

  1. #11
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2024
    Auto
    Giulia MY24, SAAB 9-3 Conv MY11
    Postów
    50

    Domyślnie

    Jak już byłem u dilera, który sprzedał to było wielkie zapewnianie, że pomierzyli i samochód jest idealny, wręcz można by go w Sevres trzymać jako wzorcowy. A jak się okazało miął zbieżność kół -0,35 i -2,30 pochylone prawe koło...

    Więc to pewnie będzie taka sama rozmowa. Kawka, uśmiechy i spier**.

  2. #12
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,717

    Domyślnie

    Rzeczoznawca zewnętrzny i pismo do FCA? Jeden głupi dealer to nie wyrocznia szczególnie skoro w drugim ASO stwierdzili wadę.

  3. #13
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2024
    Auto
    Giulia MY24, SAAB 9-3 Conv MY11
    Postów
    50

    Domyślnie

    Najpierw się jeszcze wrócę do tego co sprzedał - nie można wykluczyć, że ci obok mają wadliwą maszynę i tej wady tak naprawdę nie ma - zwłaszcza że widziałem, że idea badania czegoś więcej poza zbieżnością była dla nich odległa (jakbym na wydruku sam nie zauważył to by tematu nie było).

    Rzeczoznawca chyba zbędny - mam wydruki z ASO obok domu - i jasno jest wskazane, że odczyty są poza normą (zakładając, że potrafią to zmierzyć).
    Ostatnio edytowane przez flyinghipo ; 06-07-2024 o 10:31

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Giulia 200 my22
    Postów
    421

    Domyślnie

    Ciagle gadasz z jednym aso, które na wstępie już pokazało że nie wie o co chodzi, tak to rozumiem. Poczytaj, zobacz jak często są jazdy z gemoetrią że nikt nic nie potrafi z tym zrobić i ciągle nie tak, ludzie po 3x w rózne miejsca jeżdżą i to nie tylko z alfą. Znajdź ogarnięty serwis od zawieszeń i tam się udaj.

    Co do rzeczoznawcy to chyba nie wiesz o czym mówisz. Tak, będzie potrzebny, ten wydruk z aso to jeden z wielu papierków, który się może przydać, ale to raczej początek drogi, chyba, że faktycznie to jakiś bzdet do naprawienia przez ogarnięty serwis w 1h.

  5. #15
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2021
    Auto
    Giulia Sprint
    Postów
    124

    Domyślnie

    Cytat Napisał flyinghipo Zobacz post
    Najpierw się jeszcze wrócę do tego co sprzedał - nie można wykluczyć, że ci obok mają wadliwą maszynę i tej wady tak naprawdę nie ma - zwłaszcza że widziałem, że idea badania czegoś więcej poza zbieżnością była dla nich odległa (jakbym na wydruku sam nie zauważył to by tematu nie było).

    Rzeczoznawca chyba zbędny - mam wydruki z ASO obok domu - i jasno jest wskazane, że odczyty są poza normą (zakładając, że potrafią to zmierzyć).
    Wrzuć wydruki z pomiarów. Pytanie czy kompensacja była zrobiona prawidłowo, ciśnienia w kołach pomierzone

  6. #16
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2024
    Auto
    Giulia MY24, SAAB 9-3 Conv MY11
    Postów
    50

    Domyślnie

    Jak już pisałem mowa jest o dwóch ASO. Jedno chyba tylko symuluje prace związane z samochodem, drugie coś tam robi (na ile ogólnie w ASO potrafią) i twierdzi, że z samochodem jest coś nie tak. Problemem nie jest to, że jakiś kąt mi się trochę różni od takiego jak jest w książce, tylko że pochylenie przedniego koła różni się gdzieś o 2 stopnie (zakładając, że w ASO to prawidłowo mierzą). Zakładam że Giulia nie jest jakoś wyjątkowo magiczna i jak w każdym samochodzie tego typu - kąt pochylenia koła co do zasady nie podlega regulacji, więc można nim manipulować jedynie w nieznacznym stopniu kombinując z mocowaniami itd. Jeśli faktycznie jest taka wada, to można to i w NASA mierzyć, a same ustawianie wiele nie zmieni.

    Wiadomo, że dowolny prywaciarz od zawieszeń zna się lepiej od ASO, co wielkim osiągnięciem zresztą nie jest. Auto mam natomiast świeżo odebrane i po to się użeram z ASO, żeby uniknąć twierdzeń, że wydano auto dobre, a właściciel sam sobie zepsuł ze szwagrem w garażu. Jak konsekwentnie będą twierdzić, że jest dobre/ nie da się naprawić itd. to pojadę sobie na pomiar do fachowca.

    Co do rzeczoznawcy - na ten moment gwarant sam w sobie się co do istnienia wady nie wypowiedział, a jego serwis twierdzi, że taka wada istnieje, co potwierdza papierkiem. Jak gwarant się będzie w późniejszym etapie napinał, że wady nie ma, to pewnie będzie rzeczoznawca - przy czym zakładam (być może w przypadku Alfy naiwnie) - że naprawę sprowadzającą się zapewne do wymiany wahacza itd. da się zrobić bez sporu sądowego.

    Wrzuć wydruki z pomiarów. Pytanie czy kompensacja była zrobiona prawidłowo, ciśnienia w kołach pomierzone
    Ciśnienie prawidłowe, sam to sprawdzałem przed wizytą w ASO. Wydruki wrzucam.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	53
Rozmiar:	39.3 KB
ID:	289825   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2.jpg
Wyświetleń:	38
Rozmiar:	30.4 KB
ID:	289826  
    Ostatnio edytowane przez flyinghipo ; 06-07-2024 o 12:16

  7. #17
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2021
    Auto
    Giulia Sprint
    Postów
    124

    Domyślnie

    Z tego wynika, że tyłu nie raczyli podpiąć a zaczyna się od niego, następnie przód. Na końcu pomiar nierównoległości osi i kątów znoszenia. Reasumując brak profesjonalizmu i byle zbyć. Poszukaj jakiegoś warsztatu gdzie mają HUNTER'a i zleć tylko pomiar z wszystkimi możliwymi wydrukami geometrii będziesz mieć asa w rękawie podczas negocjacji

  8. #18
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,717

    Domyślnie

    I może lepiej niech nic nie regulują żeby durne ASO nie zarzuciło Ci że to Ty coś sam uszkodziłeś swoimi działaniami??
    Taki wydruk powinien być dobrym argumentem w rozmowie z FCA. Bo w sumie to nie wiem czy nie powinieneś próbować uderzać tam bezpośrednio zamiast do dealera/aso które Cię zbywa i jest nie kompetentne.

    Z jednej strony gdyby w takim serwisie wyregulowali to temat miałbyś z głowy. A z drugiej strony jeśli im się nie uda bo coś będzie poza zakresem regulacji, to aso będzie miało pretekst Ci zarzucić że to Twoja wina.

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Giulia 200 my22
    Postów
    421

    Domyślnie

    Zasadniczo rozumiem. Z jakiej racji ma to robić na swój koszt. Zostaje cisnąć aso kilkukrotnie z tytułu rękojmi (jeżeli auto na os fizyczną albo jedoos.działalność), dokumentować każde zgłoszenie i jeżeli wady nie usuną poprosić o nowy samochód.

  10. #20
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2024
    Auto
    Giulia MY24, SAAB 9-3 Conv MY11
    Postów
    50

    Domyślnie

    Tutaj nie chodzi o koszt, bo więcej wydam na dojazdy do ASO niż by mnie porządna usługa regulacji kosztowała. Jakbym widział, że starczy to wyregulować, to bym to po prostu prywatnie zapłacił i załatwił. Natomiast obawiam się, że problem jest większy - i potem będzie argumentacja, że dobry samochód zepsuto poza ASO.

Podobne wątki

  1. Różnice pomiędzy Giulią Ti a zwykłą wersją
    Utworzone przez Marcuss85 w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 18-03-2025, 12:02
  2. Jazda testowa Giulią, Giulia 280 KM a Busso 3,2
    Utworzone przez alfist w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 98
    Ostatni post / autor: 20-02-2022, 18:19
  3. Giulią lub klasykiem do ślubu
    Utworzone przez SliwusBuu w dziale Mazowieckie
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-05-2018, 07:57
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 20-03-2017, 11:15
  5. Prawdopodobny spot z Giulią Q we Wrocławiu - Niedziela
    Utworzone przez Bors w dziale Dolnośląskie
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 27-11-2016, 13:42

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory