Strona 34 z 56 PierwszyPierwszy ... 242526272829303132333435363738394041424344 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 331 do 340 z 552

Temat: Alfa Romeo Milano

  1. #331
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Jedyne co muszą udowodnić, to to, że silnik posiada wady fabryczne/błędy konstrukcyjne, za które jest odpowiedzialny producent silnika, a nie to, że ktoś to zrobił celowo. I z tym nie będzie żadnego problemu. I nie, pasek nie sprawia problemów w specyficznych warunkach, a w każdych, bo jego degradacja przez olej nie wynikała z warunków stosowania, a chociażby z niewłaściwego materiału z jakiego został wykonany. Sposób eksploatacji wpływał tylko na szybkość jego degradacji, więc ponownie pytaniem jest nie czy się złuszczy, a kiedy. Podobnie wygląda sprawa chociażby ze spalaniem oleju.
    Przedstawiasz stanowisko pozywających. Wg mnie nierealne, gdyż ten pasek należy wymienić co 100 tys. km. Nie jest wieczny, to fakt. Żaden pasek nie jest wieczny.

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Odnośnie gwarancji już pisałem, zapoznaj się z jej warunkami.

    3 lata temu nie było słychać o problemach? Coraz zabawniejsze rzeczy piszesz
    Chyba Ty nie słyszałeś, bo nie 3, a ponad 4 lata temu było już o tym głośno, co skończyło się akcją serwisową w 2020 roku, właśnie z powodu pasków rozrządu.
    Jak kolega z naszego forum - Radosuaf - kupował Peugeota nic nie było słychać o problemach z tymi silnikami i nie było nawet czym go zniechęcić do tego zakupu
    Teraz kiedy te silniki mają po 8-9 lat i zaczynają się sypać, bo niektóre mają już niezłe przeloty to zrobił się raban.

    Jak zaczynasz rozpatrywać zakup nowego samochodu z silnikiem benzynowym to oprócz starych konstrukcji na pośrednim wtrysku i kilku wolnossących jednostek japońskich wychodzi na to, że nie ma czego kupić bo KAŻDA ma jakieś wady !
    Ne ma co wpadać w paranoję.

  2. #332
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Przedstawiasz stanowisko pozywających. Wg mnie nierealne, gdyż ten pasek należy wymienić co 100 tys. km. Nie jest wieczny, to fakt. Żaden pasek nie jest wieczny.
    Nie, przedstawiam stanowisko obowiązującego prawa. Producent bierze odpowiedzialność za wady fabryczne produktu niezależnie od tego czy tą wadę popełnił celowo czy nie. Jeśli by popełnił ją celowo i to zostało udowodnione, to tym gorzej dla niego.

    Owszem, żaden pasek nie jest wieczny, ale po to zastosowano kąpiel olejową, aby tą trwałość wydłużyć.
    W pierwszych wersjach tego silnika, czyli do akcji serwisowej w 2020 roku producent przewidywał wymianę paska rozrządu jak dobrze pamiętam co 160 albo 180 tys. km. Wartość 100 tys. km pojawiła się dopiero po akcji serwisowej i zmianie paska na inny typ.
    Zatem jak już przytaczasz wartości, to rób to konkretnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Jak kolega z naszego forum - Radosuaf - kupował Peugeota nic nie było słychać o problemach z tymi silnikami i nie było nawet czym go zniechęcić do tego zakupu
    Teraz kiedy te silniki mają po 8-9 lat i zaczynają się sypać, bo niektóre mają już niezłe przeloty to zrobił się raban.

    Jak zaczynasz rozpatrywać zakup nowego samochodu z silnikiem benzynowym to oprócz starych konstrukcji na pośrednim wtrysku i kilku wolnossących jednostek japońskich wychodzi na to, że nie ma czego kupić bo KAŻDA ma jakieś wady !
    Ne ma co wpadać w paranoję.
    Już Ci udowodniłem wyżej, że w 2019 już było słychać, czego wynikiem była akcja serwisowa i zmiana typu paska oraz interwałów serwisowych, więc nie wiem po co zaprzeczasz faktom.

    Bo niektóre mają niezłe przeloty i zrobił się raban? Znajomemu w 6-cio letnim samochodzie przy 70 tys. km ten silnik żłopał już ok. 1l/1000km, pasek kwalifikował się do wymiany, a smok do czyszczenia, bo syfu z paska było tyle na smoku, że za chwile by go zatarł, przez brak ciśnienia. I w sumie silnik i tak poszedł do kosza, bo nadwymiarowych pierścieni nie dostaniesz, a tuleje cylindrów są niewymienne w tym silniku, a do tego wycierają się.
    I to mówimy o samochodzie świadomie serwisowanym - olej co 10 tys. km na zalecanego Totala. To jest dla Ciebie niezły przelot?

    Zaintrygował mnie nawet temat tych "niezłych" przebiegów w małym silniku benzynowym, który raczej jest ostatnim wyborem do pokonywania dużych odległości. Krótkie spojrzenie na polskie portale motoryzacyjne na model 308 z tym silnikiem:
    - ofert ok. 530
    - powyżej 200kkm - 11
    - 150 - 200kkm - 60
    - 100 - 1500kkm - 126
    - poniżej 100kkm - 343

    Oczywiście, uprzedzając twierdzenia, że przecież w Polsce przebiegi się kręci, to w DE sytuacja jest analogiczna. Takie to niezłe przeloty mają te samochody, które na rynku są od 2013 roku...

    Czy każda ma jakieś wady? Pewnie każda, ale ten silnik to kumulacja wad i to nie pierdół związanych z osprzętem, a niemal każda prowadzi do... wymiany silnika.
    Zatem nie wiem co jest większą paranoją, unikanie tego silnika czy wybieranie go mając świadomość ilości możliwych usterek oraz ich konsekwencji.

    PS. A tak wygląda 10 letnia gwarancja... tfu ochrona, bo producent unika słowa gwarancja jak ognia
    https://francuskie.pl/peugeot-2008-1...lat-gwarancji/
    Ostatnio edytowane przez FXX ; 15-07-2024 o 17:18

  3. #333
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Nie, przedstawiam stanowisko obowiązującego prawa. Producent bierze odpowiedzialność za wady fabryczne produktu niezależnie od tego czy tą wadę popełnił celowo czy nie. Jeśli by popełnił ją celowo i to zostało udowodnione, to tym gorzej dla niego.
    Problem z paskiem to nie kwestia zastosowania "kąpieli olejowej". Jeśli olej trzyma parametry spokojnie wytrzyma te 100 tys. km. Gorzej jeśli olej jest wymieszany 50/50 z benzyną


    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Już Ci udowodniłem wyżej, że w 2019 już było słychać, czego wynikiem była akcja serwisowa i zmiana typu paska oraz interwałów serwisowych, więc nie wiem po co zaprzeczasz faktom.
    Może ludzie z Aso już coś wiedzieli ale nie był to temat powszechnie znany. Ja dopiero ze dwa lata temu pierwszy raz usłyszałem, ze ten silnik ma jakiś problem. Na forum u nas też nikt nie pisał, że silnik jest do bani jak forumowicz Radosuaf oświadczył, że kupuje Peugeota.

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Bo niektóre mają niezłe przeloty i zrobił się raban? Znajomemu w 6-cio letnim samochodzie przy 70 tys. km ten silnik żłopał już ok. 1l/1000km, pasek kwalifikował się do wymiany, a smok do czyszczenia, bo syfu z paska było tyle na smoku, że za chwile by go zatarł, przez brak ciśnienia. I w sumie silnik i tak poszedł do kosza, bo nadwymiarowych pierścieni nie dostaniesz, a tuleje cylindrów są niewymienne w tym silniku, a do tego wycierają się.
    I to mówimy o samochodzie świadomie serwisowanym - olej co 10 tys. km na zalecanego Totala. To jest dla Ciebie niezły przelot?
    Podajesz ten przypadek i ok, przebieg nie był duży, chyba że rozmawiamy o przebiegu typowo miejskim - to wtedy gorzej dla silnika niż 150 tys. w trasie. Na pocieszenie podam fakt, że w silnikach które będą w Alfie nie będzie paska.

    Cytat Napisał FXX Zobacz post

    PS. A tak wygląda 10 letnia gwarancja... tfu ochrona, bo producent unika słowa gwarancja jak ognia
    https://francuskie.pl/peugeot-2008-1...lat-gwarancji/
    No i super, wymagają przeglądów, normalna rzecz. Bierze olej to remontują silnik - normalna rzecz. Nie wiem czego się czepiasz.

  4. #334
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Problem z paskiem to nie kwestia zastosowania "kąpieli olejowej". Jeśli olej trzyma parametry spokojnie wytrzyma te 100 tys. km. Gorzej jeśli olej jest wymieszany 50/50 z benzyną
    Olej wymieszany 50/50 z benzyną to po pierwsze jakieś 2 razy więcej mieszanki oleju z paliwem w silniku, niż powinno być oleju, więc zanim zdegraduje pasek to już dawno powinno lać się z niego z każdego uszczelnienia. Po drugie, taka mieszanka to zatarty silnik, ale to pewnie wiesz?
    Pewnie wiesz również to, że już 5% benzyny w oleju powoduje przyśpieszenie degradacji paska o około 30%. Nie wiesz? W takim razie odsyłam do informacji przedstawionych przez przedstawiciela producenta tych pasków, firmy Continental.

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Może ludzie z Aso już coś wiedzieli ale nie był to temat powszechnie znany. Ja dopiero ze dwa lata temu pierwszy raz usłyszałem, ze ten silnik ma jakiś problem. Na forum u nas też nikt nie pisał, że silnik jest do bani jak forumowicz Radosuaf oświadczył, że kupuje Peugeota.
    Ludzie z PSA już o tym problemie wiedzieli w 2017 roku, bo wtedy były już pierwsze kombinacje z paskami.
    To, że Ty nie wiedziałeś, szczególnie mnie nie dziwi. Czemu mnie nie dziwi, że na forum AR ktoś nie ma wiedzy o wadach w silnikach innych marek? A jak Cię zapytam o poważną wadę silnika D4204T14 czy D4204T5 to wiesz o czym mowa, czy jednak nie bardzo?

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Podajesz ten przypadek i ok, przebieg nie był duży, chyba że rozmawiamy o przebiegu typowo miejskim - to wtedy gorzej dla silnika niż 150 tys. w trasie. Na pocieszenie podam fakt, że w silnikach które będą w Alfie nie będzie paska.
    Przebieg mieszany, jednak jak Ci zaznaczyłem - olej wymieniany co 10kkm, nie co 25kkm jak zaleca producent. Chcesz powiedzieć, że silnik, który został stworzony do jazdy typowo miejskiej się do niej nie nadaje?

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    No i super, wymagają przeglądów, normalna rzecz. Bierze olej to remontują silnik - normalna rzecz. Nie wiem czego się czepiasz.
    Czytałeś ten artykuł, czy jednak nie bardzo?
    Po pierwsze ta 10 letnia "gwarancja" nie jest gwarancją. Z resztą próbowałem znaleźć jakiekolwiek info nt. tej "gwarancji" na stronie Stellantisa, żeby poznać u źródła jej warunki i... nic. Nie znajdziesz ani słowa o tym.
    Po drugie doczytałeś jak wygląda procedura naprawy silnika, bo o remoncie tutaj nie ma mowy?
    1. Pokrycie kosztu regenerowanego fabrycznie silnika oraz części technologicznych do jego wymiany. Materiały eksploatacyjne i robocizna miały znajdować się po stronie klienta. Koszt, na jaki serwis wycenił części i swoją pracę wynosił 7500 zł.

    2. Renowację silnika z wymianą bloków i tłoków, których koszty wraz z robocizną pokryje producent. Gwarancja na naprawę? Brak. Właściciel Peugeota otrzymał informację, że skoro bez żadnych kosztów otrzyma silnik, gwarancja na czynności serwisowe już nie przysługuje. W skrócie: serwis umywa ręce jeśli coś pójdzie nie tak.
    W skrócie, albo Pan płacisz za wymianę mimo naszej pięknej "gwarancji", albo wymieniamy blok i tłoki, ale nie damy żadnej gwarancji na to. Nice
    Ostatnio edytowane przez FXX ; 16-07-2024 o 21:29

  5. #335
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    740

    Domyślnie

    Nawet w Toyotach wsadzali te pure-techy? Masakra. Cicho było, bo to były tylko dostawczaki Proace, które nadmiernie popularne raczej nie są.

    https://motoryzacja.interia.pl/samoc...au,nId,7673536

  6. #336
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Olej wymieszany 50/50 z benzyną to po pierwsze jakieś 2 razy więcej mieszanki oleju z paliwem w silniku, niż powinno być oleju, więc zanim zdegraduje pasek to już dawno powinno lać się z niego z każdego uszczelnienia. Po drugie, taka mieszanka to zatarty silnik, ale to pewnie wiesz?
    Pewnie wiesz również to, że już 5% benzyny w oleju powoduje przyśpieszenie degradacji paska o około 30%. Nie wiesz? W takim razie odsyłam do informacji przedstawionych przez przedstawiciela producenta tych pasków, firmy Continental.
    50/50 pisałem dla rozluźnienia atmosfery, wiadomo że dużo mniejsza ilość beznyny w oleju zniszczy pasek. Dlatego pisałem, że nie każdego samochodu to dotyczy tylko tych intensywnie użytkowanych w mieście na krótkich dystansach. Ty twierdzisz, że każdy się rozleci.

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Ludzie z PSA już o tym problemie wiedzieli w 2017 roku, bo wtedy były już pierwsze kombinacje z paskami.
    To, że Ty nie wiedziałeś, szczególnie mnie nie dziwi. Czemu mnie nie dziwi, że na forum AR ktoś nie ma wiedzy o wadach w silnikach innych marek? A jak Cię zapytam o poważną wadę silnika D4204T14 czy D4204T5 to wiesz o czym mowa, czy jednak nie bardzo?
    Piszesz o dieslu jak przecież powszechnie wiadomo, że co drugi silnik diesla ma jakaś poważną wadę. W benzynach nie jest to takie oczywiste. 1.2 PT był bardzo popularnym silnikiem i kilka lat temu w testach go chwalono, wygrywał nagrody itd. Problemy nie mogły być jeszcze tak dotkliwe, bo powszechnie nie był uznawany za problematyczny. Ty w 2019 roku już wiedziałeś że to jest kupa? To dlaczego rozważałeś taki silnik w swoim samochodzie ?

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Przebieg mieszany, jednak jak Ci zaznaczyłem - olej wymieniany co 10kkm, nie co 25kkm jak zaleca producent. Chcesz powiedzieć, że silnik, który został stworzony do jazdy typowo miejskiej się do niej nie nadaje?
    W przypadku tego silnika jazda głównie w mieście na krótkich dystansach była zabójcza dla paska. W nowej wersji tego problemu nie będzie ale jeżdżąc głównie po mieście trzeba będzie zwracać uwagę jakie paliwo się leje, dbać o układ wtryskowy i często wymieniać olej. Weź pod uwagę, ze w 2 litrowych silnikach Giulii komputer krzyczy o wymianę po 6-8 tys. km kiedy samochód jest mordowany wyłącznie w mieście.

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Czytałeś ten artykuł, czy jednak nie bardzo?
    Po pierwsze ta 10 letnia "gwarancja" nie jest gwarancją. Z resztą próbowałem znaleźć jakiekolwiek info nt. tej "gwarancji" na stronie Stellantisa, żeby poznać u źródła jej warunki i... nic. Nie znajdziesz ani słowa o tym.
    Po drugie doczytałeś jak wygląda procedura naprawy silnika, bo o remoncie tutaj nie ma mowy?


    W skrócie, albo Pan płacisz za wymianę mimo naszej pięknej "gwarancji", albo wymieniamy blok i tłoki, ale nie damy żadnej gwarancji na to. Nice
    A czego ty byś oczekiwał? Żeby wymieniali Ci cały silnik na nowy i jeszcze pogłaskali po główce ?
    Bez przesady, naprawiają przyczynę poboru oleju w starym samochodzie i jest git. Pamiętaj, że jak pokażesz się z TSI w VW i będziesz chciał reklamować silnik bo bierze Ci 1 litr oleju na tys. km to odeślą Cię z kwitkiem bo łapie się w ich normie

    Dziwne tylko, że nie dają gwarancji ale może to być błąd w artykule. Pewnie nie dają gwarancji na cały silnik ale na poprawne wykonanie naprawy silnika powinni chociaż 2 lata dać gwarancji. Chociaż fakt że prawnie nie muszą, skoro oficjalnie nie jest to gwarancja tylko gest handlowy.
    Ostatnio edytowane przez Żuczek ; 18-07-2024 o 13:51

  7. #337
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2021
    Auto
    Suzuki Vitara
    Postów
    46

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    W benzynach nie jest to takie oczywiste. 1.2 PT był bardzo popularnym silnikiem i kilka lat temu w testach go chwalono, wygrywał nagrody itd. Problemy nie mogły być jeszcze tak dotkliwe, bo powszechnie nie był uznawany za problematyczny. Ty w 2019 roku już wiedziałeś że to jest kupa? To dlaczego rozważałeś taki silnik w swoim samochodzie ?
    Piszesz tu z uporem maniaka w obronie tego silnika, jakbyś pozjadał wszystkie rozumy, a wiesz niestety niewiele. Nie każdy łyka tylko papkę, która podają producenci samochodów w komunikatach prasowych a następnie powielają dziennikarze, także w testach. Ja o problemach z paskiem rozpuszczającym się w oleju czytałem już na różnych forach w latach 2018-2019, gdy szukałem nowego samochodu. Rozważałem coś z ówczesnej oferty PSA, ale właśnie odstraszyły mnie doniesienia o pasku, którego rozpuszczanie się może doprowadzić do zatarcia silnika.

    Żeby to tylko o pasek chodziło... Te nieszczęsne pierścienie tłokowe - nie wiadomo czy w silniku od Juniora są lepsze, czy nie. W każdym razie nie ma żadnej jasnej deklaracji od producenta, że je poprawił. Albo że zastosował trwalsze korbowody.

    Więc nie dziw się, że mało kto chce się w to pchać, skoro na rynku są do wyboru inne konstrukcje, nieobarczone tak złą famą.

    A szkoda, szkoda że FCA związało się z PSA...

  8. #338
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    50/50 pisałem dla rozluźnienia atmosfery, wiadomo że dużo mniejsza ilość beznyny w oleju zniszczy pasek. Dlatego pisałem, że nie każdego samochodu to dotyczy tylko tych intensywnie użytkowanych w mieście na krótkich dystansach. Ty twierdzisz, że każdy się rozleci.
    Tak, bo w tym silniku benzyna do oleju dostaje się niezależnie od tego, czy jeździsz w mieście czy w trasach. Jedyna różnica to taka, że w trasie tej benzyny dostanie się mniej. Poza tym my nadal piszemy o silniku stworzonym do jazdy miejskiej i większość samochodów z tymi silnikami tak jest wykorzystywana.

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Piszesz o dieslu jak przecież powszechnie wiadomo, że co drugi silnik diesla ma jakaś poważną wadę. W benzynach nie jest to takie oczywiste. 1.2 PT był bardzo popularnym silnikiem i kilka lat temu w testach go chwalono, wygrywał nagrody itd. Problemy nie mogły być jeszcze tak dotkliwe, bo powszechnie nie był uznawany za problematyczny. Ty w 2019 roku już wiedziałeś że to jest kupa? To dlaczego rozważałeś taki silnik w swoim samochodzie ?
    Ale ja nie pytam o co drugi silnik, tylko o ten konkretny. To jak, wiesz co to za wada, czy nie wiesz? Odpowiedź jest prosta i są dwie możliwe - "nie, nie wiem" lub "tak wiem i jest to (tu wpisz co to za wada)". Chyba nie jest to za trudne pytanie?
    Wygrywał nagrody... Przypomnę Ci tylko, że jedna z największych padlin VW, czyli 1.4TSI też wygrywał nagrody silnika roku i co to zmieniło? 1.6THP również je wygrywał i co? Wpłynęło to na jego awaryjność i trwałość? A może również zdobywający nagrody N47 okazał się świetny?

    Nie, ja w 2019 roku nie wiedziałem o problemach tego silnika, ba nie wiedziałem nic o tym silniku, poza tym, że istnieje, a to wszystko z prostego powodu - był on totalnie poza moim kręgiem zainteresowań, bo ledwo co kupiłem żonie MiTo, a dla siebie nie brałem pod uwagę nic z 4 cylindrami, nie mówiąc o 3, ani mocy mniejszej niż 200KM.
    Natomiast jak zacząłem "studiować" temat Peugeota 308 i to jaki silnik wybrać, to szybko się wyleczyłem z pomysłu pt. 1.2pT, zwłaszcza, że nawet znajomy z ASO mi go odradzał, przedstawiając od kiedy się bujają z próbami poprawy tego silnika.

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    A czego ty byś oczekiwał? Żeby wymieniali Ci cały silnik na nowy i jeszcze pogłaskali po główce ?
    Bez przesady, naprawiają przyczynę poboru oleju w starym samochodzie i jest git. Pamiętaj, że jak pokażesz się z TSI w VW i będziesz chciał reklamować silnik bo bierze Ci 1 litr oleju na tys. km to odeślą Cię z kwitkiem bo łapie się w ich normie
    Oczekiwałbym, że skoro naprawiają Ci silnik w 6cio letnim samochodzie to jednak biorą odpowiedzialność za to co robią. A nie gwarancja do "stu dni", a że studnia przy bramie to cześć. To takie trudne?
    A norma dla TSI to 0,5l/1000km, więc podana przez Ciebie wartoś 1l/1000km, to jednak przekroczenie normy o 100%.

    Poza tym różnica jest taka, że w przypadku TSI/TFSI w 2-litrowej odmianie wraz z wejściem silników EA888 Gen. 3 problem spalania oleju zniknął. A silnik ten wszedł w 2011 roku.
    Ostatnio edytowane przez FXX ; 18-07-2024 o 16:45

  9. #339
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Byłą 156 TS, GT 1.9 z wiruskiem :),jest 166 3.0 FL
    Postów
    844

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post


    W przypadku tego silnika jazda głównie w mieście na krótkich dystansach była zabójcza dla paska. .
    Silnik stworzony do aut miejskich żle znosi jazdę w warunkach miejskich? Nie no spoko, silnik jak każdy inny

  10. #340
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Tak, bo w tym silniku benzyna do oleju dostaje się niezależnie od tego, czy jeździsz w mieście czy w trasach. Jedyna różnica to taka, że w trasie tej benzyny dostanie się mniej. Poza tym my nadal piszemy o silniku stworzonym do jazdy miejskiej i większość samochodów z tymi silnikami tak jest wykorzystywana.
    Producent twierdzi, że pasek uszkadza się przez zdegradowany olej a ten degraduje się najszybciej przy jeździe miejskiej, chociaż oczywiście jak przejedziesz kilkadziesiąt tysięcy kilometrów w trasie to też zdegraduje i trzeba go wymienić.


    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Ale ja nie pytam o co drugi silnik, tylko o ten konkretny. To jak, wiesz co to za wada, czy nie wiesz? Odpowiedź jest prosta i są dwie możliwe - "nie, nie wiem" lub "tak wiem i jest to (tu wpisz co to za wada)". Chyba nie jest to za trudne pytanie?
    Wygrywał nagrody... Przypomnę Ci tylko, że jedna z największych padlin VW, czyli 1.4TSI też wygrywał nagrody silnika roku i co to zmieniło? 1.6THP również je wygrywał i co? Wpłynęło to na jego awaryjność i trwałość? A może również zdobywający nagrody N47 okazał się świetny?
    Nie interesuje się wadami w każdym silniku na rynku. Dobrze, ze wspomniałeś o 1.6 THP. Miał problemy ale nowe wersje są chwalone. Dlaczego uważasz, że z wersją 1.2 nie jest to możliwe? W Alfie będzie już przecież trzecia wersja tego silnika a największe problemy ma pierwsza odmiana produkowana od 2014 roku.

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Nie, ja w 2019 roku nie wiedziałem o problemach tego silnika, ba nie wiedziałem nic o tym silniku, poza tym, że istnieje,
    To dlaczego się dziwisz, ze ja nic nie wiedziałem o tych problemach i nikt na naszym forum?

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Oczekiwałbym, że skoro naprawiają Ci silnik w 6cio letnim samochodzie to jednak biorą odpowiedzialność za to co robią. A nie gwarancja do "stu dni", a że studnia przy bramie to cześć. To takie trudne?
    Tu masz rację, powinna być dwuletnia gwarancja na naprawę.


    Cytat Napisał Paolino Zobacz post
    Piszesz tu z uporem maniaka w obronie tego silnika, jakbyś pozjadał wszystkie rozumy, a wiesz niestety niewiele. Nie każdy łyka tylko papkę, która podają producenci samochodów w komunikatach prasowych a następnie powielają dziennikarze, także w testach.
    Uważasz że to w porządku jeśli ktoś z góry zakłada, ze nowa wersja danego silnika jest zła, bo wcześniejsza wersja sprzed 10 lat miała złą opinię? Dla mnie takie generalizowanie jest nie do przyjęcia. Oczywiście Peugeota bym tak nie bronił ale skoro piszemy o silniku, który będzie montowany do najmniejszej Alfy to muszę zabrać głos.
    Być może okaże się, że ten silnik jest niezły a być może nie - wg mnie obecnie jest za wcześnie żeby coś ostatecznie stwierdzać.

Podobne wątki

  1. alfa romeo milano
    Utworzone przez emac156 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-07-2009, 17:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory