Strona 40 z 56 PierwszyPierwszy ... 303132333435363738394041424344454647484950 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 391 do 400 z 552

Temat: Alfa Romeo Milano

  1. #391
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie Alfa Romeo Milano

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    Po prostu łatwo wydaje się czyjeś pieniądze. Stąd te eko-porady benzynowego kierowcy.
    Moje stanowisko nie ma wpływu na finanse kolegi Metan - ten już dokonał zakupu dwóch Toyot w ciągu dwóch lat i żeby uspokoić swoje sumienie wypisuje na naszym forum, że dobrze zrobił bo Junior jest do bani.
    Finansowo mogę mu tylko doradzić, żeby sprzedał Fiata bo utrzymywanie 3 samochodów nie jest uzasadnione ekonomicznie ale skoro skoro stary Fiat lepiej się spisuje w trasie niż nowe Toyoty….
    Mam odmienne zdanie co do Juniora - uważam go za ciekawą alternatywę w segmencie. Czy w hybrydzie czy w elektryczny - każdy może wybrać co mu pasuje.
    Do użytkowania w mieście, w korkach elektryk jest idealnym rozwiązaniem dla kogoś kto ma gdzie go ładować. Tłumaczenie, że nie kupiłem elektryka bo boję się dużej utraty wartości jest dla mnie śmieszne, równie dobrze można napisać że nie kupiłem elektryka bo boję się że mi się spali. Taki elektryk będzie więcej warty za 8 lat niż Toyota w hybrydzie w podobnej cenie, chociaż za 3 lata wartość rezydualna będzie mniejsza. Do tego będzie tańszy w utrzymaniu i będzie mniej awaryjny bo nie będzie co się psuć.




    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  2. #392
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    "Na naszym forum" -wow! Toyoty kupilem w ciagu ostatniego pol roku. Crossa juz po tym jak obejrzalem juniora w Tychach wiec nie musze sobie nic tłumaczyć. Widząc to cacuszko z polową wnętrza od peugeota,klamkami od tipo/giulietty i przelacznikiem pod kierownica z berlingo stwierdzilem ze od tej strony dupy nie urywa. Zresztą wybrałem jak kilka tysięcy innych osób które uznały TYC za optymalny deal. Oczywiście nie zrobilem tego nie jezdzac na jezdzie probnej innymi autami w tym dwoma stellantisyami - przejechalem się mimo że byłem na nie jeśli chodzi o silnik ale chcialem miec pewnosc). Gdyby nie było toyoty byłby VAG w postaci T-crossa. Tipo segmentu C z wielkim bagaznikiem, miekkim zawiasem, w gazie owszem sprawdza sie lepiej w trasie niz miejskie toyoty, stellantisy itp. nie widze w tym nic dziwnego. Sprawdza sie rowniez jak potrzebuje przywiesc ziemie do kwiatow, kore czy półkę z marketu, jezdzac przy tym o polowe taniej niz kazde inne auto benzynowe i prawie tak samo jak hybryda. Oczywiscie zebym wolal zeby tak jak toyoty w podstawie mial full systemow wspierajacych jazde no ale jak juz wspomnialem to technologiczny staruszek z wynikajacymi z tego zaletami i wadami). Jednak lepiej mi posluzy ono w garażu niz kasa z jego sprzedazy w portfelu (ach zapomnialem moglbym przeciez dolozyc do foteli i czerwonego lakieru w juniorze albo do zakupu elektryka). Nawet jesli chcialbym go sprzedac bylbym głupi, jak po nowym roku z duzym prawdopodobienstwem bedzie wart wiecej.Zdecydowalem jednak inaczej i to są realne działania a nie fantazjowanie że w jakimś peugeocie, sorry juniorze będę się czuł jak rycerz na wspaniałym rumaku którego wspomniana juz przykladowa nudna CHR bedzie bic na glowe jeski chodzi o wygode, spalanie, dynamike i (zapewne biorac pod uwage konstrukcję) prowadzenie.

    Powtórzę się - nie wiem skąd pomysł że auto które ma katalogowo ok. 10 s do setki oparty na niemal najprostszym zawieszeniu z belką skrętną plus stablizatorem zapewni jakies nadzwyczajne doznania. Bo tych estetycznych nie zapewnia na pewno. Pot na czole może zapewnić jedynie diagnoza mechanika po kilkudziesięciu tys km -"proszę pana silnik jest do remontu".
    Ostatnio edytowane przez metan ; 17-08-2024 o 17:49

  3. #393
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Po pierwsze niecałe 9 s do setki ma puretech, elektryk podobnie, po drugie oprócz komfortu wątpię żeby Toyota miała jakąś przewagę. Z kosmos cenę dojdą lepsze osiągi ale tutaj ocieramy się już o kwotę Tonale PHEV z wyprzedaży, gdzie tu porównanie.
    To że tysiące ludzi kupuje Toyoty to żaden argument. Prędzej można zrozumieć kogoś kto kupuje Vaga, tam chociaż zostało więcej osiągów i większy wybór jednostek.
    Podoba Ci się Toyota i spoko, ja doceniam tą markę za niskoemisyjne napędy ale teraz w dobie elektryfikacji można kupić już fajnego, pełnego elektryka a nie półśrodek jakim jest hybryda.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  4. #394
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2020
    Auto
    Alfa 159 2.0 170 KM
    Postów
    1,119

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    P teraz w dobie elektryfikacji można kupić już fajnego, pełnego elektryka a nie półśrodek jakim jest hybryda.
    To kup sobie fajnego, pełnego elektryka a nie zatruwaj planety Ziemia wyziewami ze swojej Giulietty.
    Teoretyzujesz, naginasz fakty, pomijasz inne, wypisujesz również kompletne bzdury.
    Ale sam fajnego, pełnego elektryka nie masz.

  5. #395
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Lepiej napisz w czym jest gorszy Junior elektryczny od Toyoty C-HR bazowej. Cenowo podobnie po odliczeniu dotacji.
    Oczywiscie zaraz zaczniesz wypisywać o zasięgu. Tyle że Toyota na trasę też się nie nadaje ze względu na fatalne wygłuszenie i wyjący napęd.
    Przy kręceniu się wokół komina - a do takich celów kupuje się takie wozy - elektryk będzie lepszy pod każdym względem zakładając że właściciel ma go gdzie ładować. Kupno hybrydy można tłumaczyć tylko brakiem takowej możliwości.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  6. #396
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Lepiej napisz w czym jest gorszy Junior elektryczny od Toyoty C-HR bazowej. Cenowo podobnie po odliczeniu dotacji.
    Oczywiscie zaraz zaczniesz wypisywać o zasięgu. Tyle że Toyota na trasę też się nie nadaje ze względu na fatalne wygłuszenie i wyjący napęd.
    Przy kręceniu się wokół komina - a do takich celów kupuje się takie wozy - elektryk będzie lepszy pod każdym względem zakładając że właściciel ma go gdzie ładować. Kupno hybrydy można tłumaczyć tylko brakiem takowej możliwości.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Człowieku weź się przejedź tym CHr-em. Pojeździj kilka godzin nie 5 min od światel do świateł miej jakieś własne zdanie a nie powielane z netu o tym ciągłym wyciu.
    I nie tłumacz mi po raz kolejny (i milionom osób które nie kupiły elektryka tylko hybrydę czy zwykłego spaliniaka) że elektryk jest bezkrytycznie lepszy bo już napisałem czemu nie jest i nie jest to tylko kwestia zasięgu i ładowania.
    Tu kolejny aczkolwiek prześmiewczy przykład:
    https://www.youtube.com/watch?v=Pw_Roz9BNC8.
    A patrząc szerzej byle gówniane uszkodzenie podłogi może się równać szkodzie całkowitej.
    No i apropos różnic w technologii - na pewno auto cięższe o kilkaset kilo czyli pakiet baterii wspaniale się prowadzi ( to by tłumaczyło że elektryczne 156 KM tak dziadowsko przyspiesza skoro musi uciągnąć takie samo auto z dwiema-trzema grubymi teściowymi na pokładzie. Byle spalina w takiej budzie z taka moca jest szybsza mimo kulawego manuala (vide wspomniane mito z tjetem czyli silnikiem sprzed dwóch dekad)

    I wgl to nie jest pojedynek Junior vs CHR bo CHR to tylko przykład. Jest mnóstwo innych fajniejszych samochodów niż junior za podobne pieniądze i o tym jest rozmowa -bo jednak 140 kpln za hybryde i 166 kpln za elektryka po dotacjach to trochę jak na auto tego segmentu jest. Mówię o wersji specjale bo dziwnym trafem podstawy takie jak kamera cofania i asystent jazdy w korku dostępne są dopiero w niej. No chyba że dla kogoś jest fetyszem te kilka plastików z napisem alfa romeo bo nic innego unikalnego w tym aucie nie ma i o tym cały czas mówię.
    A jeśli już chcesz go kupić w elektrycznej wersji to poczekaj bo za chwilę będzie tańszy - rynek się załamuje, leasingi i wypożyczalnie nie chcą ich już brać, tesla znów obniżyła wersje podstawowego modelu o 10 tys. itd.
    Ludzie przez chwilę zrobili run na elektryki bojąc się drogiej "wojennej" ropy ale dotarło do nich że jak drożeje ropa to drożeje wraz z nią każda energia a elektryczna najbardziej.
    Ostatnio edytowane przez metan ; 19-08-2024 o 17:57

  7. #397
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    A teraz wyliczanka: koszt energii z przesyłem w taryfie g11 akurat w mojej okolicy to ok 1,15 zł/kwh (po nowym roku będzie droższa).
    Elektryk zużywa jej wg danych 15-15,5 kwh/100 czyli przejechanie 100 km kosztuje minimum 17,1 zł a z uwzględnieniem sprawności ladowania (żródła podaja 93 %) 18,4 zł.
    Podobna gabarytowo hybryda (aczkolwiek słabsza przyspieszająca nie 9 s/100 tylko ponad 10) zużywa 3,9 l/100 (realnie, normalna jazda bez elementów eko) czyli ok 24 zł. Różnica 5,6 pln/100 km.
    I ta hybryda kosztuje ca. 120 kpln (średnia wersja wyposażenia czyli style), podobny junior 166 (po uwzględnieniu dotacji dla osoby fizycznej).
    Czyli żeby się zwróciło trzeba przejechać matematycznie 818 tys km czyli nie zwroci sie nigdy.
    W obliczeniach nie uwzględniam: kosztu pieniądza w czasie ( 46 tys różnicy włożone np. na obligacje da ca 2,8 kpln w ciągu roku), różnicy utraty wartości załóżmy 5% czyli jakieś 8 kpln, różnicy w ubezpieczeniu bo ubezpieczenie elektryka kosztuje drożej), nie daj boze kredycie bo to juz zupełnie bez sensu które jeszcze bardziej powalają na kolana zasadność
    O ograniczeniach technicznych, ryzykach renomie producenta już pisałem.

    Oczywiście zamiast hybrydy toyoty można podstawić tam jakiegoś captura, asx czy lexusa wynik się pogorszy ale nie na tyle by zakup auta na prąd miał ekonomiczny sens. Mowie o stanie na dzien dzisiejszy.

    No to jeszcze raz powiedzcie mi po co takie coś robić (pomijam ideę) i jeździć ważącym 1600 kg klocem (który podobno się świetnie prowadzi mimo dodatkowych 400 kg.
    Serio proszę o argumenty inne niż idea, jakies eco wydumki itp. Albo chociaż dlaczego fiat 600e jest polowe tanszy oferując te same doznania choć rozumiem że jest jakaś premia za stylistykę juniora ale bez przesady bo tam też wszystko plastik fantastik i nie ma żadnych premium materiałów. No więc co tam premium jest skoro nie napęd i wykończenie.
    Ostatnio edytowane przez metan ; 19-08-2024 o 18:04

  8. #398
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    741

    Domyślnie

    Cytat Napisał metan Zobacz post
    Czyli żeby się zwróciło trzeba przejechać matematycznie 818 tys km czyli nie zwroci sie nigdy.
    Dlatego cały czas UE pracuje nad "zachętami", żeby obrzydzić poruszanie się autem spalinowym: podatki, akcyzy, opłaty paliwowe, strefy czystego transportu.
    Tu nie chodzi, żeby taniej podróżować, tylko żeby wyciągać jak najwięcej podatków, bo w zarobki koncernów europejskich nie wierzę, one zostaną połknięte przez Chińczyków na śniadanie.
    Polityka UE jest już zbyt abstrakcyjna nawet nawet dla jej własnych urzędników.
    Osobiście chciałbym mieć elektryka na codzień, ale jako szarego obywatela nie na DG nie stać mnie na takowego. Zostanie mi pewnie tylko elektryczny autobus.

  9. #399
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Cytat Napisał mareksz159 Zobacz post
    Dlatego cały czas UE pracuje nad "zachętami", żeby obrzydzić poruszanie się autem spalinowym: podatki, akcyzy, opłaty paliwowe, strefy czystego transportu.
    Tu nie chodzi, żeby taniej podróżować, tylko żeby wyciągać jak najwięcej podatków, bo w zarobki koncernów europejskich nie wierzę, one zostaną połknięte przez Chińczyków na śniadanie.
    Ale za to mogą zarobić narodowe koncerny energetyczne i wiem z autopsji że to się robi coraz bardziej łakomy kawałek tortu. I chyba nie liczycie na to, i słusznie, że energia do napędu pojazdów nie zostanie obłożona podatkiem.
    I nikt się nie będzie bawił w zakładanie liczników na ładowarkach w garażu, tylko dodatkowa opłata od przebiegu (vide np. Islandia). Na razie jest hodowla owiec, strzyżenie będzie później.
    Ostatnio edytowane przez metan ; 20-08-2024 o 11:20

  10. #400
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Cytat Napisał metan Zobacz post
    A teraz wyliczanka: koszt energii z przesyłem w taryfie g11 akurat w mojej okolicy to ok 1,15 zł/kwh (po nowym roku będzie droższa).
    Elektryk zużywa jej wg danych 15-15,5 kwh/100 czyli przejechanie 100 km kosztuje minimum 17,1 zł a z uwzględnieniem sprawności ladowania (żródła podaja 93 %) 18,4 zł.
    Podobna gabarytowo hybryda (aczkolwiek słabsza przyspieszająca nie 9 s/100 tylko ponad 10) zużywa 3,9 l/100 (realnie, normalna jazda bez elementów eko) czyli ok 24 zł. Różnica 5,6 pln/100 km.
    I ta hybryda kosztuje ca. 120 kpln (średnia wersja wyposażenia czyli style), podobny junior 166 (po uwzględnieniu dotacji dla osoby fizycznej).
    Czyli żeby się zwróciło trzeba przejechać matematycznie 818 tys km czyli nie zwroci sie nigdy..
    Przy tym wyliczeniu popełniasz bazowy błąd, gdyż porównujesz markę pospolitą z marką premium.
    Część różnicy w cenie to dopłata do premium a reszta to dopłata go elektryka. Toyotę możesz porównać z Fiatem a do Alfy równaj Lexusa.
    Drugi minus porównania to pełna przewaga elektryka w osiągach i komforcie pracy napędu - to trudno jest wyliczyć ile to jest warte.
    Co do 600tki to jednak wykończenie jest gorsze niż w Alfie. W prowadzeniu różnica też będzie duża. Akurat Fiat elektryczny jest dość drogi ale hybryda jest już z sensem wyceniona.
    Przy twoim wyliczeniu kosztów bierzesz już pod uwagę prąd po podwyżkach ale co do benzyny to raczej będzie drożeć nie tanieć. Jak zaczną realnie doliczać opłatę emisyjną do paliwa a która już jest w cenie prądu - to wszystkie wyliczenia będą wyglądały dużo korzystniej dla elektryka.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Podobne wątki

  1. alfa romeo milano
    Utworzone przez emac156 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-07-2009, 17:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory