Strona 59 z 79 PierwszyPierwszy ... 9495051525354555657585960616263646566676869 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 581 do 590 z 784

Temat: MULTIAIR - alfa giulia ,stelvio 2.0 benzyna - rady , sugestie

  1. #581
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,616

    Domyślnie

    Nie, to nie jest normalne że jest praca na 3 cylindry - może jakby auto stało ileś tygodni, był słabiutki aku i połapał jeszcze jakieś błędy to bym zrozumiał.
    Z moich obserwacji przynajmniej wersje EU na zimnym pracują tak ciut przerywając rytm, ale nie jest to praca na 3 cylindry - ktoś obeznany na forum pisał że mieszanka jest tak ustawiona i chodzi o dogrzanie jak najszybsze katalizatora (czy to prawda nie wiem, tylko powtarzam) - i tak ma faktycznie moje auto od nowości (i wiele innych z którymi miałem do czynienia) i to się nie zmienia z latami/przejechanymi dziesiatkami km - tylko to jest w fazie tych ciut podwyższonych obrotów powiedzmy pierwsze kilkadziesiąt sekund po starcie z zimnego. Praca na 3 cylindry to coś innego - totalna trzęsawka a próba jazdy to masakra. @kml89 - diagnostyka, jakie błędy masz, jaki przebieg itp, rady ASO to ciut porażka - mają diagnozować a nie na telefon dawać "dobre rady" i mydlić oczy że to normalne - masz ShopEFI w Legnicy, umów się z nimi.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  2. #582
    Użytkownik Świeżak Avatar kml89
    Dołączył
    08 2024
    Mieszka w
    Poznań Zwiedzam
    Auto
    Giulia 200@294KM (2017) | Audi S3 (2022)
    Postów
    113

    Domyślnie

    z tą nierówną/równą pracą to są 3 różne scenariusze:

    1) zimny start: silnik pracuje super równo - bo ma wyższe obroty, ale wrzucasz bieg (automat) albo auto dostaje temperatury i obroty spadają
    2) po jakimś od uruchomienia obroty spadają i tutaj czasem czuć, że nie jest idealnie, bo czasem coś się zawaha (kultura pracy, może oznaki od MA, wtryski, świece, może inne oznaki zużycia - sprawa dyskusyjna) - brak check engine, rozgrzewa się wszystko jest cacy
    3) po odpaleniu baaaardzo wyraźnie telepie, uczucie jakby chodził na 3 cylindrach w konsekwencji najczęściej check (i znowu niby może MA, ale nadal to może być coś na linii olej, wtryski, świece)

    tak czy inaczej rozróżniłbym, że czym innym jest awaria MA, która rozkłada samochód, a czym innym jest jego niedomaganie, objawiające się tym, że po zgaszeniu i odpaleniu ponownym samochód zachowuje się jakby nic się nie stało

    osobiście nastawiam się na wymianę, ale po tym co tu przeczytałem i usłyszałem od gościa z ASO alfy (poznań) i po objawach u siebie i u was liczę, że to nie musi być jeszcze wymiana na teraz

    jeździmy, obserwujemy

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    @kml89 - diagnostyka, jakie błędy masz, jaki przebieg itp, rady ASO to ciut porażka - mają diagnozować a nie na telefon dawać "dobre rady" i mydlić oczy że to normalne - masz ShopEFI w Legnicy, umów się z nimi.
    auto ma 7 lat, ja to odbieram pozytywnie, że coś doradzają, a nie chcą skasować z grube miliony, auto było u nich serwisowane regularnie i mają jego pełną historię

  3. #583
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,616

    Domyślnie

    Może nie rozróżniłem 1 i 2, faktycznie pierwsze sekundy raczej jest równo, dopiero w fazie zaraz po przez kolejne kilkadziesiąt tak jakby ciuit przerywa i to jest normalne. #3 u Ciebie nie jest normalny i trzeba diagnozować. To że Cię zbywają dobrymi radami zamiast zaproszeniem na diagnostykę to IMHO jest złe i powtarzam - problem ewidentnie się u Ciebie jest, występuje widać regularnie i nie masz auta nagle zacząć traktować jakimiś szamańskimi sposobami odpalania tylko masz je naprawić.

    Zaproszenie na diagnostykę to nie mam na myśli wymiany MA od razu, tylko diagnostykę i znalezienie problemu(lub problemów bo mogą się nakładać na siebie różne). W ASO wymiana MA to masakra cenowa, ok 8.5tys z tego co wiem w niezależnym serwisie - na FB ostatnio ktoś pisał o tym że jego ASO na problemy z checkami od razu na ślepo wymieniło mu MA, skasowało prawie 20tys łącznie a problem dalej występuje (bo nie przeprowadzili dobrej diagnostyki?).

    Zastanów się jeszcze raz, czy to że 7 lat serwisowali i za to kasowali kasę, to czy teraz kiedy masz problem, czy "dobre rady" to zbywanie czy coś pozytywnego, i czy "dobre rady" były potrzebne w przeszłości a zatem czy to jest normalne że nagle Twoje auto stało sie specjalnej troski. Na początek błędy zczytać - już z tego może wyjdzie co jest grane. Jeśli będą błędy zapłonu na jakimś cylindrze, można zmienić kolejność świec/cewek i sprawdzić czy problem pozostaje na tym samym czy przenosi się na inny. Jeśli pozostaje a i są błędy typowe dla MA, to dalszy krok wiadomy, jeśli inaczej będzie to szukasz przyczyny bo może być ich wiele.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  4. #584
    Użytkownik Świeżak Avatar kml89
    Dołączył
    08 2024
    Mieszka w
    Poznań Zwiedzam
    Auto
    Giulia 200@294KM (2017) | Audi S3 (2022)
    Postów
    113

    Domyślnie

    a właśnie, że muszę używać szamańskich metod, bo tak jest taniej do kurły nędzy

  5. #585
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,616

    Domyślnie

    taniej w dłuższej perspektywie to może być drożej i większy problem jeśli auto nawali CI totalnie akurat kiedy będziesz gdzieś w trasie czy miał pilny dojazd. jeżdżenie autem z usterką często prowadzi do kolejnych usterek, może sie odbijać na spalaniu itp itd. Wątpię czy Twój niepoprawny optymizm na "tańszy sposób" i "dobre rady" ASO wystarczą abyś uniknął warsztatu i poprawnej metody diagnostyki i naprawy
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  6. #586
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,569

    Domyślnie

    Cytat Napisał kml89 Zobacz post
    u mnie 150k przebiegu, dzisiaj odpalam, praca na 3 cylindrach (ale problem sporadycznie występował już wcześniej), po 100m check engine, kontaktuje się z serwisem, mówię że prawdopodobnie MA.. a oni.. że generalnie.. te silniki tak mają, szczególnie, gdy temperatury spadają.. no ale nie sugerowali, że przyjeżdżać od razu na wymianę MA (padło pytanie czy check był od razu po odpaleniu czy po jakimś czasie), tylko wyszli z dobrymi radami:
    - gdy tak odpali nierówno, zgasić - zaczekać 15-30sekund, odpalić ponownie,
    - gdy odpala normalnie nawet, chwilę przed ruszeniem zaczekać, by silnik popracował - olej zaczął smarować, bo coś tam się lubi zacierać (nie pamiętam co mówili)

    ...i dopiero jak to będzie przeszkadzać to oczywiście zapraszają w każdej chwili na wymianę - dopytywałem czy wymiana rozwiązuje tego typu problemy - generalnie tak, ale jak jest bardzo zimno to nawet w nowych samochodach to się zdarza i taki jest urok tych silników

    panowie, mamy ferrari i tutaj jest procedura startu, gdy robi się chłodniej

    *świece mają 15k przebiegu

    *przeczytałem cały wątek! i jedna rzecz.. z tego co kojarzę nie pokazuje mi oleju na maxa, trochę brakuje - więc będę to uzupełniał
    Trzeba zczytać błędy - jak sytuacja sie powtórzy to niestety czeka ce wymiana MA - możesz jeździć - owszem potem z usterki Ma zrobi sie remont/wymiana silnika. Wbrew temu co opowiadają niektórzy usterka MA ma ogomny wpływ na trwałość i ewentualne uszkodzenie silnika. w tym przypadku hasło- jeździć obserwować niestety nie działa.

  7. #587
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2018
    Auto
    Stelvio 2.0/200KM
    Postów
    748

    Domyślnie

    Pamiętaj, że jeżeli rzeczywiście uszkodzony jest MA, a Ty fundujesz silnikowi pracę na 3 cylindry przy co 5-ym rozruchu to od uszkodzenia które z grubsza odpowiada kosztowo wymianie rozrządu od strony skrzyni w nowszym modelu BMW, skutecznie płyniesz w kierunku całkowitego zdemolowania, i w konsekwencji remontu silnika...



    o, kolega @Dareek był szybszy

  8. #588
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,569

    Domyślnie

    Podstawowa rzecz a koniec- to nie jest tak że "se" chodzi na 3 banki i po pewnym czasie się włącza jest ok - owszem w uproszeniu tak, ale jest jedno ale baaardzo istotne. MA wyłącza zapłon ale nie wyłącza.... wtrysku paliwa.Nie trudno sobie wyobrazić co sie stanie jak po podlaniu nadmierna ilością paliwa następuje zapłon. Cylinder wytrzyma raz dwa a potem yebb... o Panie Alfa to złom. Nie - użytkownicy to czasem debile i tyle. Samochód to taka cwana rzecz- ignorowanie pozornie mniejszej usterki może doprowadzić właściciela do ruiny.

  9. #589
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,468

    Domyślnie

    Sory , ale skoro po tak znikomym przebiegu "chodzi na 3 cylindry", mimo wymian oleju co 7 czy tam 10 tys jak za motoryzacji z lat 70tych , to jak takie auto nazwać - "wzór niezawodności i bezobsługowości" ?
    Olej zły ,użytkownik zły, paliwo złe, ... ale choć dociera do niektórych że _Autoryzowana_ Stacja Obsługi (przez AR autoryzowana dla jasności) - to nie alfa i omega i im dalej od takich tym lepiej dla Alf.

  10. #590
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,569

    Domyślnie

    Andrzejku - skończ swoje wypociny bo sie czytać tego nie da - to idąc tym tropem wyciąganie silnika co 50 tkm z auti tdi aby czyścic dolot i uszczelniać silnik czy trwałość silnika w nowym M3 na poziomie 60 tkm co potwierdza sam producent to co to jest? za przeproszeniem od dawna srasz na alfy - tu nikt nie nakazuje ci kupować alfy wiec żale i frustracje wylądowuj gdzie indziej i nie spamuj w wątkach ok?

Podobne wątki

  1. [Giulia] Pas przedni alfa giulia veloce
    Utworzone przez Karol1 w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 118
    Ostatni post / autor: 12-02-2023, 20:10
  2. Uszkodzona Alfa giulia Q - rady, sugestie
    Utworzone przez Karol1 w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 30-01-2021, 16:43
  3. Giulia i Stelvio NRING, Giulia Veloce Ti czyli nowości z Genewy
    Utworzone przez GexN w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-03-2018, 13:13
  4. [Giulia Veloce] Poszukuję kolegi z Giulią VELOCE z Warszawy/okolic, NAGRODA!
    Utworzone przez Latrunculus w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-07-2017, 07:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory