u mnie 150k przebiegu, dzisiaj odpalam, praca na 3 cylindrach (ale problem sporadycznie występował już wcześniej), po 100m check engine, kontaktuje się z serwisem, mówię że prawdopodobnie MA.. a oni.. że generalnie.. te silniki tak mają, szczególnie, gdy temperatury spadają.. no ale nie sugerowali, że przyjeżdżać od razu na wymianę MA (padło pytanie czy check był od razu po odpaleniu czy po jakimś czasie), tylko wyszli z dobrymi radami:
- gdy tak odpali nierówno, zgasić - zaczekać 15-30sekund, odpalić ponownie,
- gdy odpala normalnie nawet, chwilę przed ruszeniem zaczekać, by silnik popracował - olej zaczął smarować, bo coś tam się lubi zacierać (nie pamiętam co mówili)
...i dopiero jak to będzie przeszkadzać to oczywiście zapraszają w każdej chwili na wymianę - dopytywałem czy wymiana rozwiązuje tego typu problemy - generalnie tak, ale jak jest bardzo zimno to nawet w nowych samochodach to się zdarza i taki jest urok tych silników
panowie, mamy ferrari i tutaj jest procedura startu, gdy robi się chłodniej
*świece mają 15k przebiegu
*przeczytałem cały wątek! i jedna rzecz.. z tego co kojarzę nie pokazuje mi oleju na maxa, trochę brakuje - więc będę to uzupełniał