Strona 63 z 79 PierwszyPierwszy ... 13535455565758596061626364656667686970717273 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 621 do 630 z 784

Temat: MULTIAIR - alfa giulia ,stelvio 2.0 benzyna - rady , sugestie

  1. #621
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,588

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    To byłoby coś i po temacie .
    Nie potrafi zaskoczyć MA ? mam powiedzmy 1,5-2tys km do domu i przestaje na cylinder palić i tak na trzech można jechać ?
    Pomysł nierealny - przecież ponad milion czynników które wpływają na zużycie (sposób jazdy na zimnym i rozgrzanym, jaki olej, jakieś dodatki olejowe), jest jeszcze przypadkowość z produkcji (materiał/tolerancje). W efekcie byłby totalny błąd - u jednego pokazywałoby 50% zużycia dopiero a padłby, u innego pokazywałoby że jest już zużyty a w rzeczywistości zrobiłby jeszcze drugie tyle. to już lepiej założyć zmianę po np 80tys km, w większości przypadków nie złapie Cię problem w trasie (tym bardziej że też pewnie 2tys km od domu nie bywasz zbyt często autem), a jak wymienisz nawet za wcześnie, to też juz MA będzie zużyty raczej wiecej niż w połowie wiec też tak nie szkoda

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Klocki , tarcze , opony - widać i wiadomo kiedy wymienić.
    Klocków nie do końca - wewnętrzne można przegapić, a zużycie często przypadkowo się różni - tak było teraz u mnie właśnie na wymianie i to z jednej strony - może coś ciaśniej chodziło/pobrudziło się w zacisku i klocek z jednej strony wewnętrzny był już na ostatnim mm.

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Co do gokarta - jest ideałem do którego się wszystko porównuje bo ... właśnie jest jednomiejscowy i nieużytkowy. Dlatego do niego porównuje się "sportowość" , czucie , reaktywność aut. To wszystko spada ze wzrostem użytkowosci, no niestety. Albo , albo. Żaden sedan 4 os ponad 1.5 tonowy nie jest gokatem. Moze być fajnym sedanem i jasne !
    Giulia jest autem w którym masz pewną namiastkę takiego prowadzenia, natomiast ciągle opakowaną w funkcjonalny samochód którym można jechać z rodziną na wakację. Zwał jak zwał, ja mówię gokart, ty mówisz fajny sedan - w obu przypadkach mamy na myśli że porównując do aut o tych wymiarach/komforcie itp mamy auto które jest najbardziej na rynku bliskie gokartowi. Dla mnie liczy się to że na codzień mam auto które pozwala mi też na zabawę i poczucie jazdy i daje frajdę z prowadzenia.

    Rozumiem że Giulii nie miałeś i nie wiesz.

    To że z MA jest pewien problem nikt nie neguje, nie powinno tak być, ale skoro jest, wiemy, akceptujemy. Na trasie raczej z nienacka nas to nie zaskoczy, a jeśli tak, to cóż, pech, wracasz lawetą - bywa - znajomemu w chorwacji zatarł się silnik (Renault) w drodze powrotnej zaraz po wyjeździe - auto i przyczepa kepmingowa na lawecie do PL i on w lawecie, reszta rodziny samolotem do PL. Bywa.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  2. #622
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,436

    Domyślnie

    Co do klocków, to zawsze trzeba zakładać że wewnętrzne są bardziej zużyte. Choć zaglądnąć się da zawsze, nawet w tylnych - koło out, lustereczko i latarka i trochę akrobatyki.
    Zresztą i tak zużyte ponad połowę - 1/3 już nie to samo co nowe i warto wymieniać. A i tak w razie W z klockami , byle kto wymieni gdzieś po drodze.

    Co do pecha, to jest to coś niespodziewanego, auto nawet najprostsze jest cholernie skomplikowane, nie mówiąc o faktycznie skomplikowanych współczesnych. I oczywiście wiele się może wydarzyć.

    Ale spodziewany "pech", to brak zapobiegliwości / wyobraźni. Poza tym faktycznie niespodziewanym, dochodzi to co jest bardzo prawdopodobne / pewne .

    Nie jeżdżę Giulią, nie mam dla takiego sedana "niszy", te dla frajdy i te dla użytkowości mam zapełnione , stałaby nieużywana.

  3. #623
    Użytkownik Świeżak Avatar kml89
    Dołączył
    08 2024
    Mieszka w
    Poznań Zwiedzam
    Auto
    Giulia 200@294KM (2017) | Audi S3 (2022)
    Postów
    106

    Domyślnie

    chyba będę wymieniał... chociaż trochę drogo (chociaż na fakturę) .. a u pana mikra nie chcę (nie mam zaufanego), mam powracające objawy, gdy auto stoi więcej niż 1 dzień

  4. #624
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Belgia
    Auto
    AR Giulia
    Postów
    120

    Domyślnie

    Ciekawe czy cos z tego bedzie ,facet chce reanimowac modul multiair

  5. #625
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,588

    Domyślnie

    pokazał typową niekompetencję aso i ich naciągactwo, znalazł usterke(ciekawe czy jedyną okaże się w nowym video). Problem w tym, że w module MA padają/zużywają się zwykle inne rzeczy a do nich nie ma części zamiennych czy metod ich wymiany. Tak więc niezawsze jest tak kolorowo, częściej chyba nie i trzeba wymieniac MA (ale po dobrej diagnozie, a nie jak ostatnio któreś wymieniło gosciowi z grupy FB moduł i cos jeszcze, skasowali 20tys zł a problem nierozwiązany/niezdiagnozowany i teraz go naciągają na wymianę slupka silnika za kolejne 50tys zł)
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  6. #626
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,436

    Domyślnie

    ASO to jest _autoryzowany_ przez Alfę Romeo serwis. Przez pierwsze lata przynajmniej jest integralną częścią użytkowania samochodu - więc częcią samochodu. W sporcie i nie tylko - samochód jerst tak dobry, jak jego serwis.
    Jeśli marka X aby zapewnić niskie ceny samochodów marki X oszczędza na szkoleniach i wynagrodzeniach pracowników serwisów - przerzuca to niedoszacowanie ceny na użytkowników. Nie tylko w płatnościach za usługi i części ale i unieruchomieniach aut czy niepotrzebnych wizytach w ASO (z pierdółką czy nie z pierdólką , nieważne )

    A ten mechanik mega!

    Przypomina mi mechanika na Sardynii do którego wysłało mnie tamtejsze ...ASO bo... sobie nie moglo z wakacyjną usterką TSa na gwarancji poradzić .

  7. #627
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2018
    Auto
    Stelvio 2.0/200KM
    Postów
    746

    Domyślnie

    Cytat Napisał dareksz Zobacz post
    Ciekawe czy cos z tego bedzie ,facet chce reanimowac modul multiair
    Facet z filmiku jest fenomenalny :-)
    No i kolejny raz dobrze wiedzieć, że nie tylko u nas ASO to zazwyczaj przechowalnia partaczy (poza pewnie 1-2 guru, dzięki którym każde ASO może wybrnąć z poważnych tarapatów, w razie czego). Dlatego patrze na tych co wierzą w ściemę ASO jak w prawdę objawioną (nieważne czy sprawy gwarancyjne czy nie), z baaardzo głębokim współczuciem. No ale czasami wiedza bierze się po prostu z doświadczenia życiowego... Jak nie chce się zrozumieć, że ASO ma zarabiać - a jeżeli przy okazji usunie jakąś usterkę to tym lepiej, to się płaci 2000 funtów za nic.
    Co do MA - ciekawe jak facetowi pójdzie. Trochę wątpię w sukces z tym o-ringiem bo chyba dość często MA pada właśnie na 4-m cylindrze (włącznie z moim) - to by oznaczało, że
    1. o-ringi na 4. cylinder są trefne (ironia), lub
    2. konstrukcja MA na 4. cylinder na tyle różni się od pozostałych, że warunki pracy tego o-ringa powodują jego destrukcję (nie wykluczone, ale czy prawdopodobne?).
    No i gdzie facet dostanie uszczelkę pokrywy MA? Przecież FCA nie sprzedaje części do MA... Jedynie można spróbować dorobić taką uszczelkę...
    Kurczę, żebym miał chęci i parę godzin wolnego... Mój uszkodzony MA leży w garażu i czeka na "diagnostykę", a teraz wiedziałbym co najpierw zweryfikować.

  8. #628
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2024
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Subaru OBK 3.6 MY12, Giulia 2.0T MY23
    Postów
    188

    Domyślnie

    Może będzie klasyczne wytłumaczenie - 4. cylinder najbardziej się grzeje.

  9. #629
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,676

    Domyślnie

    Facet strasznie ględzi po parę razy to samo, a co do reszty to co w tym fenomenalnego? Najzwyklejsza rzetelna diagnostyka i tyle, po prostu normalny fachowiec a nie kretyn od wymieniania całych modułów na czym opierają się dzisiejsze serwisy wszystkiego - i mechaniki jak widać i elektroniki przede wszystkim. Takie czasy, tacy fachowcy.

    Cytat Napisał ciafok Zobacz post
    Jedynie można spróbować dorobić taką uszczelkę...
    Kurczę, żebym miał chęci i parę godzin wolnego... Mój uszkodzony MA leży w garażu i czeka na "diagnostykę", a teraz wiedziałbym co najpierw zweryfikować.
    Są firmy dorabiajace całe uszczelki - chyba nawet ggtrading takie robi o ile pamiętam.
    Może rozkręć chociaż i zobacz ten oring, to chyba krótka robota a ciekawe.

  10. #630
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,436

    Domyślnie

    Cytat Napisał ciafok Zobacz post
    ..dobrze wiedzieć, że nie tylko u nas ASO to ...
    Nie wiem czy to tak dobrze. Skoro to światowy problem to potwierdza, że to cecha tej marki (jakość jej serwisu). Zresztą są powszechnie znane rankingi jakości ASO AR nie tylko naszych .

    Proszę - iluż użytkowników kombinuje co zrobić , olej bez sensu wymieniać co chwilę itp, oringi szukać dostawcy .
    To nie kitcar, to produkcyjne auto, przed wypuszczeniem do sprzedaży powinny być serwisy przeszkolone jak diagnozować usterki o ile nie wyeliminowane przed wypuszczeniem do sprzedaży .

Podobne wątki

  1. [Giulia] Pas przedni alfa giulia veloce
    Utworzone przez Karol1 w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 118
    Ostatni post / autor: 12-02-2023, 20:10
  2. Uszkodzona Alfa giulia Q - rady, sugestie
    Utworzone przez Karol1 w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 30-01-2021, 16:43
  3. Giulia i Stelvio NRING, Giulia Veloce Ti czyli nowości z Genewy
    Utworzone przez GexN w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-03-2018, 13:13
  4. [Giulia Veloce] Poszukuję kolegi z Giulią VELOCE z Warszawy/okolic, NAGRODA!
    Utworzone przez Latrunculus w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-07-2017, 07:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory