Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: wysyp błędów na desce rozdzielczej

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Super 2.2 M-jet MT 180 KM '16
    Postów
    129

    Domyślnie wysyp błędów na desce rozdzielczej

    W ubiegły czwartek przy jeździe w korku po południu (przejechane ok. 20 km trasy) wyskoczyły mi błędy:
    - zleć kontrole ręcznego
    - ABS niedostępny
    - AST niedostępny
    - ESC niedostępny
    - Hill Hold Control niedostępny
    - Lane Departure Warning niedostępny
    - park sense niedostępny
    - automatyczne światła drogowe niedostępne
    - wychodzi komunikat sprawdź kamerę szyby czołowej czy coś z tym stylu (system przeciwkolizyjny też jest nieaktywny).

    Autem jeżdżę normalnie od tego czasu. Dodatkowo zauważyłem, że moja pozycja w nawigacji aktualizację się dopiero po ok. 15 minutach jazdy. Tak jakby złapała pozycję dopiero po dłuższej jeździe. Raz udało mi się zresetować te błędy poprzez kręcenie kierownicą ale podczas hamowania znowu się pojawiły. Poza tym auto jeździ, hamuje normalnie, ogrzewanie tylnej szyby, foteli i kierownicy działają.

    Normalnie pojechałbym do mechanika wyczytać błędy ale najbliższy termin za 14 dni. Kupiłem icar2 i pokazuję mi rano stan napięcia przy ECU na 12 V. Przy jeździe pokazuję 14,3 V. Nie chce mi się wierzyć że padły wszystkie systemy jednocześnie. Macie jakieś sugestie co mogę zrobić na już?

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2018
    Mieszka w
    BIALYSTOK
    Auto
    alfa romeo
    Postów
    1,645

    Domyślnie

    tak NAlADOWAC AKUMULATOR

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Super 2.2 M-jet MT 180 KM '16
    Postów
    129

    Domyślnie

    Dzięki. Czy jak postąpię zgodnie z instrukcją (ładowanie bez odłączania instalacji, krokodyle na odpowiednie śruby wystające z akumulatora) to nie muszę się martwić, że coś się wysypię?

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2024
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Subaru OBK 3.6 MY12, Giulia 2.0T MY23
    Postów
    178

    Domyślnie

    Robiłem tak i bez problemu.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar kml89
    Dołączył
    08 2024
    Mieszka w
    Poznań Zwiedzam
    Auto
    Giulia 200@294KM (2017) | Audi S3 (2022)
    Postów
    96

    Domyślnie

    jeszcze napisz jak stary masz akumulator

    sprawdziłbym też, czy klemy dobrze trzymają

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Super 2.2 M-jet MT 180 KM '16
    Postów
    129

    Domyślnie

    Cytat Napisał kml89 Zobacz post
    jeszcze napisz jak stary masz akumulator

    sprawdziłbym też, czy klemy dobrze trzymają
    W grudniu będzie miał równe 4 lata i przejechane 90 tyś.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,550

    Domyślnie

    voltomierzem sprawdź jakie napięcie ma aku jak tylko otworzysz bagażnik rano. Tak czy siak naładować (przecież aku przygotowuje się do zimy! szczególnie 4-o letni i szczególnie w tych autach gdzie ładowanie jest zdupczony algorytm), przetestować aku, zobaczyć. 99% fałszywy błąd związany ze spadkiem napięcia przy rozruchu i zakłuceniem/rebootem nawet niektórych ECU - tu taka dokładnie litania jak u Ciebie norma.

    dodatkowo w obecnym okresie te wszystkie błędy od kamery przedniej (LDW/auto długie/wyczyść kamerę), też mogą się pojawiać ze względu na szron czy choćby zaparowane totalnie auto - ot choćby wczoraj tak miałem jak ruszyłem a szyba nie była w pełni odparowana - po minucie zniknęło.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Super 2.2 M-jet MT 180 KM '16
    Postów
    129

    Domyślnie

    Panowie,
    no więc tak, akumulator był naładowany w 80%. Naładowałem go prostownikiem firmy BLOW, po osiągnięciu 100% trzymany jeszcze 1h pod ładowarką. Po uruchomieniu silnika kierownicą po trzy razy do oporu w każdą stronę. Wyłączyłem silnik włączyłem ponownie i błędy dalej występują. Jakieś pomysły co może powodować te błędy?

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,550

    Domyślnie

    Po pierwsze aby zrobić kalibracje czujnika skrętu (o ile zginęła po zakładanym spadku napięcia, albo ze względu na inny błąd nie pomoże go uciszyć do poziomu historycznego) to "nie kręci się 3x do oporu w każdą stronę i wyłącza silnik" tylko kręci się max w jedną, max w drugą i na środek i chwikę się daje popracować w takim stanie (parę sekund). po tym warto zrobić 5 startów silnika takich po parę sekund włączony, parę wyłączony (5 poprawnych startów i wiele błędów przechodzi jako zapisane/historyczne a nie aktywne, albo przynajmniej te bardziej krytyczne dają się skasować komputerem diagnostycznym)

    A na koniec - uwielbiam diagnozowanie przez internet, gdzie nawet nie ma zczytanych błędów oryginalnych, tych które się nie chcą skasować od razu, i tych które nie chca się skasować po kalibracji/startach/w kolejnej próbie kasowania. Przecież może być tysiąc przyczyn i czasem nie oczywistych. Ot nawet słynna masa na skrzynię która doprawadza nawet do spalenia się docelowo modułu ABS.
    mniej niż 500zł na własność - ELM Viaken + 2 adaptery to jakies 220zł i MES licencja z ich strony EUR50.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Super 2.2 M-jet MT 180 KM '16
    Postów
    129

    Domyślnie

    udało się dopchać na diagnozę. Okazało się, że czujnik ABS nie daje sygnału(C0031 i C0034 prędkość obrotowa koła PL 0 km/h a PP 4 km/h ). W warsztacie powiedzieli albo czujnik padł albo coś z wiązką.
    za tydzień mają się tym zając ale kupię asekuracyjnie czujnik, bo widzę że jest za 100 zł nowy OE.

Podobne wątki

  1. [159] Grzechotka w desce rozdzielczej
    Utworzone przez carismo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2022, 08:27
  2. [159] Co to tak szumi w desce rozdzielczej
    Utworzone przez takpoprostu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 22-09-2017, 12:01
  3. Schowek na desce rozdzielczej
    Utworzone przez jacco w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-01-2016, 19:10
  4. [159] napis na desce rozdzielczej
    Utworzone przez b0b3k w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-07-2013, 22:11
  5. [147] żarówki w desce rozdzielczej
    Utworzone przez Majka w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-06-2008, 13:30

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory