Strona 72 z 79 PierwszyPierwszy ... 22626364656667686970717273747576777879 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 711 do 720 z 784

Temat: MULTIAIR - alfa giulia ,stelvio 2.0 benzyna - rady , sugestie

  1. #711
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,426

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Nie wiem jak płukanka by zadziałała w aucie z już zaniedbanym MA, są tacy którzy twierdzą że jak zrobili (ale na zaniedbanym MA), to MA wkrótce zaczął sypać błędami - może uszczelnienia mieli realizowane już na osadach z oleju i jakoś jeszcze działał a po wypłukaniu MA od razu pokazał że jest do kitu?
    To jest argument za tym, żeby nie czyścić. Posprzątanie takiego zaniedbanego multiaira może go faktycznie natychmiast zabić. Przy czym taki multiair jest defacto na granicy żywotności. Tu nasuwa się pytanie, czy lepiej dowiedzieć się o tym w sposób planowy i kontrolowany (poprzez czyszczenie lub zastosowanie płukanki), czy też nie przejmować się, jeździć i zostać zaskoczonym awarią w najmniej spodziewanym momencie, o co prawa Murphy'ego i złośliwość rzeczy martwych już zadbają .

  2. #712
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Wodzisław Śl.
    Auto
    Giulietta Veloce 1.75 TCT
    Postów
    526

    Domyślnie

    A jakby do tych teorii o oleju i dynamice jazdy dorzucić podniesienie ciśnienia oleju jak to w VAGach robią? Nie jestem pierwszy, ktoś już o tym wspominał. Jest wgl taka możliwość w tym silniku/oprogramowani? A może już ktoś próbował?

  3. #713
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,616

    Domyślnie

    nie słyszałem i nie mam pojęcia jakie to skutki przynosi, natomiast w 2.0 o ile wiem mamy pompę dwubiegową, i przełączenie realizuje ECU powyżej 3800obr. czy to da się zmienić i coś by pomogło? może kapelusznicy nie przekraczają dlatego zwsze na pierwszym biegu pompy są?
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  4. #714
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,569

    Domyślnie

    Problemem MA jest jego budowa a raczej jego nierozbieralnośc kluczowych elementów czyli elektrozaworów - są one wprasowywane w aluminiowy korpus. Z tego co poczytałem i popytałem większość usterek związanych jest właśnie z padem elektrozaworu który jest niewymienny i nierozbieralny. Kwestia oleju- tłoczki w elektozaworach są złożone z taka dokładnością że nie maja uszczelnień. Tu jak ktoś dobrze pisał wystarczy syf w oleju jakiś popioły lekka rysia imamy nieszczelność elektrozaworu i błąd. Kolejna sprawa to MA ma tzw magazyny oleju - takie jakby pojemniki w których moduł trzyma olej aby zapodać go do elektrozaworu tuż po starcie. wystarczy jego nieszczelność i mamy kłopot Kolejny aspekt - tam uszczelką tych magazynków oleju stanowi uszczelka w płynie (silikon - jak zwał tak zwał) stąd obawa iż płukanki dodawane do oleju przed wymianą mogą uszkodzić/wypłukać te uszczelnienia.
    Teoria dot. ciśnienia oleju jest ciekawa - trzeba zapytać mechaników którzy w tym siedzą.
    co do kwestii błądzenia i gdybania - może komuś się to podobać albo nie ale po prostu szukamy wspólnego mianownika dla tej usterki.
    Ja ze swojej strony olej wymieniam co 7.5 tkm stosowałem zawsze Selenie Digitek no i oryginalny filtr oleju świece oryginał co 30 tkm, oryginalne filtr powietrza co 15 tkm i po 95 tkm odezwał się MA - po błędach wskazujących na wypadanie zapłonu od razu wymieniłem moduł - obecnie mam 132 tkm
    dla mnie najbardziej prawdopodobną przyczyną usterki jest utrata szczelności tłoczka elektrozaworu z powodu jego zarysowania podczas pracy przez nagary olejowe- po prostu zbyt delikatny materiał z którego je wykonano.
    tyle z mojej strony
    Ostatnio edytowane przez Dareek ; 20-12-2024 o 21:27

  5. #715
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2024
    Auto
    Alfa Romeo Giulia 2.0 200KM
    Postów
    11

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Messenger_creation_8DE6B5C9-3C55-415E-B7E1-0E7B972764A8.jpg
Wyświetleń:	285
Rozmiar:	67.3 KB
ID:	290311

    Tak wygląda wałek po pierwszym właścicielu, samochód salon Polska.

    MA wymieniony, samochód pracuje inaczej.

  6. #716
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,616

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dareek Zobacz post
    Problemem MA jest jego budowa a raczej jego nierozbieralnośc kluczowych elementów czyli elektrozaworów - są one wprasowywane w aluminiowy korpus. Z tego co poczytałem i popytałem większość usterek związanych jest właśnie z padem elektrozaworu który jest niewymienny i nierozbieralny. Kwestia oleju- tłoczki w elektozaworach są złożone z taka dokładnością że nie maja uszczelnień. Tu jak ktoś dobrze pisał wystarczy syf w oleju jakiś popioły lekka rysia imamy nieszczelność elektrozaworu i błąd. Kolejna sprawa to MA ma tzw magazyny oleju - takie jakby pojemniki w których moduł trzyma olej aby zapodać go do elektrozaworu tuż po starcie. wystarczy jego nieszczelność i mamy kłopot Kolejny aspekt - tam uszczelką tych magazynków oleju stanowi uszczelka w płynie (silikon - jak zwał tak zwał) stąd obawa iż płukanki dodawane do oleju przed wymianą mogą uszkodzić/wypłukać te uszczelnienia.
    Teoria dot. ciśnienia oleju jest ciekawa - trzeba zapytać mechaników którzy w tym siedzą.
    co do kwestii błądzenia i gdybania - może komuś się to podobać albo nie ale po prostu szukamy wspólnego mianownika dla tej usterki.
    Ja ze swojej strony olej wymieniam co 7.5 tkm stosowałem zawsze Selenie Digitek no i oryginalny filtr oleju świece oryginał co 30 tkm, oryginalne filtr powietrza co 15 tkm i po 95 tkm odezwał się MA - po błędach wskazujących na wypadanie zapłonu od razu wymieniłem moduł - obecnie mam 132 tkm
    dla mnie najbardziej prawdopodobną przyczyną usterki jest utrata szczelności tłoczka elektrozaworu z powodu jego zarysowania podczas pracy przez nagary olejowe- po prostu zbyt delikatny materiał z którego je wykonano.
    tyle z mojej strony
    Czy w Giuliettach MA ta sprawa silikonu tak samo wyglądała? Bo jeśli tak, to powtórzę na przykładzie mojego pracownika - przez 12 lat od wymiany MA trzasnął na nowym 210tys, olej zmieniał co ok 10tys km i za każdym razem robił płukankę, czyli zrobił ich ok 20. MA żyje i ma się dobrze...
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  7. #717
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,426

    Domyślnie

    My tu sobie teoretyzujemy, tymczasem na forum mamy specjalistę https://www.youtube.com/shorts/NRZIjefuDhg https://www.youtube.com/shorts/CGbu_s8afLA
    Ciekawi mnie końcówka pierwszego filmu - naprawa trwała kilka miesięcy z powodu... dostępności części.

  8. #718
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,616

    Domyślnie

    w pierwszym filmiku jest jasne info - właściciel nie wymieniał oleju nawet na interwał fabryczny, zawiesił się multiair i doszło do kolizji z tłokami. czyli kolejne potwierdzenie.
    w drugim filmiku zaś jest mowa o tym że zaraz doleje dodatek do oleju.
    pisałem z resztą o dwóch innych bardzo znanhych warsztatach które jak PabloGarage robią od lat głównie z włoszczyzną, oraz o jednym tunerze od włoszczyzny, i właśnie oni też jak najbardziej powtarzają rady o wymianach oleju, dobrym oleju i używaniu zakresu obrotów aby utrzymać MA w dobrej formie długo.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  9. #719
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2024
    Auto
    Alfa Romeo Giulia 2.0 200KM
    Postów
    11

    Domyślnie

    Panowie, mam problem po wymianie MA, pojawiło się terkotanie/rezonowanie, pojawia się od 35km/h poniżej 1800rpm, znika po przekroczeniu 60km/h wtedy obroty nie mają znaczenia, co by to mogło powodowac? Osłona siedzi sztywno, jak raczej wszystko...

  10. #720
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Alfa Giulia Veloce
    Postów
    130

    Domyślnie

    Podzielę się moją historią z MA. Pacjent - Giulia Veloce, 2019, na tą chwilę 46 tys. przebiegu, tydzień temu olej (Motul 8100 eco-clean C2) wymieniony 6-ty raz w ASO. Wcześniej oczywiście na gwarancji szła Selenia. Rok temu zostały wymienione również świece. Jeśli chodzi o traktowanie silnika, to od razu mówię, że mam ciężką nogę i jak tylko mogę, to wykorzystuję wszystkie konie, które fabryka w Giulii umieściła, a nawet więcej, bo mam soft od pół roku Spalanie? Nie mam pojęcia, bo zalewam i jeżdżę, a magiczna kropka na wskaźniku spalania zatrzymała się na liczbie 15. Pracę na 3 garnkach pierwszy raz zaobserwowałem jakieś maksymalnie 2 lata temu i był to incydent, który pojawił się ponownie po pół roku. Wypadanie zapłonu pojawiało się tylko przy odpaleniu silnika po postoju nocnym i trwało około 1 minuty. Ostatnio było to pół roku temu no i niestety... trzy razy dokładnie dwa tygodnie temu, następnego dnia po wymianie oleju, dzień po dniu. Każde następne trwało krócej, tak jakby silnik próbował się przystosować do świeżej oliwy. Teraz odpalam bez żadnego problemu i bez błędów. Poprzednio był to:

    P1064-00 - UniAir actuation electrovalve signal Cyl. 4
    Check the following:
    - Contacts on UniAir actuation electrovalve loose and/or rusted
    - Excessive battery voltage oscillations
    - Wiring impedance too high
    - Oil level out of limits
    - Air bubbles in oil circuit
    - UniAir actuation electrovalve faulty
    - UniAir actuation electrovalve with high resistance
    Błąd jest sporadyczny. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.

    Operating time: 92906 min
    Startups counter: 8138
    Engine speed: 1218 obr/min
    Gas pedal position: 0,00 %
    Throttle angle: 6,88 °
    Vehicle speed: 0,00 km/h
    Gear engaged: N
    Odometer: 43428,0 km
    Spark advance: -11,875 °
    Engine temperature: 36 °C
    Battery voltage: 14,0 V
    Intake pressure: 694 mbar
    Clutch pedal: Released
    Clutch contact 2: Released
    Brake pedal: Released
    Brake contact 2: Released
    Air flow rate: 39,00 Kg/h
    Air temperature: 24 °C
    Boost pressure: 985 mbar
    Atmospheric pressure: 980 mbar
    Engine oil temperature: 30 °C
    STOP&START temporary deactivation status: Gear lever position
    IBS Battery charge status: 72 %
    Brake booster vacuum switch: Open
    UniAir electrovalve actuation mode: Hybrid
    Universal code: Not received
    Engine startup: Allowed
    Fuel level: 100,00 %

    Jeśli problem będzie częściej wracał, czy też pojawi się podczas jazdy, to nie będzie wyjścia i wymienię MA. Teraz jeżdżę i obserwuję.

Podobne wątki

  1. [Giulia] Pas przedni alfa giulia veloce
    Utworzone przez Karol1 w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 118
    Ostatni post / autor: 12-02-2023, 20:10
  2. Uszkodzona Alfa giulia Q - rady, sugestie
    Utworzone przez Karol1 w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 30-01-2021, 16:43
  3. Giulia i Stelvio NRING, Giulia Veloce Ti czyli nowości z Genewy
    Utworzone przez GexN w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-03-2018, 13:13
  4. [Giulia Veloce] Poszukuję kolegi z Giulią VELOCE z Warszawy/okolic, NAGRODA!
    Utworzone przez Latrunculus w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-07-2017, 07:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory