Strona 74 z 79 PierwszyPierwszy ... 2464656667686970717273747576777879 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 731 do 740 z 784

Temat: MULTIAIR - alfa giulia ,stelvio 2.0 benzyna - rady , sugestie

  1. #731
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2024
    Auto
    Giulia MY24, SAAB 9-3 Conv MY11
    Postów
    50

    Domyślnie

    Też mam takie podejrzenia (wydaje mi się, że jeszcze może mieć znaczenie temperatura oleju przy uruchomieniu), stąd uważam, że jest to prymitywne rozwiązanie. W poprzednim wozie, o 14 lat starszym, liczyło procenty zależnie od warunków jazdy - i faktycznie interwał wynosił od 11 do 16 tysięcy km i olej zawsze łapał "zużyty" kolor dopiero, gdy system oceniał go jako bliski wymiany.

    Tutaj - nawet nie wiadomo jak ten olej wygląda i ile go tak naprawdę jest , ale jakoś nie przekonuje mnie teza, że odpalenie samochodu 5 razy na zimnym silniku i przejechanie tak z 5 km zużywa go tak samo, a nawet bardziej jak kilkaset km przejechanych jednego dnia z większą prędkością.

  2. #732
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    Ja nie mam wielkich przebiegów, rzędu 12tys/rok i relatywnie sporo krótkich przebiegów zaczynających się z zimnego silnika. W stylu co parę dni do i z pracy, a nie kurier który co chwilę staje i rusza. A degradację do okolic zera załapuję mniej więcej co 12 miesięcy.
    Algorytm za ambitny pewnie nie jest. Na początku łudziłem się, że tam jest jakaś optyka badająca przejrzystość oleju w to zaprzęgnięta. Ale to był zdecydowanie nadmiar oczekiwań :-).

  3. #733
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 TBi 280KM Q4 Imola Titanium
    Postów
    314

    Domyślnie

    Zmienię trochę temat i podzielę się obserwacjami.
    Zdarzyło się parę razy, że silnik odpalił mi na 3 garach (a przynajmniej tak to jest odczuwalne), zdarzyło się to w zeszłym roku ze 4 razy, z czego błędy odczytane w serwisie i później w MES wskazywały na wypadanie zapłonu na 2 cylindrze, potem przy kolejnym incydencie na 3 cylindrze, a ostatni raz wskazanie na 2 cylinder.
    Nie ważne było czy samochód jeździł w trasie, czy tylko po mieście, raz miałem noc po zrobieniu trasy ponad 400 km, raz miałem po jeździe typowo miejskiej, nie ma znaczenia też paliwo, raz było to Pb95, raz Pb98. Olej wymieniałem max co 10 tys. km. 90% wymian odbywała się po przejechaniu 7-8 tys. km.
    W okresie gwarancji/rękojmi lana była Selenia, obecnie lany jest Millers (nie zauważyłem różnicy w pracy silnika, spalaniu). Olej w okresie docierania silnika wymieniałem o ile dobrze pamiętam 3 razy (po przejechaniu ok 1200 km, potem po 3 tys. km, następna była po 5 tys. km. także wszystko, co mogło się pojawić w oleju, szybko było z silnika usuwane, przez pierwsze 3 tys. km samochód był bardzo delikatnie traktowany.
    Nie stosowałem dodatków do olejów, ani płukanek, pierwsze incydenty z wypadaniem zapłonów pojawiły się już przy przebiegu ok 30 tys. km. i od tamtej pory zdarzają się sporadycznie, parę razy do roku.

    Wracając do klu sprawy, zauważyłem (jeżdżę ostatnich parę miesięcy w większości w trybie D), że poprawiła się kultura pracy silnika, zniknęło szarpanie skrzyni po dłuższym postoju (po ruszeniu, przy zmianie przełożenia, chyba z 2 na 3 potrafiła szarpnąć, potem już wszystko było OK.), nie pojawiły się nawet drobne oznaki jakiegoś niepewnego, nierównego startu silnika.
    Spalanie oczywiście wzrosło w trybie D, z średnio (reset co tankowanie) 12,2 l/100 km (tryb A) na ok. 14,4 l/100 km (jazda głównie miejska). Coś może być na rzeczy, że silnik, moduł MA, nie lubi utrzymywania niskich <1,6 tys. obrotów. Oczywiście nie mam 100% pewności, że to MA się u mnie odzywa i powoduje wypadanie zapłonów, nigdy nie wywaliło błędu dot. samego modułu, jedynie wypadanie zapłonów, i wypadanie zapłonu na konkretnym cylindrze. Jedyne co, to zmieniłem świece i zamieniłem cewki miejscami, ale wypadanie zapłonów przeskoczyło inaczej, aniżeli zamienione cewki. Może być jeszcze kwestia wtryskiwaczy, komputera i innych dupereli. Akumulator doładowuję co 2 miesiące prostownikiem automatycznym CTEK, także problemu w baterii bym się nie doszukiwał. Nie miało też znaczenia, czy czekałem dłuższą chwilę na zapłonie (jak w dieslu, żeby nagrzały się świece żarowe ), czy od razu uruchamiałem silnik.
    Ostatnio edytowane przez Lober ; 09-01-2025 o 15:27

  4. #734
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Giulia 200 my22
    Postów
    438

    Domyślnie

    Te niskie obroty to przecież czuć na plecach, że to nic dobrego. Tylko w D da się normalnie jeździć, przynajmniej w aucie po 1 fl, na trasie nawet w N wrzuca na luz a i obroty tak samo nisko trzyma jak na A. Od zawsze jazda na zbyt niskich obrotach to więcej problemów niż zalet, ale teraz trzeba przecież oszczędzać planetę, takze można, a nawet zaleca się.

  5. #735
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,624

    Domyślnie

    Cytat Napisał flyinghipo Zobacz post
    W menu odlicza czas w km i dniach, przy czym dni nie schodzą równo. Np. w poniedziałek do wymiany pozostaje 115 dni, a we wtorek 113 dni. W salonie mi powiedzieli, że to od jeżdżenia na zimnym silniku, na krótkich trasach (czy taka jest przyczyna, to inna kwestia ).

    W umowie na pakiet serwisowy też jest mowa o skracaniu przez komputer ilości dni/km (jeśli skraca o więcej niż 50% okres/przebieg, to umowa nie obowiązuje). Przy czym nie mam pojęcia na jakiej zasadzie system to skraca, jak dla mnie jest to dość prymitywne.
    w radiu pokazuje zwykły timer od skasowania przeglądu - nic nie ma do degradacji oleju (choć przy przeglądzie się zmienia olej). pewnie łapałeś w różnych godzinach - może raz rano, raz po południu czy coś a przegląd był kasowany np w południe - nie przyglądałem się temu, ale liczy normalnie, przynajmniej w mojej 2018 z bebechami MY20 (radio/licznik/BCM z firmwarami 2022r) ale ECM 2018 z firmwarem przełom 18/19.

    w salonach różne bajki opowiadają o tym co te auta mają albo nie mają, albo co się da albo czego się nie da zrobić itp.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  6. #736
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2024
    Auto
    Giulia MY24, SAAB 9-3 Conv MY11
    Postów
    50

    Domyślnie

    Jak już pisałem - w ciągu 6,5 miesiąca skrócił już o 2,5 miesiąca - wątpię więc żeby wynikało to z nieumiejętności używania zegarka.

  7. #737
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 TBi 280KM Q4 Imola Titanium
    Postów
    314

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaszko Zobacz post
    Te niskie obroty to przecież czuć na plecach, że to nic dobrego. Tylko w D da się normalnie jeździć, przynajmniej w aucie po 1 fl, na trasie nawet w N wrzuca na luz a i obroty tak samo nisko trzyma jak na A. Od zawsze jazda na zbyt niskich obrotach to więcej problemów niż zalet, ale teraz trzeba przecież oszczędzać planetę, takze można, a nawet zaleca się.
    Mam Julkę wyprod. w 2019, mam już GPF, ale w trybie N nie wrzuca na luz/żeglowanie w trakcie jazdy. Musieli później to zmienić.

  8. #738
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2024
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Subaru OBK 3.6 MY12, Giulia 2.0T MY23
    Postów
    198

    Domyślnie

    U mnie też żeglowanie widziałem bardzo sporadycznie w A (jak go włączałem kiedyś ), w N nie pamiętam.
    Mam nawet taki odcinek, na którym zawsze julka żeglowała w A, a nigdy w N.

  9. #739
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mks
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    Giulia Veloce '24
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    w radiu pokazuje zwykły timer od skasowania przeglądu - nic nie ma do degradacji oleju (choć przy przeglądzie się zmienia olej). pewnie łapałeś w różnych godzinach - może raz rano, raz po południu czy coś a przegląd był kasowany np w południe - nie przyglądałem się temu, ale liczy normalnie, przynajmniej w mojej 2018 z bebechami MY20 (radio/licznik/BCM z firmwarami 2022r) ale ECM 2018 z firmwarem przełom 18/19.

    w salonach różne bajki opowiadają o tym co te auta mają albo nie mają, albo co się da albo czego się nie da zrobić itp.
    na 100% zmienia się odliczanie dni, natomiast odliczanie przebiegu się nie koryguje. Jeżdżę od 15 listopada, jak odbierałem auto to było 362 dni do przeglądu (1 rej. 12.11)



    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Screenshot_20250110_100400_My Alfa Connect.jpg
Wyświetleń:	671
Rozmiar:	22.3 KB
ID:	290324

  10. #740
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2024
    Auto
    Giulia MY24, SAAB 9-3 Conv MY11
    Postów
    50

    Domyślnie

    Cytat Napisał mks Zobacz post
    na 100% zmienia się odliczanie dni, natomiast odliczanie przebiegu się nie koryguje. Jeżdżę od 15 listopada, jak odbierałem auto to było 362 dni do przeglądu (1 rej. 12.11)
    Tak, dokładnie takie mam obserwacje, tak jakby niektóre dni użytkowania (w zimie może i wszystkie) system odliczał podwójnie. Jak wóz stoi sobie w garażu to schodzi 1:1, jak jest w użyciu to szybciej.

Podobne wątki

  1. [Giulia] Pas przedni alfa giulia veloce
    Utworzone przez Karol1 w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 118
    Ostatni post / autor: 12-02-2023, 20:10
  2. Uszkodzona Alfa giulia Q - rady, sugestie
    Utworzone przez Karol1 w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 30-01-2021, 16:43
  3. Giulia i Stelvio NRING, Giulia Veloce Ti czyli nowości z Genewy
    Utworzone przez GexN w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-03-2018, 13:13
  4. [Giulia Veloce] Poszukuję kolegi z Giulią VELOCE z Warszawy/okolic, NAGRODA!
    Utworzone przez Latrunculus w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-07-2017, 07:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory