2013-2019 - 06' AR 159 1.9 JTDm 8v - Grigio Titanio
2019-2020 - 08' Fiat Nuova Bravo 1.9 JTDm 16v - Rosso Maranello
2020-2022 - 11' AR Giulietta Sportiva 2.0 JTDm powered by @sdero - Rosso 8C Competizione
2022- ... - 10' AR Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBI - Rosso 8C Competizione
Nie do końca wszystko jasne, bo większość wątków pojawiła się od użytkowników z silnikami 1.4 Do QV według numerów są inne. Doszukując się dalej podobno są różnice w polifcie.
Przymierzam się do wymiany tulei w tylnym zawieszeniu. Czy trzeba kupować tzw. cukierki TED49030 czy można kupić same tuleje TED43630?
jesli ktos wstawiał tuleje TEDGUM zwykłe moze napisac jak sie sprawuja ? bo jestem ciekawy jakosci wykonania i czy dłuzszy przebieg wytrzymuja
Napiszę tutaj dla potomnych. Jestem po wymianie wszystkich tulei z tyłu. Objawem było metaliczne walenie na nierównościach z tyłu, auto sprawdzone na szarpakach i wyszło że tzw. "uszy" tulei przednich od wahacza wzdłużnego obijają się o wahacz (tulejki były luźne). Przy okazji uznałem że warto wymienić resztę tulei. Zatem zaopatrzyłem się w tulejki tedgum o numerach: TED49030 (to duża tuleja wahacza wzdłużnego wraz z "uszami", można je odzyskać z demontażu i zakupić samą tulejkę o nr TED43630), TED17946, TED89583 (te 3 tuleje wchodzą do wahacza wzdłużnego), TED16966, TED98839 (tuleje wahacza dolnego) i TED29763 (tulejka na wahaczu górnym). Do wymiany zakupiłem również zestaw do wciskania tulei z allegro za około 300 zł, bardzo się przydał z uwagi na różne średnice tulejek do wciskania. Bardzo przydatna jest również prasa, służyła mi głównie do wyciskania tulei oraz do wprasowania tych bardziej opornych tulejek. Przyda się również imadło. Przy demontażu okazało się, że również warto wymienić gumy mocowania sprężyn: dolną (51806569) i górną (50520189 - piankowa lub 50515094 - gumowa, osobiście miałem w oryginale piankową ale tylko gumowe były dostępne na już).
Do wymiany należy zrzucić cały zawias tylni, gdyż na aucie nie ma szans tego zrobić. Odkręcamy śrubki od mocowań przewodów na wahaczu wzdłużnym, mocowanie czujnika ABS i rozkręcamy wahacze. Do wyjęcia śruby lewego wahacza górnego (tej od strony osi pojazdu) trzeba opuścić nieco bak, w tym celu odkręcamy 3 śruby sześciokąty (meccanica delle emozioni). Trochę walki i śruba wychodzi. Po drugiej stronie przeszkadza nam plastikowe mocowanie przewodu na baku, nie ma wyjścia, trzeba je trochę wygiąć. Największy problem może być z śrubą mimośrodową do regulacji zawieszenia (łączącej wahacz wzdłużny z dolnym), w moim przypadku niezbędne okazało się cięcie z jednej strony. Także w razie czego warto zakupić śruby do regulacji o nr 51737443, warto mieć także na uwadze, iż nie przychodzą one z nakrętką i podkładką. Przy wyciskaniu tulejek niektóre się podawały, a niektóre trzeba było ciąć (zewnętrzną średnicę). Trochę zabawy z tym jest. Do montażu tulei z metalowym kołnierzem zewnętrznym użyłem smaru grafitowego i zestawu z alledrogo. Do niektórych natomiast prasy. Jedna tuleja z gumowym kołnierzem (TED98839) została namydlona. Tuleja z "uszami" wymaga najwięcej uwagi - uważamy na uszy przy demontażu oraz przy montażu, jedno z tedguma mi pękło po obfitym waleniu młotem. Można również próbować wprasować je na prasie ale tutaj wchodzi nam ściskanie mimośrodowe więc ostrożnie. Ważne jest ustawienie uszu, najlepiej zaznaczyć sobie markerem na wahaczu pozycję ucha. Po całej zabawie składamy wszystko do kupy oczywiście dokręcając dynamem w łapie
. Geometria i mamy zawias jak z salonu. Mi cała zabawa zajęła około 30 godzin w ciągu 3 dni robiąc to we dwie osoby. Pozdrawiam i życzę bezawaryjności
![]()
Może ktoś potwierdzić, czy do fabrycznej Giulietty QV lub do zwykłej Giulietty z większymi hamulcami są inne tylnie zwrotnice?
Posiada ktoś numery tylnich zwrotnic pasujących pod większe hamulce?