"Producent, który stwierdzi lub ma powody przypuszczać, że wprowadzony przez niego do obrotu produkt jest niebezpieczny, natychmiast informuje o tym konsumentów, a także informuje za pośrednictwem portalu Safety Business Gateway organy państw członkowskich, w których produkt został udostępniony. Ponadto producent podejmuje niezwłocznie środki naprawcze (w tym niezbędne do jego wycofania z obrotu lub odzyskania)."
Czy konsument ma obowiazek użytkować produkt tylko na rynku w którym został on zakupiony?
Jeden Stelantis tworzy nieco odrębne produkty na dwa różne rynki i nie poczuwa się do odpowiedzialności gdy produkty się przemieszczą.
A podstawa prawna? Bo zaraz się okaże, że tak, ale np "wprowadzenie do obrotu produktu" oznacza sprzedaż na rynku na jakim działa lub coś podobnego.
Nie. Czy producent ma obowiązek wspierać produkt w Bombaju jak sprzedawał go na Kamczatce? Też pewnie nie.
Jakoś nie sądzę, żeby to był problem tylko Stellantisa. Np. swego czasu siedziałem mocno w laptopach (tak z 15 lat temu) to wsparcie i gwarancja poza krajem sprzedaży były rzadkością i raczej ograniczone do biznesowych (i odpowiednio droższych) linii produktów typu HP EliteBook, Dell Precision itp.
Jest recall na oprogramowanie swiateł w wersji po lift.
(ponoc swiatla sie zawieszaly ... xd)
(samochod produkcja pazdziernik 2024 i podlegal recall).
Moja sztuka
https://www.forum.alfaholicy.org/nas...ne_veloce.html
Upłynnię zaślepki spryskiwaczy xeona do giulietty kolor 134b (czerwone), komplet lewa i prawa 200pln wysyłka free. Można w małopolce podjechać i popatrzeć czy kolor pasuje.
Oświadczenie
Połowe problemów w alfie można rozwiazać nowym kablem, wtyczką i czujnikiem.