Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy 12345
Pokaż wyniki od 41 do 45 z 45

Temat: MY24 i wyłączenie systemu ISA (Asystenta TSR)

  1. #41
    Użytkownik Świeżak Avatar Tino
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giualia Quadrifoglio Super Sport
    Postów
    123

    Domyślnie

    Cytat Napisał blaszany Zobacz post
    Na pewno na forum są osoby, które lepiej znają wszystkie niuanse modyfikacji. Ja opieram się na odczuciach i subiektywnych wnioskach dotyczących MY24. Nie wiem jak jeżdżą wcześniejsze roczniki, ale u mnie po wgraniu trybu Race, auto zaczęło płynniej jeździć w pozostałych trybach - N i D. Szybciej też zmienia biegi. Można to zaobserwować zmieniając je manetkami. Przed modyfikacją wbijał je wolniej, z wyraźnym opóźnieniem, po wgraniu trybu race, robi to praktycznie bez opóźnienia. Odczuwalnie lepiej zmienia biegi w trybie D. Poprzednio czuć było niemiłe kopnięcie przy zmianie biegu, które wynikało z tego, że silnik nabierał obrotów, a skrzynia zwlekała z redukcją i zmieniała dopiero gdy silnik się rozkręcił. To samo przy przyśpieszaniu. Teraz jest lepiej zgrana z silnikiem. Gdybam, że to ten mityczny WLTP LAG, który został dodany aby auto lepiej wypadało podczas badania emisji i spalania.

    Ponadto pedał przyśpieszenia ma inną charakterystykę. Wystarczy go lekko wcisnąć i auto chce jechać, podczas gdy wcześniej trzeba było go mocno dusić, aby zmusić auto do podobnej reakcji. Przed modyfikacją wysnułem nawet teorię, że komputer analizuje jak chcemy jechać na podstawie tego jak wciskamy pedał przyśpieszenia. Aby jeździć dynamicznie trzeba było go kopnąć - szybko i do dechy, aby komputer zrozumiał, że teraz mamy ochotę na pełną moc. Po modyfikacji reaguje na gaz na tyle chętnie, że nie mam ochoty kopać go do dechy, bo auto jest zauważalnie bardziej dynamiczne.

    Co do rozpoznawania znaków, to nie ma o czym mówić. Ten system powinien być wyłączony domyślnie, to nie działa dobrze, to wkurza, a osoby, które podjęły decyzję o przymusowym wdrożeniu tej prowizorki w wszystkich nowych autach na terenie EU, powinny do końca życia jeździć rowerem - w zamkniętej celi.

    Powyższe modyfikacje to nie wgrywanie innego oprogramowania, a jedynie włączenie czegoś co już jest w oprogramowaniu samochodu i z różnych względów zostało przed użytkownikami samochodu ukryte. Giulia MY24 to duże lepsze auto po wgraniu tych poprawek i powinny być one wgrywane przez dealera przy sprzedaż każdego nowego samochodu, na pohybel euro komunistom, którzy sprowadzają motoryzację do najniższego wspólnego mianownika i dla których celem ostatecznym jest jej ubicie.

    Jeżeli chodzi o gwarancję, to jak ktoś się boi, to nie powinien nic modyfikować. Ale patrząc na jakoś serwisu Alfa Romeo, to oni nie bardzo wiedzą co serwisują i co jak w tych autach działa. Gdyby było inaczej, sami by te modyfikacje proponowali.
    Mówisz o wersji Giuli 280km?

  2. #42
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2024
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Subaru OBK 3.6 MY12, Giulia 2.0T MY23
    Postów
    197

    Domyślnie

    To "niemiłe kopnięcie" w trybie D jest raczej zamierzone Mi tam to się podoba i wpływ na pozostałe tryby trochę zniechęca mnie do odpalenia Race.

  3. #43
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2024
    Mieszka w
    FD
    Auto
    Giulia 2.0 Turbo Q4 Veloce TI 280KM
    Postów
    36

    Domyślnie

    Witam

    Kiedyś czytałem na tym forum, już nie pamiętam kiedy i w którym wątku, że wgranie/aktywowanie trybu Race powoduje komplkacje w sterowaniu zawieszeniem z przełączaną sztywnością amortyzatorów: przód się prawidłowo usztywnia a tył pozostaje miękki lub coś podobnego. Proszę wyprowadzić mnie z błędu.

  4. #44
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    tak, dlatego ustawia sie w tych autach dynamic bez esc, inaczej trzeba zmieniac sterownik cdcm
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  5. #45
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2019
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Stelvio Quadrifoglio, Giulia Veloce 280HP Q4
    Postów
    69

    Domyślnie

    Mi się udało wyłączyć w sposób mało inwazyjny po przez instalację modułu od carshaman.
    Działa bardzo fajnie, za każdym razem po włączeniu dezaktywuje system.
    Jedynie montaż w Stelvio do najprzyjemniejszych nie należy...

Podobne wątki

  1. [MiTo] Wyłączenie poduszki pasażera/ Wyłączenie AIRBAG
    Utworzone przez TomaszR w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 16-12-2021, 10:04
  2. [159] Połączenie Multiecuscan z modułem asystenta parkowania.
    Utworzone przez maykel w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-04-2016, 20:03
  3. Wyłączenie EGR
    Utworzone przez mis w dziale Pomorskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-08-2014, 12:34
  4. Wyłączenie ASR/ESP
    Utworzone przez Mateusek w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-12-2012, 06:26
  5. wyłączenie funkcji auto wyłączenie radia
    Utworzone przez Seweryn80 w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 17:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory