Ostatnio edytowane przez dk08012 ; 09-04-2020 o 11:16
AR Giulia 2.2 2016 ZF8
witam widze ze panowie zmagali sie z problemem giuli 2,2 jtd glosnej pracy silnika wrecz trzaskami mam ten problem co robic rombie ta cieplym motorze na wonych obrotach dodam gazu na 1500 obrotow trzask ginie
Witam a co ile km wypala wam się dpf ??
W trasie 600-800 km, w mieście nie wiem, nie jeżdżę.
Giulia Super 2.2 MultiJet
to bardzo różnie.
Min 350 a czasami to i z 700-800. Ogólnie bym przyjął raz na bak, na pewno nie rzadziej. Mam 150kkm
Mam podgląd zapełnienia dpf na żywo (performance logger) no i jak jest grane częste odpalanie zimnego auta to wiadomo dużo szybciej sie zapycha ale tez wypalanie wypalaniu nie równe..
Zdarza się że w trasie odpali sie przy 65% zapchania a zdarza się że dopiero przy 95-100%. Ogólnie ktoś kiedyś pisał że prędzej się odpali wypalanie gdy mamy min połowę baku i przez dłuższy czas powyżej 100kmh. Może tak jest nie wiem nie zaobserwowałem.
Natomiast wierzę osobie która bada nowoczesne silniki z dpfami w ośrodku badawczo rozwojowym i wg niej scenariuszy kiedy i w jaki sposób załącza się wypalanie dpf jest bardzo dużo bo wpływa na to bardzo dużo parametrów i nie ma co się tutaj doktoryzować. Ogólnie wiadomo że silnik musi być nagrzany to warunek konieczny fizyki nie oszukamy.