Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 28 z 28

Temat: Panel Przełącznik świateł wersja EU

  1. #21
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    Brwinów k/Warszawy
    Auto
    Lancia Lybra 2.0 Comfortronic, Lancia Ypsilon '16 ALFA ROMEO GIULIA Q4 18'
    Postów
    90

    Domyślnie

    Mam pytanko:
    Da się przerobić panel USA, aby można było cały czas jeździć na dziennych (jakbym chciał nawet w nocy), czy trzeba kupić panel EU i go mimo wszystko przerabiać ?

  2. #22
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,549

    Domyślnie

    panel EU jak i USA jeśli chodzi o przełączanie świateł są identyczne, to komputer w autach USA inaczej interpretuje pozycje (stąd nawet jak założy się panel EU, to funkcjonalność zastaje jak w wersji USA). w aucie USA chyba nie ma takiej pozycji odpowiednika naszych 0. nie wiem czy to kwestia zaprogramowania/skonfigurowania czegoś na sztywno dla aut USA, czy tylko coś w proxi -raczej nikt na to nie narzekał szczególnie z moich klientó, stąd też nie było motywacji żeby siedzieć nad tematem (auta z USA robiłem zawsze na poczekaniu, więc nie było czasu żeby coś popróbować na spokojnie np po pracy)

    pewnie coś dałoby się ulepić, kombinując dodatkowo z czujnikiem oświetlenia (i stosować pozycję Auto)
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  3. #23
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    Brwinów k/Warszawy
    Auto
    Lancia Lybra 2.0 Comfortronic, Lancia Ypsilon '16 ALFA ROMEO GIULIA Q4 18'
    Postów
    90

    Domyślnie

    Hmm, ale nawet po zakupie panelu EU da się zrobić opcje 0 czyli DRL na stałe ?
    W USA jest opcja 0, ale ona wyłącza całkowicie światła i to tylko przez ten czas jak się trzyma przełącznik w tej pozycji, bo jest tam sprężynka czy coś, która powoduje powrót do pozycji auto.

    Wkurza mnie to, bo jak wjadę do krótkiego(króciutkiego) tunelu, to szybko załączają się xenony. Wiadomka, że to skraca ich żywotność
    Czułość czujnika mam ustawioną na 1.

  4. #24
    Użytkownik Rowerzysta Avatar woockush
    Dołączył
    05 2020
    Auto
    Giulia Q4ERTY
    Postów
    329

    Domyślnie

    Zmiana pozycji przełącznika powoduje zmianę rezystancji na jego wyjściu. Można go przerobić tak, aby pod dowolnym ustawieniem była dowolna opcja. Z tego co pamiętam w przełączniku USA pod pozycją 0 jest albo zwarcie do masy albo rozłączenie obwodu - być może to jest trop. Ale generalnie: to ustawienie komputera w tryb "USA" wymóg świecenia się jakichkolwiek świateł.

  5. #25
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,549

    Domyślnie

    pozycje dalej jak w panelu USA,przeglądnąłem raz na szybko wnętrze obu i było idento (część od przełączania świateł), z resztą podmiany to samo pokazują.
    w USA wyłączy Ci na 0 jak jest wystarczająco jasno, inaczej wróci automatycznie (bezpieczeństwo?)

    nie słyszałem żeby komukolwiek padł xenon (tzw palnik) w Giulii/Stelvio a w końcu niektórzy jeżdżą już 4 lata. bez przesady

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał woockush Zobacz post
    Zmiana pozycji przełącznika powoduje zmianę rezystancji na jego wyjściu. Można go przerobić tak, aby pod dowolnym ustawieniem była dowolna opcja. Z tego co pamiętam w przełączniku USA pod pozycją 0 jest albo zwarcie do masy albo rozłączenie obwodu - być może to jest trop. Ale generalnie: to ustawienie komputera w tryb "USA" wymóg świecenia się jakichkolwiek świateł.
    tak, ale kolega chce żeby dzienne świeciły cały czas, a takiego ustawienia nie ma w aucie USA, więc przerabianie panelu chyba nic nie da - trzebaby je osiągnąć robiąc trick z ustawieniem AUTO i kombinowaniem z czujnikiem (albo czujnikami, nie sprawdzałem jak to jest zorganizowane) światła raczej. przerwanie obwodu w autach EU daje wymuszone mijania (bezpieczne rozwiązanie), pewnie w aucie z USA też tak jest (choć nie sprawdzałem). pozycja 0 kolegi nie interesuje bo ona przecież wyłącza światła jak jest jasno, więc takiego nie chce używać.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  6. #26
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2017
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    159SW 1.9 JTD Qtronic 2008
    Postów
    10

    Domyślnie

    Dobrze rozumie, zakładając wersje przełącznika od wersji z halogenami będzie wszystko normalnie działać w xenonie 25w? Niestety nigdzie nie ma wersji eu pod xenon.

  7. #27
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar juhass
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Giulietta MA 2011; Giulia 2021 USA
    Postów
    537

    Domyślnie

    Podejrzewam, że będzie działać jak w wersji EU- halogen nie będzie po prostu obsługiwany.
    Poczekaj może i poszukaj jeszcze wersju EU (rozumiem chodzi Ci o ręczną regulację świecenia?), ja też rok temu szukałem i nigdzie nic nie było, udało mi się dostać na ebay za śmieszne pieniądze używkę.

  8. #28
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,114

    Domyślnie

    Cytat Napisał Hank Moody Zobacz post
    Dobrze rozumie, zakładając wersje przełącznika od wersji z halogenami będzie wszystko normalnie działać w xenonie 25w? Niestety nigdzie nie ma wersji eu pod xenon.
    Odezwij się na priv - wysłałem ci info.

Podobne wątki

  1. Przełącznik zespolony wersja z Tempomatem.
    Utworzone przez jbkobziak w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-12-2012, 06:26
  2. Panel, przełącznik szyb i lusterek.
    Utworzone przez CINEKX81 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-07-2012, 14:25
  3. Odstający przełącznik świateł
    Utworzone przez tryme w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-08-2011, 11:50
  4. [146] przełącznik zespolony do świateł
    Utworzone przez gifwwl w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-05-2010, 20:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory