Strona 11 z 14 PierwszyPierwszy ... 234567891011121314 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 110 z 132

Temat: WYMIANA akumulatora

  1. #101
    Użytkownik Świeżak Avatar OTTO1
    Dołączył
    09 2017
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Giulia Veloce TI Q4
    Postów
    184

    Domyślnie

    Dziś byłem w punkcie gdzie wymieniają akumulatory, korzystałem już z ich usług, ale tego się nie spodziewałem.
    Odmówili wymiany bo nie ma dostępu do śruby która trzyma łapkę mocowania akumulatora, od strony tylnej lampy.
    W domu na spokojnie poświęciłem telefonem i nagrałem sobie wideo, bo faktycznie nic nie widać, mam polifta 2020 i dziwnie wygląda ta śruba bo jest jakby okrągły łeb, nie kanciasty.
    Oglądaliśmy wspólnie w punkcie z aku filmik na yt, ale tam jest przedlift i śruba długa, kręci się nią przy górze aku.
    W moim po lifcie jest na samym dnie i nie wiem jak się demontuje.
    Ktoś wymieniał?
    Wiecie jak się demontuję tą śrube od łapki?

  2. #102
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 TBi 280KM Q4 Imola Titanium
    Postów
    316

    Domyślnie

    Cytat Napisał OTTO1 Zobacz post
    Dziś byłem w punkcie gdzie wymieniają akumulatory, korzystałem już z ich usług, ale tego się nie spodziewałem.
    Odmówili wymiany bo nie ma dostępu do śruby która trzyma łapkę mocowania akumulatora, od strony tylnej lampy.
    W domu na spokojnie poświęciłem telefonem i nagrałem sobie wideo, bo faktycznie nic nie widać, mam polifta 2020 i dziwnie wygląda ta śruba bo jest jakby okrągły łeb, nie kanciasty.
    Oglądaliśmy wspólnie w punkcie z aku filmik na yt, ale tam jest przedlift i śruba długa, kręci się nią przy górze aku.
    W moim po lifcie jest na samym dnie i nie wiem jak się demontuje.
    Ktoś wymieniał?
    Wiecie jak się demontuję tą śrube od łapki?
    Mam tak samo w swojej z 2019. Gdy wymieniali mi akumulator, nazwali to "wynalazkiem kurwy i szatana". Ponoć w którejś BMW jest podobnie.
    Kombinowali z przedłużkami giętkimi, sztywnymi, z godzinę się z tym siłowali. Magnes też niezbędny, bo oczywiście końcówki wciąż im spadały.
    Finalnie się udało, nawet bez strat materialnych i bez strat w ludziach.

  3. #103
    Użytkownik Świeżak Avatar OTTO1
    Dołączył
    09 2017
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Giulia Veloce TI Q4
    Postów
    184

    Domyślnie

    A ja na nagraniu i zbliżeniu widzę że jest pełno rys wokół tej śruby, więc już musiał być wymieniany, dodatkowo na tym za bezpieczeniu - spince czerwonej od centralki na + brakuje 2 śrubek, więc było grzebane, a aku mam oryginalny, więc musiał być na gwarancji wymieniany.
    Myślę sobie że pewnie zgubili tą długą śrubę i dali krótką.
    Ale skoro też tak masz, to znaczy że fabryka zdupila to na maksa.
    Na jutro jestem umówiony na wymianę, bo będą mieli kamerka żeby tam trafić.
    A ja nie będę tej śruby montował tylko dospawam do niej dłuższą śrube tak by na przyszłość mieć lepszy dostęp
    Ostatnio edytowane przez OTTO1 ; 22-04-2025 o 15:54

  4. #104
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2021
    Auto
    Giulia Sprint
    Postów
    127

    Domyślnie

    Cytat Napisał OTTO1 Zobacz post
    A ja na nagraniu i zbliżeniu widzę że jest pełno rys wokół tej śruby, więc już musiał być wymieniany, dodatkowo na tym za bezpieczeniu - spince czerwonej od centralki na + brakuje 2 śrubek, więc było grzebane, a aku mam oryginalny, więc musiał być na gwarancji wymieniany.
    Myślę sobie że pewnie zgubili tą długą śrubę i dali krótką.
    Ale skoro też tak masz, to znaczy że fabryka zdupila to na maksa.
    Na jutro jestem umówiony na wymianę, bo będą mieli kamerka żeby tam trafić.
    A ja nie będę tej śruby montował tylko dospawam do niej dłuższą śrube tak by na przyszłość mieć lepszy dostęp
    A po co kamerka? Robisz zdjęcie telefonem i wiesz gdzie jest ta śruba. Faktem niestety jest dostęp, prościej odkręcić niż przykręcić. Najlepiej przy wyciąganiu i wkładaniu akumulatora robić to we dwójkę (trzeba podnieść i odsunąć kable +

  5. #105
    Użytkownik Świeżak Avatar OTTO1
    Dołączył
    09 2017
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Giulia Veloce TI Q4
    Postów
    184

    Domyślnie

    Bo oni się w ogóle tego nie chcieli podjąć, chyba że jutro to weźmie z domu kamerkę.
    Ok niech weźmie mi to jedno, skoro będzie czuł się pewniej, w BMW jest podobne mocowanie ale jednak mówi trochę łatwiejsze do opanowania, w Giuli jeszcze nie robili, stąd obawy.
    Sam akumulator ma sprawność 49% a ładowanie bardzo dobre 14.4 jak dobrze pamiętam.
    No i fajnie ze nie upierali się na montaż AGM ale dadzą EFB
    Zastanawiam się tylko czy dać prąd rozruchowy 850 czy 900A, różnica 20 zł, więc bez znaczenia, oba mają 95 Ah
    Ostatnio edytowane przez OTTO1 ; 22-04-2025 o 17:41

  6. #106
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,812

    Domyślnie

    Słyszałem teorię że im wyższy prąd rozruchowy tym mniejsze odległości między płytami w akumulatorze a tym samym podatność na zwarcia przy ich minimalnym odkształceniu. Ile w tym prawdy nie zgłębiałem tematu.
    Nie masz diesla, jakiś ogromny prąd rozruchowy nie jest tu potrzebny. 850 to już potwór.
    Ważniejsza pojemność 95Ah niż ten prąd.
    14.4 to normalne napięcie ładowania gdy aku w Alfie słabo naładowane (ibs poniżej 80%).
    Nie wiem co to te ich 49%...

  7. #107
    Użytkownik Świeżak Avatar OTTO1
    Dołączył
    09 2017
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Giulia Veloce TI Q4
    Postów
    184

    Domyślnie

    Test akumulatora robili i wyszło 49%
    Mówili też że poniżej 75% kwalifikuje się już do wymiany, ale wiadomo taka gadka.
    Czyli jak wezmę 800A czy nawet 750A to też będzie ok, wystarczająco?
    Ostatnio edytowane przez OTTO1 ; 22-04-2025 o 19:56

  8. #108
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,812

    Domyślnie

    Wg mnie tak ale zaczekaj co inni powiedzą.

  9. #109
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    352

    Domyślnie

    W mojej Giulii nakrętka też jest krótka. Dostęp jest b. trudny, ale nie niemożliwy Ja zdemontowałem wężyk odpowietrzające akku wraz z małym kolankiem i wtedy dało się włożyć lewą rękę (bez zegarka, z zegarkiem nie weszła . Namacałem nakrętkę, założyłem klucz nasadkowy z grzechotką i sukces pełen.

  10. #110
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Giulia 200 my22
    Postów
    457

    Domyślnie

    Cytat Napisał OTTO1 Zobacz post
    Czyli jak wezmę 800A czy nawet 750A to też będzie ok, wystarczająco?
    Fabryka, z tego co kojarze, daje 800A więc to raczej wystarcza.

Podobne wątki

  1. [159] Wymiana akumulatora
    Utworzone przez tvardy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 31-10-2017, 16:45
  2. [Giulietta] Wymiana Akumulatora
    Utworzone przez magazino w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-04-2016, 14:40
  3. wymiana akumulatora
    Utworzone przez Johny01 w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 18-11-2012, 14:17
  4. wymiana akumulatora.
    Utworzone przez Szyndzielosz w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-06-2010, 12:30
  5. Wymiana akumulatora
    Utworzone przez olaf w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-05-2010, 15:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory