Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 28 z 28

Temat: 130 vs 160

  1. #21
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,549

    Domyślnie

    Wg elearna getrag i byl symbol/rysunki 3d/opis rozwiazania wlasnie tego rozruszniko-alternatoro-silnika 20hp/60Nm. Pewnie w dieslu jest tct z fiata?
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  2. #22
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Belgia
    Auto
    AR Giulia
    Postów
    119

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Wg elearna getrag i byl symbol/rysunki 3d/opis rozwiazania wlasnie tego rozruszniko-alternatoro-silnika 20hp/60Nm. Pewnie w dieslu jest tct z fiata?
    Ciekawe ile momentu wytrzymuje ten getrag,savali pisal na fb ze ,wersje 160 hp robia tylko na 175 hp ze wzgledu na ograniczenia mechaniczne ,nie dopytywalem jakie ,bo nie mam jeszcze tonale tylko sie nad nim zastanawiam

  3. #23
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,549

    Domyślnie

    to o skrzynii dla 1.5MHEV:
    ALFA ROMEO TONALE – NAPĘD SPALINOWY
    ALFA ROMEO TONALE – WERSJA 1 Z DNIA 04.03.2022 ROKU
    SKRZYNIA BIEGÓW GETRAG 7HDT300 – INFORMACJE OGÓLNE
    Skrzynia biegów Getrag 7HDT300 jest napędem, który można określić jako hybrydowy lub zelektryfikowany. Napęd hybrydowy posiada
    technologię podwójnego sprzęgła, w przypadku której każde sprzęgło ma przypisaną część napędu do elektrycznej maszyny EM,
    zainstalowanej wewnątrz skrzyni biegów, która działa jako drugie źródło momentu obrotowego/mocy aby:
    • napędzać pojazd;
    • uruchamiać/wspomagać silnik spalinowy ICE;
    • doładowywać system magazynowania energii elektrycznej samochodu (moduł akumulatora 48 V).
    Zasilanie maszyny elektrycznej EM lub silnika P2 jest sterowane przez falownik. Falownik lub moduł MCPB jest sterowany przez moduł
    HCP.
    Hybrydowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów zawiera również centralkę elektroniczną o nazwie DCTM (Dual Clutch Transmission Module),
    która steruje funkcjami zmiany biegów napędu.
    Instalacja takiej technologii umożliwia osiągnięcie kilku celów, takich jak:
    • Redukcja emisji CO2 w porównaniu z tradycyjną dwusprzęgłową skrzynią biegów (DCT).
    • Sprawność mechaniczna skrzyni biegów zbliżona do skrzyni manualnej, przy jednoczesnym wysokim komforcie zmiany biegów.
    • Zmiana biegów (Powershifting), bez przerywania przenoszenia momentu obrotowego, zapewniająca wysoki komfort zmiany biegów.
    • Lepsze właściwości jezdne i komfort jazdy dzięki integracji maszyny elektrycznej EM w skrzyni biegów.
    • Posiadają funkcje „jazdy hybrydowej”, takie jak: odzyskiwanie energii, jazda elektryczna, uruchamianie silnika ICE, ładowanie systemu
    magazynowania energii elektrycznej podczas postoju pojazdu z włączonym silnikiem ICE.
    • oszczędność paliwa w porównaniu z automatycznymi skrzyniami biegów z konwerterem momentu obrotowego.
    • oprócz trybu automatycznej zmiany biegów możliwa jest ręczna zmiana biegów (ręczny wybór biegów).

    7HDT300
    Bieg Przełożenie przekładni
    I 4,46
    II 2,84
    III 1,59
    IV 1,11
    V 0,85
    VI 0,77
    VII 0.63
    R 3,86
    FDR dolny 4,176
    FDR górny 4,733
    RM 3,86
    Maksymalny moment na wejściu 300Nm
    Napięcie maszyny elektrycznej
    EM
    48 V
    Liczba faz EM 3
    Moc maksymalna EM 15 kW
    Maksymalny moment EM 55 Nm
    Całkowita ilość oleju w skrzyni
    biegów
    4,5 l
    Typ oleju Pentosin FFL-7 A



    Po wybraniu 1.3JTDM nie ma tych dokumentów w ogóle, nie wiem czy nie stworzyli czy nie podlinkowali tylko w eLearnie

    wracając do 1.5MHEV, katalogowo ma 160HP/240Nm, skoro skrzynia pozwala na wejściu na 300Nm (pytanie też czy mierzy i zdławia ECM czy daje przepuścić więcej), to jest pole do popisu. Silnik elektryczny ma dokładnie 55Nm, ale to chyba nie liczy się do "na wejściu" zgaduję, z resztą chodzi o to żeby oprócz momentu na dole zyskać więcej momentu niż stock w średnich/wysokich obrotach bo brakuje wszędzie - wczoraj goniłem max załadowanym Tonale 4 osoby, platforma i 4 rowery na haku (jeden elektryk), pełny bagażnik. No na serpentynach na węgrzech pięknie się prowadziła jeśli chodzi o zahowanie w zakrętach i dohamowania (Brembo), ale potem odejście dla mnie za słabo - brakowało choćby tych 20% extra które przy tym obciążeniu zrobiłoby robotę. Rok temu idento trasę w 3 osoby z 3 rowerami robiłem Giulią (310HP/470Nm), to była inna jazda choć rodzina zielona wyszła z auta haha.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  4. #24
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Belgia
    Auto
    AR Giulia
    Postów
    119

    Domyślnie

    Tego sie obawiam ze po przesiadce z 280 konnej Gulii te 160 km bedzie za malo ,dlatego w gre wchodzi tylko chiptuning zeby zblizyc sie osiagami do 200 Giulii .Jakis wloski tunner sprzedaje juz boxy podnoszace moc do 200km i prawie 300 nm Powerking Chiptuning takze to jest jakas opcja,ale najpierw musze sie umowic na jazde testowa zeby zobaczyc czy to auto jest w ogole dla mnie

  5. #25
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Piaseczno
    Auto
    Alfa Romeo Tonale 1.5 MHEV 160KM Veloce 2022
    Postów
    127

    Domyślnie

    Jeśli przesiadka z Giulii i myślisz o tunningu to MHEV 160km to strata czasu. Osiągi tylko w Tonale PHEV (plug-in) - wtedy masz 280km i ten samochód naprawdę jedzie. Jeśli przy okazji masz dom jednorodzinny to zaoszczędzisz na paliwie ładując w domu.
    Aktualnie: Alfa Romeo Tonale 1.5 MHEV 160KM Veloce 2022
    Były: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm Distinctive 2011, Alfa Romeo 147 1.6 TS Eco 2006

  6. #26
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,549

    Domyślnie

    Ewentualnie z Kanady/usa ciagnac Tonale 2.0gme q4? Malo tego bo wycofali i zostal tylko Dodge Hornet. Giulii i tak nie pobije bp Suv nigdy nie pojedzie jak sedan i to z 50:50 rozkladem mas i kupa alu
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  7. #27
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Belgia
    Auto
    AR Giulia
    Postów
    119

    Domyślnie

    Nie oczekuje od Tonale osiagow na poziomie 280konnej Gulii ,chcialbym tylko w miare przyzwoicie jezdzacego auta ,ale najpierw musze sie przejechac wersja 160km zeby zobaczyc jak to jezdzi

  8. #28
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,549

    Domyślnie

    Tobw D, w N auto wrecz oporuje przed przyspieszaniem. D i tune i mozma jakos jeździć
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory