Acha czyli skała zegara jest tymi widelkami w jakich powinny się znajdować wartości.
A czy jestem w stanie wyłapać wartości niebezpieczne?
Acha czyli skała zegara jest tymi widelkami w jakich powinny się znajdować wartości.
A czy jestem w stanie wyłapać wartości niebezpieczne?
Tak, ale te wartości referencyjne dla programu to są innymi słowy wartości na jakich operuje program - a niekoniecznie wartości które można uznać za normalne, prawidłowe, zdrowe dla danego pojazdu - i takich tam nie ma. Jeżeli rozumiem dobrze...
To tylko gwoli doprecyzowanie dla OTTO1, a nie żadna insynuacja potrzeby.
Zgaduję, że mogą Cie interesować np: wartości maksymalne zalogowane dla danego PID w danej sesji, wszelkie temperatury, np EGT: gdy zbliża się do 1000C. Te informacje oczywiście są dostępne.
Ponadto, aplikacja, ma bazową funkcjonalność alertowanie w trybie AA. W sekcji konfiguracjej AA możesz właczyć alerty, są one "wizualizowane" tylko w widoku "Giulia". W sytuacji gdy przekroczysz dany threshold, wartość jest w kolorze czerownym, żeby wyróżnić, że coś się "wydarzyło".
Jest to "rozowjowy" feature, wymaga jeszcze developmentu. Docelowo chicałbym aby można było konfigurować alert per PID w aplikacji, na tą chwilę tresholdy są zahardcowane w pliku konfiguracyjnym.
Zacznijmy od tego że jak już wspominałem jestem laikiem, ale dbajacym o każdy samochód jaki miałem.
W aplikacji którą stworzyłeś widzę szansę abym i w swetrze w której kiepsko się odnajduje również mógł zadbać o mój samochód, czyli dmuchać na zimne.
Gdyby np. nie daj Boże rozszczelni mi się zbiornik z płynem w kolektorze, co niektórym już się przydarzyło to jakieś parametry zostaną zaburzone i nawet taki laik jak ja mógłby je wyłapać i zapobiec zatarciu silnika.
Do niczego więcej te dane nie są mi potrzebne, wiedzieć w jakiej kondycji jest akumulator, choć i tak pewnie zapobiegawczo będę go doładowywać zewnętrznie raz na kwartał.
Mały update.
W ostatnim rilisie dla AA (182), wskoczyła funkcjonalność związana z alertami. W perefenecjach jest dedykowana sekcja związana z ustawieniami alertów, gdzie można zmienić dolne i górne progi dla poszczególnych metryk. Po przekroczeniu danego progu zmienia się kolor wyświetlanej metryki, dodatkowo zmiania się kolorystyka danych historycznych. Tak to wygląda na ekranie Performance https://raw.githubusercontent.com/tz...r/res/aa_8.jpg.
Testowo EGT było ustawione na 900 stopni, oraz temp powietrza przed IC na 60.
Ładnie to wygląda, brawo dla programisty aplikacji
Trochę niezwiązane z głównym tematem, jednak podzielę się tutaj.
Jeżeli kogoś "interesuje" to co "się dzieje" na magistrali CAN w giulii/stelvio i nie ma dedykowanych narzędzi do analizy, stworzyłem proste narzędzie, które stumieniuje dane z magistrali po sieci dzięki czemu zawartość można podejrzeć w SavvyCAN.
Rozwiązanie wymaga adaptera obd z protokołem elm327, ewentualnie STNxxx, oraz SavvyCAN
Link do githuba https://github.com/tzebrowski/CanSni...readme-ov-file
Tool jest "inspirywany" tym co tworzy ten Pan https://github.com/gaucho1978/BACCAb...ster/README.md
No ale jaka różnica w stosunku do użycia ucana ze snifferem wlasnie? Kosztuje 4 dolce i nie wycina co poniektórych ramek jak Elm (podobno, tak słyszałem, może bzdura) .
A tak przy okazji, nie masz może zczytanej ramki którą generuje przycisk HAS?
Ostatnio edytowane przez netzmark ; 15-06-2025 o 23:20
Zobacz priv