Chłopie, nie kompromituj się. Jak zwykle braki podstawowej wiedzy musisz kryć brakiem kultury..? Auta z aktywnym zawieszeniem mają dodatkowe czujniki przyspieszeń z przodu auta i tłumienie amortyzatorów regulowane jest w czasie rzeczywistym tak, żeby ograniczyć przechyły. Wszystko jest zresztą opisane w materiałach AR, ale może dla ciebie to jest technologia z NASA.
Naprawdę, jeśli nie masz wiedzy to się nie wypowiadaj, bo w co drugim temacie można znaleźć twoje 3 grosze niemające wiele wspólnego z rzeczywistością...
The CDCM module controls the following:
- Front aerodynamic splitter (available only on the Quadrifoglio version).
- Rear Differential Torque Vectoring. (available only on the Quadrifoglio version).
- Four variable shock absorbers controlled by solenoid valves located inside each shock absorbers.
- Two front vertical active dampening sensors fitted on the body behind the head lamp units, underneath the hood.
- Two vertical active dampening sensor located on the front steering knuckles.
The system continuously monitors the damping of the shock absorbers through the actuators installed in each shock
absorber.
The shock absorbers can be adjusted to the conditions of the road surface and to the dynamic conditions of the vehicle.
Controlled shock absorbers, available on the Quadrifoglio versions and an optional on all other
versions, further reduce dynamic pitch when braking and the Skyhook control calibration minimizes
dynamic roll gradient and body oscillation
Nawet zawieszenie w 164 miało tryb auto, który sterował tłumieniem w czasie rzeczywistym, na podstawie m.in. czujnika przyspieszenia, skrętu i hamulca.
To że nazwa jest piękna : czyt. aktywna , płynna, sterująca itd. to nie znaczy że te zawory tak działają. Marek ma tu rację.
Płynnie, aktywnie, sterowane znaczy że pod wpływem informacji z czujników vel DNA/guzika idzie info że z taczki ma zrobić softa, i odwrotnie.
Te aktywne amortyzatory to nie cudotwórcy, żebyś miał faktycznie płynną pracę amortyzatorów to trzeba jeszcze kompresora i zbiornika z buforem powietrza/płynu, a tego w alfie nie ma, chyba że coś wiesz o czym my nie wiemy.
Bo te opisy to zwykły bełkot marketingowo-techniczny, a amory masz po prostu zero/jedynkowe.
Stelvio I gen. USA
A nie ma dostępnej jakiejś dokumentacji od producenta tych amortyzatorów? Wtedy po pdf byłoby jasne co można za ich pomocą zrobić a co jest marketingiem..
Bełkot techniczny to jest to, co tu napisałeś. W adaptacyjnych amortyzatorach jakie są w Alfie sterujesz elektrozaworem zmieniając jego tłumienie i nie jest do tego potrzebne żadne sprężone powietrze... Te dodatkowe akcelerometry rozumiem, że wg ciebie Alfa daje jako atrapy? Jakieś dowody twoich tez, czy tak ci się wydaje?
Jest dostępna: https://www.ukintpress-conferences.c...cogiordano.pdf