Nie wiem czy jest to dobry argument. Temat był już wałkowany na forum w osobnym wątku, ale przypomnę, czy też zostawię dla tych, którzy czytają tylko ostatnie strony wątków. W Stanach Alfa zmieniła normy w instrukcjach i zaznaczyła wyraźnie, że należy stosować dla MY18, 19 i 20 olej o normie API SN PLUS a od MY21 podawali już API SP. API SP jest kompatybilne wstecz. Selenia nie podaje swojej normy, ale wszystko wskazuje na to, że jest to starsza norma tj. API SN. Ze wszystkich tych instrukcji zniknęło hasło "Selenia" i pojawił się Mopar z dopiskiem SP albo SN PLUS. W niektórych instrukcjach podali też:
"Mopar® ILSAC GF-6A/API SP
Certified SAE 0W-30 Full Synthetic
Engine Oil. If GF-6A/SP Certified Oil
is not available, GF-5/SN Plus
Certified Oil may be substituted."
No i najważniejszy zapis:
"Using lubricants that do not meet
the recommended ILSAC GF-6A/API
SP or equivalent oil specifications
can cause engine damage not
covered by the vehicle warranty"
Stosowanie olejów o normie API SN w rocznikach, które wymieniłem wyżej jest zabronione w tych instrukcjach. Powód? Wypadanie zapłonu, awarie MA. Czy w EU też zmienili te normy? Nie wiem. Nie wiem skąd pobrać aktualne instrukcje na nasz rynek.