Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Julka dymi przy dodawaniu gazu i zjazdu z gorki - duzy pobor oleju

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2024
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulietta 1.4 TB (120KM)
    Postów
    11

    Domyślnie Julka dymi przy dodawaniu gazu i zjazdu z gorki - duzy pobor oleju

    Hej,

    Czy macie godny polecenia warsztat ktory podejmie sie wymiany uszczelniaczy zaworow bez sciagania glowicy? (oklice Krakowa) czy to w ogole mozliwe? od dluzszego czasu porykam sie ze znikajacym olejem, wymienione zostalo turbo, proba olejowa wskazala nizsza kompresje (8bar) na pierwszym cylindrze, pozostale w okolicach 12, cylinder zostal zalany nafta niestety w dalszym ciagu auto dymi oraz bierze olej. Koncza mi sie pomysly, auto ma przejechane 130k, benzyna 1.4TB (120KM).

  2. #2
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    A ciśnienie dalej takie same na 1?
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2024
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulietta 1.4 TB (120KM)
    Postów
    11

    Domyślnie

    niestety tak, dzisiaj dostalem diagnoze ze sa zatarte pierscienie na tlokach wiec prawdopodobnie remont sie szykuje. Macie z tym jakies doswiadczenia, polecany warsztat? moze kupno uzywanego silnika jest tutaj rozwiazaniem, sam nie wiem

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair
    Postów
    519

    Domyślnie

    Pierścienie na tłokach są "zapieczone", co oznacza że nie mają odpowiedniego luzu i nie pracują w sposób umożliwiający uszczelnianie komory spalania i zgarnianie oleju.
    Jeżeli nie ma uszkodzeń na cylindrze, to wystarczy wymiana samych pierścieni z porządnym wyczyszczeniem rowków na tłokach. W takim przypadku największym kosztem będzie robocizna, koszty pierścieni i uszczelek będą niewielkie.
    Robiłem kiedyś taki mini remont w Hondzie Civic 1.4 która brała 1l oleju na 1000km i dymiła na niebiesko. Po wymianie pierścieni zużycie oleju spadło praktycznie do zera - nie dolewałem nic pomiędzy wymianami co 15 tys. km.

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2024
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulietta 1.4 TB (120KM)
    Postów
    11

    Domyślnie

    pytanie tylko czy otwierajac silnik nie wymienic pozostalych rzeczy hm, masz polecany warsztat w okolicach Krakowa?

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    147 1.9JTD 150KM 2005r
    Postów
    81

    Domyślnie

    Zanim zaczniesz rozbierać silnik postaw dobrą diagnozę.
    Czy przy pomiarze kompresji była wykonywana również próba olejowa? Będzie wiadomo czy winny jest dół czy góra silnika. Dobrze byłoby zobaczyć kamerką czy czasem zawór nie jest uszkodzony.
    Ile nafty zostało wlane do cylindra? Jak dużo to zmiana oleju.
    Można spróbować dwa albo trzy razy dać na wszystkie cylindry Xado Anticarbon. Środek nie jest strasznie agresywny ale na zapieczone pierścienie mógłby pomóc. Później wymiana oleju z dobrą płukanką np. Oilsyn Releasetech Power Flush i kolejny pomiar po jakimś czasie. Inwestycja niezbyt obciążająca portfel.

Podobne wątki

  1. [159] Strasznie dymi przy dodawaniu gazu!! Pomocy
    Utworzone przez wprpiotrwpr w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 17-06-2017, 21:23
  2. JTD kopci przy dodawaniu gazu
    Utworzone przez dexster w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 06-05-2013, 11:12
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-02-2013, 20:51
  4. Dym przy dodawaniu gazu
    Utworzone przez nowy147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-03-2012, 21:53
  5. [146] brak mocy i strzelanie przy kolektorze ssacym przy dodawaniu gazu
    Utworzone przez Karol_PKAR w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 16-05-2010, 13:29

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory