Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: Czkawka podczas przyspieszania, wskaźnik turbo na maxa

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2024
    Auto
    159 1,9 JTD 150 KM combi
    Postów
    2

    Domyślnie Czkawka podczas przyspieszania, wskaźnik turbo na maxa

    Przeszukałem forum na ile mogłem...ilość informacji jest ogromna i nie znalazłem wątku który odpowiada mojemu problemowi. Moje auto to 159 1,9 JTD 150KM z przebiegiem 121 tys. km. Przez ostatnie ok 30 tys km podczas przyspieszania auto dostwała delikatnej czkawki...małe szarpnięcia, drgnięcia silnika podczas wkręcania sie w obroty, powyżej 2,5 tys obr auto dostawało kopa, taki skok do przodu, szczególnie odczuwalne 1,2 i trzeci bieg...na wyższych biegach mniej odczuwalne. Wskażnik turbiny wychylał się do ok 3/4 skali max...ale ostatno objawy się nasiliły. Czkawka jest silna, trzeba łagodnie przyspieszać, auto jest wyrąźnie mniej dynamiczne. Nie ma żadnych"check engine", nie dymi, nie wiem czy są błędy w komputerze. Wolne obroty stabilne ok 500 na zimno i z temperaturą. Te objawy nasialją się jak silnik złapie normalną temperaturę. Jednoczęsnie zauważyłem że wskaźnik turbo wychyla się na maxa czego wcześniej nawet przy pełnym wciśnięciu gazu nie było. Dość często jeżdże obwodnicą i próbuję przpalać DPF ale nie wiem czy to się dzieje bo nie nie palą się zadne kontrolki.

    Czy macie wiedzę co może byc przyczyną? Obecnie nie da się autem pojechać w dalszą trasę, bo ma wyraźnie słabszą dynamikę, czka przy dodawaniu gazu, ale nie dymi i trzyma wolne obroty

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar majkelmu
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    była alfa romeo 145 1,6 TS '00, jest Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm
    Postów
    518

    Domyślnie

    Wygląda na problemy z EGR lub zmienną geometrią

    Wysłane z mojego 24115RA8EG przy użyciu Tapatalka

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2024
    Auto
    159 1,9 JTD 150 KM combi
    Postów
    2

    Domyślnie "czkawka" podczas przyspieszania

    Cytat Napisał majkelmu Zobacz post
    Wygląda na problemy z EGR lub zmienną geometrią

    Wysłane z mojego 24115RA8EG przy użyciu Tapatalka
    Dzięki za podpowiedź, która była prawidłowa. Skończyło się na wymianie turbiny. Nie działała prawidłowo zmienna geometria łopatek turbiny. Mniej więcej od 2,5 tys obr. następował przeskok geometrii co powodowało że auto na pierwszym, drugim biegu dostawało niebezpiecznego kopa do przodu, a później i tak dynamika była marna...wymiana trubiny plus gruntowne czyszczenie przewodów pomogło, teraz auto płynni i liniowo przyspiesza jak nalezy...

Podobne wątki

  1. [159] Nierówna moc podczas przyspieszania AR 159 1,9 16V
    Utworzone przez borysek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-05-2019, 15:45
  2. Szukanie podczas przyspieszania
    Utworzone przez rmluk w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-05-2018, 17:36
  3. [159] Piszczenie podczas przyspieszania.
    Utworzone przez tuczi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-10-2014, 21:08
  4. [156] Syczenie podczas przyspieszania
    Utworzone przez lcaise w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 13-10-2014, 21:54
  5. Drgania podczas przyspieszania
    Utworzone przez bierny w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-04-2010, 19:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory