A czy ktoś stosuje jakieś dodatki do paliwa?
W celu zapobiegania osadzaniu się nagaru, wiadomo wtrysk bezpośredni to potęguje.
Jest wiele dodatków jak np.
Bardzo tani
MANNOL 9950 BENZIN ESTER ADDITIVE 0,45L.
Lub bardzo drogi.
LIQUI MOLY 21281 DODATEK DO CZYSZCZENIA BEZPOŚREDNICH UKŁADÓW WTRYSKOWYCH 120ML
Pytanie czy te preparaty mogą nagatywnie wpływa na Muli Air?
Poczytaj forum bo było o tym więcej niż wielokrotnie i różne opinie.
Podobne bicie piany jak o tym który olej lepszy dla MA.
Wczoraj praca na 3 cylindry dopadła i mnie, wyskoczył błąd P1062, całość trwała sekundę, a po ponownym uruchomieni samochód chodził jak zegarek, cały dzień nim potem jeździłem i ani razu problem się nie powtórzył, więc liczę, że to dopiero początek perypetii. Piszę o tym bo moment wystąpienia jest ciekawy.
Poprzedni właściciel olej w ASO wymieniał do przebiegu 50k km, następnie przy przebiegu 60, 68 i 75 tyś km poza ASO (castrol magnatec eh). Wspominam o tym dlatego, że w samochodzie nie była przez ostatnie 3 wymiany (czyli łącznie od 30tyś km) przeprowadzana procedura oil change. Samochód kupiłem teraz z przebiegiem 82tyś km, wymieniłem od razu olej, filtry, świece (bardzo możliwe, że jeszcze fabryczne) i jeździłem tak kilka dni czekając na przesyłkę z obejściem SGW. Samochód chodził super, na zimnym trochę jak diesel ale ten typ chyba tak ma. Po przeprowadzeniu adaptacji w MES i uruchomieniu samochodu start wydał się dużo kulturalniejszy, już jak benzyna a nie klekot, więc zachwycony wyjechałem jeszcze na chwilę i przegoniłem go 40km. Następnego dnia rano odpalam samochód a tam check i błąd P1062. Ciekaw jestem czy jakbym żył sobie nieświadomie i po prostu wymieniał olej bez adaptacji to ten błąd by teraz wyskoczył
W giulietcie kiedyś tak miałem, że MA odezwał się kilkadziesiąt km po wymianie oleju oleju i wykonaniu adaptacji a później był długi czas spokój więc po prostu obserwuj
A ta adaptacje należy zrobić tylko przy zmianie na innego producenta olej?
Czy w jakich okolicznościach, przegieg auta to 25 tys
Niebawem będę wymieniał olej i chyba zostanę przy Selenia, bo mam większą pewność że ten olej nie będzie podrobiony, jak Motul czy Valvoline.
A są auta które robią po 200 tys na Selenii.
Natomiast będę chciał zacząć stosować dolewki tego preparatu przy każdej wymianie oleju:
https://allegro.pl/oferta/archoil-ar...ml-16862421609
Ostatnio edytowane przez OTTO1 ; Dzisiaj o 08:13
Przy każdej wymianie oleju trzeba robić adaptacje. Ja u siebie leje amsoil ss 5w30 + archoil 9200. Wiem, że ta lepkością wkładam w kij mrowisko ale stelvio zalewam tak od 50 tys, giulie od 20 i silnik pracuje zauważalnie "lepiej". Zdecydowałem się na ten olej po sugestii osoby, która "siedzi" w temacie olejów i jeśli nie ma gpf to rekomendacja była właśnie na ten olej. Zresztą Adrian Pawłowski z Italiano Garage stosuje u siebie jak dobrze kojarze 5w40 z korzyścią dla MA. Zaraz pewnie zostanę zjechany, że jak to przecież producent zaleca 0w30 itd. Ale każdy robi jak uważa