Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 30

Temat: Giulia i Stelvio się nie starzeją!

  1. #21
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2024
    Auto
    Giulia Veloce MY24
    Postów
    63

    Domyślnie

    Cytat Napisał netzmark Zobacz post
    @wirtold, 200x400 to było przerysowanie żeby coś uwypuklić.
    Poważnie? A już myślałem, że sobie obraz w mojej kamerce wymyślam, w dodatku koloryzuję

    Cała ta 'afera' z kamerką jest przerysowaniem, o to właśnie chodzi.

    Może nie zwróciłeś uwagi, ale zakpiłem sobie z młodości tych samochodów już w tytule wątku. Przydałoby się odświeżenie, nikt nie wątpi, ale kamerka cofania, wyciągana w każdej recenzji, to akurat żaden problem.

    Inna sprawa, czy te wszystkie 'premium nowości' w innych markach, to taka rzeczywiście nowoczesność, z niektórych same się wycofują...
    Ostatnio edytowane przez wirtold ; 19-10-2025 o 10:15

  2. #22
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Stelvio 280KM MY21 Veloce
    Postów
    1,842

    Domyślnie

    Patrz, nie zauważyłem :-).
    Może nie żaden wielki problem, choć w Stelvio większy niż w Giulii bo widoczność wstecz jest sporo gorsza. Natomiast odstaje od konkurencji a unowocześnienie tego elementu jest proste dla producenta. Tak naprawdę poważnych zmian te samochody nie potrzebują tylko w sumie różnych kosmetyk.
    Odnośnie wody na lewej szybie w czasie deszczu to nie zwróciłem uwagi na to. Podczas przelania płynu na wycieraczkę - owszem. Może tu też jakaś różnica między Giulią a Stelvio.

  3. #23
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Ghibli'20, Giulia'18, Tonale'23, Spider'99
    Postów
    10,699

    Domyślnie

    Tak jak niektórzy napisali - parę rzeczy da się tanio dociągnąć do poziomu który obowiązywał 5 lat temu jako standard w wielu nawet tanich markach. Jak chcą sprzedawać auto kolejne 2 lata, a kamera cofania wyglądała już w 2016r na odstającą od standardu jaki oferują inni producenci (nawet nie premium), to coś jest do poprawienia. I to do poprawienia za grosze, bo pewnie nawet nie trzebaby modyfikować hardwaru radia (tylko firmware), trzebaby wymienić tylną kamerę na lepszą trochę (grosze). Przydałoby się dodać przednią i może boczne - tu zamiast przeprojektowywać radio, mogliby może dać moduł dodatkowy który by przetworzył 4 kamery w 1 obraz i znów z pomocą firmwaru radia po prostu go przeskalować.

    Brak AA/ACP Wifi to też zonk - a wystarczyłoby de facto zrobić dongla jak te carlinkity i podpiąć przy hubie USB jako moduł pośredni na kablu. Są gotowce aftermarkety po 200zł, to co producent auta nie może nawet kupić projektu gotowego od kogoś?

    To są wszystko bzdety ale jeśli mają nie odstraszać klientów tylko zachęcać to parę takich drobiazgów by trzeba było załatwić - tak żeby klient potencjalny choćby innej marki na wejściu do auta od razu nie czuł że ma do czynienia z jakimś autem sprzed dekady, a dopracowanym i rozwiniętym do bieżących standardów rynku.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  4. #24
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Stelvio 280KM MY21 Veloce
    Postów
    1,842

    Domyślnie

    Uff, ktoś mnie jednak zrozumiał :-)

  5. #25
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Ghibli'20, Giulia'18, Tonale'23, Spider'99
    Postów
    10,699

    Domyślnie

    w poście #2 już pisałem o tym, i tak widzialem że mamy podobne pomysły co powinni zrobić żeby choćby trochę zachęcić ludzi a nie zniechęcać. i to najlepsze same tanie i proste rzeczy - kilka takich i już model inaczej się odbiera - nie ma od razu kilku zonków dla kogoś kto przesiada się z auta innego producenta sprzed paru lat - przynajmniej widzi że ma tak samo lub lepiej zamiast pomyśleć "cofam się kolejne 5 lat w przeszłość"
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  6. #26
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Stelvio 280KM MY21 Veloce
    Postów
    1,842

    Domyślnie

    Dokładnie tak.

  7. #27
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2018
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulietta Veloce / Giulia Q
    Postów
    118

    Domyślnie

    Cytat Napisał netzmark Zobacz post
    Wszystko jest super, nie ma co iść z postępem bo Alfa świetnie jeździ i styknie. A konkurencja to po co się rozwija, rozwija w tym względzie włącznie z tą w ramach koncernu a nawet marki (Tonale).

    @wirtold, 200x400 to było przerysowanie żeby coś uwypuklić. Nawet nie pisałem, że rozdzielczość jest za niska w Alfie. I znowu argument "jakby się jeździć nie dało" . Bez kamery też się da i co z tego, tzn ze może być archaiczna w skądinąd nowoczesnym samochodzie?
    @gindek, wnioski odnośnie '80 niestety nie trafione. Brak AA bezprzewodowego to kolejny dobry przykład. Także brak chłodzenia ładowarki czy brak QC na kablu. W Stelvio jest miejsce na telefon, w Giulii przy okazji F-L nie można było dodać?
    Różne dla jednych pierdoły a dla innych ważne detale składają się na całokształt (mówię o potencjalnych klientach, nowych a nie fanów Alfy "od zawsze").
    No skoro lata po premierze cala strona na forum dotyczy rozdzielczosci kamery, oraz wszystkie youtubowe recenzje mowia o rozdzielczosci kamery - to znaczy ze to jest dobry samochod.

    Skoro w wiekszosci samochodow o wnetrzu mowi się "ze jest", a tutaj dyskusja dotyczy widoku ktory ogladasz przez 0.04% czasu w samochodzie. To mowimy o dobrym produkcie.

    Tak samo - to ze ja bym chcial miec gdzie polozyc telefon, w sytuacji kiedy podepne go kablem w schowku pod łokciem (bo normlanie to jest to z telefonem zrobic albo za kubkami, albo w ladowace), to nie znaczy ze u konkurencji jest gdzie i to tez nie oznacza ze u konkurencji jest lepiej.

    Dla mnie rownie dobrze mozna sobie popsioczyc na integracje z tidalem i ze apka do tidala wyglada inaczej niz apka tidala w smartfonie, no ale bez paranoii.

    W bmw, audi czy mercedesie generanie albo nie jest lepiej (wrecz tak samo) albo caly srodek samochodu jest do w**** bo jak nie piano black, to gowno ambient swiateka z targu. Siedzialem w innych samochodach - w salonie, no szalu nie ma.
    Moja sztuka
    https://www.forum.alfaholicy.org/nas...ne_veloce.html

    Upłynnię zaślepki spryskiwaczy xeona do giulietty kolor 134b (czerwone), komplet lewa i prawa 200pln wysyłka free. Można w małopolce podjechać i popatrzeć czy kolor pasuje.


    Oświadczenie
    Połowe problemów w alfie można rozwiazać nowym kablem, wtyczką i czujnikiem.

  8. #28
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Stelvio 280KM MY21 Veloce
    Postów
    1,842

    Domyślnie

    Generalnie masz rację. Poza takimi przestarzałymi drobiazgami odstającymi dziś od konkurencji, (elektronika jak wiemy szybciej starzeje się od mechaniki jednak) - w tych samochodach wszystko jest super pomimo lat.
    W mechanice można by się zastanowić nad poprawą spalania które znowuż w stosunku do konkurencji jest sporawe, i MA - który nie wiadomo czy ma więcej plusów czy minusów, na pewno jest nieprzewidywalny.
    Ale przyjdzie hybrydyzacja i mechanikę pozamiata.

  9. #29
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2018
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulietta Veloce / Giulia Q
    Postów
    118

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    w poście #2 już pisałem o tym, i tak widzialem że mamy podobne pomysły co powinni zrobić żeby choćby trochę zachęcić ludzi a nie zniechęcać. i to najlepsze same tanie i proste rzeczy - kilka takich i już model inaczej się odbiera - nie ma od razu kilku zonków dla kogoś kto przesiada się z auta innego producenta sprzed paru lat - przynajmniej widzi że ma tak samo lub lepiej zamiast pomyśleć "cofam się kolejne 5 lat w przeszłość"
    Update map ze smartfona (ściągasz na telefon, a pozniej z telefonu do samochodu - automagicznie oraz idioto odpornie)
    Włączenie wyłączenie WiFi w samochodzie (jest usługa z miesiecznym abonamentem - poddałem się próbując to włączyć)
    Internet po USB z telefonu i wtedy update map
    Akcje serwisowe w apce
    Historia serwisowa w apce
    Historia tankowania w apce (samochod wie kiedy ma pełen bak, oraz ze wczesniej miał pusty bak)
    Integracja tomtoma z internetem
    Generalnie wole tomtoma (pokazuje dystans do stacji :-)), ale przy remontach na trasie to wole miec google podpiete - gdyby tomtom umial cokolwiek pobrac z sieci - to juz eliminowalo by to koniecznosc podpiecia telefonu.
    Idac dalej - integracja z autostradami i oplatami - podpinasz karte i jezdzisz wszedzie po europie "bocznym wjazdem" bez dodatkowych apek (albo wjezdzasz do austrii i samochod pyta czy kupic winiete).
    A dostepnosc uslug online w ramach przegladow okresowych lub rocznie 150 pln jak za cookido (po gwarancji ludzie przestaja robic przeglady, a tak to wszyscy by na tym zyskali).

    W ramach ciekawostki - nic z wyzej wymienionego nie wymaga zmiany konstrukcyjnej samochodu. Wszystko to software - a w przypadku autostrad umowy i software. A co lepsze generalnie software poza samochodem.


    A skoro samochod to i podroze, a skoro podroze to i historia.
    W ramach mikro achievmentow dla lokalnych rynkow - lokalizacje w kraju - wawel - lazienki warszawskie - malbork.
    W wloszech - Montza, muzeum pod milanem, itp itd.
    (Z cala pewnoscia byly by parkingi gdzie alfiarzy mozna by spotkac xd)

    "POI" - point of interest - sa w tomtom w samochodzie - wiec lista obiektow by byla - pewnie wartalo by wybrac z 50/100/300 na dany kraj, dodac ikonki (smok dla wawelu, zamek dla malborku itp), system jak w garmin.



    [edit]
    Jako props dla tomtoma - pokazuje nie tylko fotoradary ale tez odcinkowe pomiary predkosci (pro tip na italie).

    [edit2]
    Lista numerow czesci do twojego samochodu - oczywiscie z jakims opisem.
    Ostatnio edytowane przez gindek ; Wczoraj o 23:28
    Moja sztuka
    https://www.forum.alfaholicy.org/nas...ne_veloce.html

    Upłynnię zaślepki spryskiwaczy xeona do giulietty kolor 134b (czerwone), komplet lewa i prawa 200pln wysyłka free. Można w małopolce podjechać i popatrzeć czy kolor pasuje.


    Oświadczenie
    Połowe problemów w alfie można rozwiazać nowym kablem, wtyczką i czujnikiem.

  10. #30
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Giulia 200 my22
    Postów
    467

    Domyślnie

    Cytat Napisał gindek Zobacz post
    Tak samo - to ze ja bym chcial miec gdzie polozyc telefon, w sytuacji kiedy podepne go kablem w schowku pod łokciem (bo normlanie to jest to z telefonem zrobic albo za kubkami, albo w ladowace), to nie znaczy ze u konkurencji jest gdzie i to tez nie oznacza ze u konkurencji jest lepiej.
    Teoretycznie ten schowek tak zrobili, żeby dołem puścić kabel ze schowka do tej kieszonki i może w niej leżeć podpiety kablem, a że to trochę upierdliwe to jest jak jest. Przynajmniej żadne kable się nie ciągają

    Można by sporo zrobić na plus, żeby jeszcze ciągnąć ten model, ale to już nie ten etap produktu, zostało maksymalne cięcie kosztów i wypychanie jednej wersji na której jest największa marża. Tutaj jeszcze może być, że nikomu nie zalezy na lepszej sprzedaży ze wzgledu na CO2, gdzie bez hybrydy te samochody sporo zawyżają średnią w stellantis, a znowu ceny podnieśc, ze wzgledu na wiekową konstrukcje, konkurencje, sie nie da / nie można.

    Tak naprawdę wystarczyła by kosmetyka, dorobienie jakiejś bateryjki w bagażniku, zmiana zderzaków, wstawienie bardziej kanciastych mniejszych lamp, bo wiadomo, lepsze multimedia tj kamera, aa bezprzewodowo, wentylacja foteli, ambilight (niestety), jakas kosmetyka w środku, i dalej to mogłoby jeździć jako nowa Giulia/Stelvio. Obstawiam, że najwiekszym problemem jest popyt, nie spina się cokolwiek z tym robić.

Podobne wątki

  1. Mechanik Giulia/Stelvio
    Utworzone przez pawel2910 w dziale Podlaskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-10-2025, 10:47
  2. Stelvio i Giulia QV
    Utworzone przez KZK w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-06-2023, 11:57
  3. La Giulia i Le Stelvio
    Utworzone przez Giorgio w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 31-10-2019, 21:35
  4. Giulia i Stelvio NRING, Giulia Veloce Ti czyli nowości z Genewy
    Utworzone przez GexN w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-03-2018, 13:13
  5. Jak Alfy starzeją się z wiekiem???
    Utworzone przez Stefan116 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 31-07-2008, 09:19

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory