Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Czujnik podciśnienia 2.5 TD VM

  1. #1
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie Czujnik podciśnienia 2.5 TD VM

    Chciałbym założyć do swojej Alfy zegar który pokazywałby mi podciśnienie w dolocie. Generalnie zaadaptowałbym go jako ekonomizer Ot taki bajer. Czy udałoby mi się to zrobić w aucie z turbiną, bez przepustnicy? Jak to technicznie rozwiązać, gdzie się wpiąć?
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar prezesjm
    Dołączył
    06 2006
    Mieszka w
    DANKOWICE
    Postów
    87

    Domyślnie

    W TD w kolektorze masz nadciśnienie a nie podciśnienie. Możesz sobie zamontować wskaźnik i patrzeć jak turbina dmucha. W starszym modelu taki wskaźnik był na desce i była dodatkowo lampka przeładowania. Czujniki były wkręcone w kolektor dolotowy od strony ściany grodziowej.
    LANCIA KAPPA V6, Fiat CROMA 2.0, Fiat CROMA V6, RITMO 1,5 ie - 32V i 550 kM w sumie
    www.lanciapolska.org/forum - forum Lancii

  3. #3
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Tak tez myślałem, że z racji posiadania turbiny podciśnienia w dolocie nie znajdę. Nie wiesz może jak to jest rozwiązane w BMW z silnikiem TDS. Tam jets podobna sytuacja a Ekonomizer mają zamontowany.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar prezesjm
    Dołączył
    06 2006
    Mieszka w
    DANKOWICE
    Postów
    87

    Domyślnie

    Podciśnienia nie ma nie tyle z racji turbiny tylko że to diesel - nie ma przepustnicy nie ma podciśnienia ( no chyba że filtr powietrza zapchany ) Nie mam pojęcia jak to rozwiązali w BMW. Może to jakaś wersja elektroniczna jest, może reaguje na doładowanie, naprawdę nie wiem. Może warto podpytać na ichniejszym forum .
    LANCIA KAPPA V6, Fiat CROMA 2.0, Fiat CROMA V6, RITMO 1,5 ie - 32V i 550 kM w sumie
    www.lanciapolska.org/forum - forum Lancii

  5. #5
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Na forum BWM sport znalazłem taką informację, że Ekonomizer w BMW bierze informację z czujnika prędkości na dyfrze oraz z układu zasilania paliwem. Czyli tutaj to bardziej elektronicznie jest rozwiązane. Idę na forum Tipo, Tempra. Tam były 1.9TD i chyba miały ekonomizery
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majkel Zobacz post
    Na forum BWM sport znalazłem taką informację, że Ekonomizer w BMW bierze informację z czujnika prędkości na dyfrze oraz z układu zasilania paliwem. Czyli tutaj to bardziej elektronicznie jest rozwiązane. Idę na forum Tipo, Tempra. Tam były 1.9TD i chyba miały ekonomizery
    Imho w turboklekocie do zmierzenia obciążenia silnika potrzebne są obroty i ilość wtryskiwanego paliwa. Ciśnienie powietrza jest niby zmienne, na niskich obrotach jest 0, na wysokich dobija sprężarka, ale i tak silnik obciąża się samą dawką.

    W benzynie wystarczy samo podciśnienie, więc zwykły manometr się podpina

Podobne wątki

  1. [MiTo] Czujnik podciśnienia w Mito uszkodzony
    Utworzone przez bartekauto w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-11-2013, 20:14
  2. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 23-08-2013, 11:29
  3. [145] Czujnik podciśnienia kolektora ssącego
    Utworzone przez Piotr145 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-03-2012, 19:18
  4. [33] Czujnik podciśnienia ?
    Utworzone przez cin123 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-05-2009, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory