Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: cos o falowaniu

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FacesOfDeath
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    podlaskie
    Auto
    AR 156 1.6 T.SPARK 1998 r
    Postów
    411

    Domyślnie cos o falowaniu

    Mecze sie rok czasu z moimi falujacymi obrotami. Sprawdzilem wszystko wiec wzialem sie za te srubke przy przepustnicy regulująca szczeline.
    Nie daje mi spokoju jedna rzecz.Po regulacji auto elegancko sie zachowuje 0 wahania obrotami, 0 szarpania. Tylko tyle , że po moze 15 min jazdy wszystko wraca do "normy" czyli faluje przy dojezdzaniu np do swiatel.
    Coś mu mało brakuje do ustabilizowania. Tylko co??????
    Poniewaz moim zdaniem zeby przyczyna tkwila w czymś poważniejszym auto caly czas by falowalo.
    Właśnie co mu brakuje??????
    Ostatnio edytowane przez Superjahu007 ; 10-11-2009 o 21:41 Powód: orciki

  2. #2
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Nie nie nie zle
    Po pierwsze jak ruszyles ta srubke to ciezko bedzie Ci teraz wyregulowac jak bylo wczesniej, a tej srubki sie nie rusza, do tego mozesz miec przez to problem z odpalaniem lub falowaniem na jalowym.
    A po drugie dlatego jest dobrze przez te 15 min bo ECU uczy sie nowych wartosci przepustnicy (minimum opening velve, position velve itd) przez ten czas i jak juz sie nauczy, mija w tedy 15 min, ECU sie przyzwyczail do nowych wartosci ale mu cos nie pasuje i obroty dalej faluja...

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FacesOfDeath
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    podlaskie
    Auto
    AR 156 1.6 T.SPARK 1998 r
    Postów
    411

    Domyślnie

    Właśnei ale co mu nie pasuje w tym tkwi sczegół. A ruszylem ją bo juz nie mialem pomyslów.

  4. #4
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Ja tą śrubą regulowałem i u mnie falowanie ustało, jest temat w tym dziale

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #5
    baronkowaty
    Gość

    Domyślnie

    A jak ci faluja te obroty? mi kiedys falowaly na stwiatlach od 900 nawet do 2100 przypal na maxa bo wyl jak ruska prostytutka, ale teraz na szczescie jest lepiej bo tylko czasem i najczesciej wieczorami faluje tak od 1000 do 1100. niby malo ale i tak mnie to troche denerwuje.

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FacesOfDeath
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    podlaskie
    Auto
    AR 156 1.6 T.SPARK 1998 r
    Postów
    411

    Domyślnie

    przed regulacja potrafil zgasnac czyli do bardzo malych obrotów. Teraz 800- 1200
    cos takiego mniej wiecej.

  7. #7
    baronkowaty
    Gość

    Domyślnie

    to tez kiepsko. domyslam sie ze przepustnice czysciles? mi mechaniczeczek powiedzial ze wgrali jakies nowe oprogramowanie czy cos takiego. nie za bardzo sie znam ale poprawa byla znaczna.

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FacesOfDeath
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    podlaskie
    Auto
    AR 156 1.6 T.SPARK 1998 r
    Postów
    411

    Domyślnie

    Coś zaówarzyłem, teraz na rozgrzanym silniku przy dojerzdzaniu do świateł obroty pieknie spadaja do 1000 i nie fajuja. Falowanie zaczyna sie juz gdy auto stoi 1000 - 1200 najprawdopodobniej jest to spowodowane za duza szczeliną ustawioną wlaśnie tą śrubą regulacyjną. Natomiast przed regulacją czyli wg fabryki wlasnie dzialo sie na odwrót czyli jak auto stało obroty nie falowaly jedynie przy dojezdzaniu do swiatel falowaly tak ze zcasem potrafil zgasnąć.
    Czyli trzeba znaleść cos pomiedzy jednym ustawieniem a drugim. Taki złoty środek.

  9. #9
    Gino
    Gość

    Domyślnie

    Od kiedy tankuję tylko i wyłącznie Pb98 Ultimate nie wiem co to falowanie obrotów, sporadycznie zdarzy się wahnięcie z dużej prędkości np. dojazd do świateł w granicy 900-1100 obr/min i tylko raz następnie spokój na 900

  10. #10
    baronkowaty
    Gość

    Domyślnie

    Ja tankuje tez tylko na bp ale 95. Moge sie tak normalnie przezucic na 98? Nie bedzie to jakims problemem dla mojej Belli?

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory