Strona 6 z 29 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 284

Temat: Motor: porównanie TBi i JTDm

  1. #51
    Użytkownik Romeo Avatar koles_02
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 166 2,4JTD 10v CF2 EDC15 99' 140KM Grigio Chiaro
    Postów
    612

    Domyślnie

    Jak ostatnio jechałem 220km nad morze i obok mnie siedział kumpel co ma 2.5V6 benz. (Cougara) to był w szoku że jak zapiąłem pod domem 6 bieg to dopiero zrzuciłem jak już parkowaliśmy we Władysławowie Dojechaliśmy w 2.5h. Żadnych redukcji przy wyprzedzaniu, a on całą drogę jak wyprzedzałem mi gadał "ja już bym musiał na 3-ke wrzucic" To kto w końcu się bardziej na macha biegami?

    " - elegancka pomiędzy sportowymi
    - sportowa pomiędzy eleganckimi
    - fascynująca piękność w segmencie E"

  2. #52
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR GTV6, BMW 530i E39
    Postów
    123

    Domyślnie

    Cytat Napisał nex Zobacz post
    Poprosiłbym o V8 made in :American-CowA:. Ten wspominam najmilej z wszystkich jakimi było dane mi jeździć.
    A ja się ciągle zastanawiam jak się jeździ V8 Biturbo w Maserati Quattroporte Evoluzione.

    Oczywiście to połowa pojemności w porównaniu do amerykańskiej V8, ale kusi mnie, żeby poznać efekty połączenia V8 z dwoma turbinami.

  3. #53
    superglide
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    widzę ile tak naprawdę kosztuje utrzymanie nowego diesla
    Kolego, trafiłeś w sedno.
    Ostatnio edytowane przez superglide ; 14-11-2009 o 08:36

  4. #54
    Użytkownik Świeżak Avatar grzesb156
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Wroclaw
    Auto
    Byla -156fl 1,9jtd jest 159 2.4
    Postów
    99

    Domyślnie

    Ja mam porownanie jadac moja 1.9jtd 8v mimo 115km, jest bardziej odczowalne przyspieszenie, niz gdy siadam do ojca 156 1.8 t. spark, W jtd jest to fajne ze jak naciskasz gaz to wdusza cie w fotel, fakt przez chwile.Moze jak by stanol oby dwoma od zera do 100km/ to 1.8 benzyna by wygral, ale w normalnym ruchu jtd zachowuje sie nieco lepiej i nie czuc tak spadku mocy pod gorki jak w t.sparku. nie wspomne o spalaniu. Jak dla mnie to T.spark jest lepszy w tym ze, jest cichszy na postoju, mozna go dluzej pociagnac na biegach i ma ladniejsze brzmienie.

  5. #55
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzesb156 Zobacz post
    Ja mam porownanie jadac moja 1.9jtd 8v mimo 115km, jest bardziej odczowalne przyspieszenie, niz gdy siadam do ojca 156 1.8 t. spark, W jtd jest to fajne ze jak naciskasz gaz to wdusza cie w fotel, fakt przez chwile.Moze jak by stanol oby dwoma od zera do 100km/ to 1.8 benzyna by wygral, ale w normalnym ruchu jtd zachowuje sie nieco lepiej i nie czuc tak spadku mocy pod gorki jak w t.sparku. nie wspomne o spalaniu. Jak dla mnie to T.spark jest lepszy w tym ze, jest cichszy na postoju, mozna go dluzej pociagnac na biegach i ma ladniejsze brzmienie.
    Ale ciągle większość kolegów porównuje Turbodiesel Vs. benzyna , zacznijcie porównywać Turbodiesel vs. TURBObenzyna !!! Po to jest ta Turbina właśnie żeby nie wachlować za dużo lewarkiem , a przy jeżdzie miejskiej napewno turbodziura w dieslu bardziej się da Wam we znaki niż w turbobenzynie
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  6. #56
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafter Zobacz post
    Ale ciągle większość kolegów porównuje Turbodiesel Vs. benzyna , zacznijcie porównywać Turbodiesel vs. TURBObenzyna !!!
    Przecież 3/4 ludzi się przesiadło do turbodiesli z wolnossących benzyniaków to skąd oni mogą wiedziec co to znaczy konkretna turbobenzyna, a zwłaszcza na wtrysku bezpośrednim?

    Jak tak czytam o wyprzedzaniu dieslem bez redukcji to ja już wiem czemu jak jechałem z kolegą to te jego wyprzedzanie tak długo trwało w porównaniu z moim
    Ostatnio edytowane przez fiergloo ; 14-11-2009 o 10:00
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  7. #57
    Użytkownik Romeo Avatar koles_02
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 166 2,4JTD 10v CF2 EDC15 99' 140KM Grigio Chiaro
    Postów
    612

    Domyślnie

    Ok przyznaje bez bicia że jak było by mnie stać to miałbym turbo benzynę a najlepiej biturbo a diesel jak by nie miał turbiny to była by kicha na maxa, a benzyniaki bez turbiny sobie radzą. Wiec reasumując jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze

    Pozdrawiam

    " - elegancka pomiędzy sportowymi
    - sportowa pomiędzy eleganckimi
    - fascynująca piękność w segmencie E"

  8. #58
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Ducrider
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Brema
    Auto
    159 1.9 16V ;156 2.4 20V sold,159 Tbi,GT QV 170 HP
    Postów
    464

    Domyślnie

    Cytat Napisał ozzy Zobacz post
    Panowie, no takie czasy że artykuły w czasopismach motoryzacyjnych
    są badziewne. Wszystko się robi "na szybko" i wnioski nieprzemyślane
    i do bani. I stąd cała dyskusja.

    Kiedyś był taki program: "MotorVision" na DSF'ie, tam mieli świetne
    porównania, program przynudnawy, ale porównania i oceny
    nowych aut to było kawał dobrej niemieckiej roboty... i co?
    Teraz ten sam program poszedł w kierunku TopGear i jacyś dwa
    pajace: Jumbo und Mecci (sind einfach scheisse) urządzają durne
    wyścigi pomiędzy samochodem i łódką itd. Wszystko schodzi na psy.

    Zresztą nasz domowy "Automaniak" doprowadza mnie do szału,
    co tam pokazują to są jakieś zajawki a nie reportaże, nawet
    zauważyłem że Mikiciuk (jeden z prowadzących) już sam ma tego
    dość i próbuje coś z tego zrobić, ale oczywiście wszechprzemądrzały
    Prokop go ucisza... żenada.
    Czemu na szwabskim Vox`ie masz dalej program co Niedziele o 17 Auto Mobil.

  9. #59
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafter Zobacz post
    Ale ciągle większość kolegów porównuje Turbodiesel Vs. benzyna , zacznijcie porównywać Turbodiesel vs. TURBObenzyna !!! Po to jest ta Turbina właśnie żeby nie wachlować za dużo lewarkiem , a przy jeżdzie miejskiej napewno turbodziura w dieslu bardziej się da Wam we znaki niż w turbobenzynie
    Tak się porównuje bo jak ktoś zmyślnie zauważył chodzi o pieniądze..

    Wolnossąca benzyna (niedużej pojemności) zjada mniej więcej (bardziej więcej) tyle samo paliwa co turbodiesel. Wiadomo że to całkiem różne silniki i diesel w osiągach ma łatwiej bo wspomaga go turbina jednak jeśli ktoś może mieć za 200 zł przejechane, no nie wiem, 500-600km na wolnossaku PB trybem emeryta bo nie jeździ to to sprawnie, a ktoś inny za te same 200zł przejedzie ~800km z fun'em bo sprawnie przyspiesza z każdej prędkości to jednak druga opcja jest fajniejsza.

    Racja że jak by paliwo było po 3,5 zł/cały bak tak jak w niektórych krajach to bym jeździł jakimś conajmniej 3,2 litrowym benzyniakiem z biturbo i z odcięcia nie schodził (przez co silnik do wymiany co pół roku), jednak w naszych realiach, gdzie każde paliwo jest drogie nie można sobie pozwolić na to co się chce, a na to co kogo stać.


  10. #60
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    796

    Domyślnie

    Ale i tak TS-y są najlepsze hahahaha, co tu dużo mówić. To jak Qki wspólna wymiana panewek na tygodniu??
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









Podobne wątki

  1. [159] Miska olejowa 159 2.0 JTDm 170KM - porównanie kodów produktu
    Utworzone przez Kąkol w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-02-2022, 09:24
  2. porównanie 155 vs. 156 ?
    Utworzone przez boorek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 71
    Ostatni post / autor: 01-04-2011, 22:38
  3. Porównanie 164 i 166
    Utworzone przez fiergloo w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 27-10-2010, 21:03
  4. Sprzęgło i skrzynia, porównanie 1.9 i 2.4 JTDm
    Utworzone przez pr0k0p w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 26-08-2010, 19:55
  5. Porównanie
    Utworzone przez Leszek K w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-03-2009, 21:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory