Strona 7 z 29 PierwszyPierwszy 1234567891011121314151617 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 284

Temat: Motor: porównanie TBi i JTDm

  1. #61
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie

    Cytat Napisał Matt21 Zobacz post
    Ale i tak TS-y są najlepsze hahahaha, co tu dużo mówić. To jak Qki wspólna wymiana panewek na tygodniu??
    Profilaktycznie, jak co miesiąc..


  2. #62
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał Qki Zobacz post
    Profilaktycznie, jak co miesiąc..
    albo inna atrakcja , pt. jadę sobie po autostradzie i korbowód z tłokiem poszedł na spacer przez miskę olejową
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  3. #63
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie

    Cytat Napisał sedici Zobacz post
    albo inna atrakcja , pt. jadę sobie po autostradzie i korbowód z tłokiem poszedł na spacer przez miskę olejową
    Jak to tak.. szlif wału co pół roku też profilaktyka.. ja z Matt'em robię!


  4. #64
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    Cytat Napisał Qki Zobacz post
    Tak się porównuje bo jak ktoś zmyślnie zauważył chodzi o pieniądze..

    Wolnossąca benzyna (niedużej pojemności) zjada mniej więcej (bardziej więcej) tyle samo paliwa co turbodiesel. Wiadomo że to całkiem różne silniki i diesel w osiągach ma łatwiej bo wspomaga go turbina jednak jeśli ktoś może mieć za 200 zł przejechane, no nie wiem, 500-600km na wolnossaku PB trybem emeryta bo nie jeździ to to sprawnie, a ktoś inny za te same 200zł przejedzie ~800km z fun'em bo sprawnie przyspiesza z każdej prędkości to jednak druga opcja jest fajniejsza.

    Racja że jak by paliwo było po 3,5 zł/cały bak tak jak w niektórych krajach to bym jeździł jakimś conajmniej 3,2 litrowym benzyniakiem z biturbo i z odcięcia nie schodził (przez co silnik do wymiany co pół roku), jednak w naszych realiach, gdzie każde paliwo jest drogie nie można sobie pozwolić na to co się chce, a na to co kogo stać.
    No niestety takie czasy ,ekonomia wygrywa z cuore sportivo
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  5. #65
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    796

    Domyślnie

    Cytat Napisał Qki Zobacz post
    Jak to tak.. szlif wału co pół roku też profilaktyka.. ja z Matt'em robię!
    Trzeba być przygotowanym na wszystko A mając TS-a są też plusy
    - masz mnóstwo kolegów w ASO i wśród pobliskich mechaników,
    - co wymianę rozrządu oglądniesz co tam w silniku słychać ciekawego, a nawet możesz wydrapać swoje inicjały na tłokach, ew. zrobić je na lustro i się przejrzeć,
    - i takie tam inne falowania, dławienia itp przyjemności z którymi prędzej czy później walczy każdy posiadacz pancernego, dającego multum emocji i praktycznie bezszelestnego (chyba ze urwany tłok wraz z korbą wpadnie do wydechu) TS-a
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









  6. #66
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie

    Cytat Napisał Matt21 Zobacz post
    Trzeba być przygotowanym na wszystko A mając TS-a są też plusy
    - masz mnóstwo kolegów w ASO i wśród pobliskich mechaników,
    - co wymianę rozrządu oglądniesz co tam w silniku słychać ciekawego, a nawet możesz wydrapać swoje inicjały na tłokach, ew. zrobić je na lustro i się przejrzeć,
    - i takie tam inne falowania, dławienia itp przyjemności z którymi prędzej czy później walczy każdy posiadacz pancernego, dającego multum emocji i praktycznie bezszelestnego (chyba ze urwany tłok wraz z korbą wpadnie do wydechu) TS-a
    No i kle, kle, kle, kle, kle, kle.. co jakiś czas jak "zwariuje" .. i mamy prze....bane już na całym forum .


  7. #67
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    Cytat Napisał fiergloo Zobacz post
    Przecież 3/4 ludzi się przesiadło do turbodiesli z wolnossących benzyniaków to skąd oni mogą wiedziec co to znaczy konkretna turbobenzyna, a zwłaszcza na wtrysku bezpośrednim?

    Jak tak czytam o wyprzedzaniu dieslem bez redukcji to ja już wiem czemu jak jechałem z kolegą to te jego wyprzedzanie tak długo trwało w porównaniu z moim
    wiekszosc ludzi przesiadła sie z benzyn na diesle, i tu jest róznica,dieslem trzeba umiec jezdzic, a wyprzedzanie dieslem bez redukcji to normalka- bo co ci da wyzszy bieg jak juz nie ma momentu.
    Nie na darmo własciciele firm transportowych przy zakupie nowych ciezarówek posyłaja starych kierowców na kursy nauki nowymi typami silników-wykorzystanie kolosalnego momentu obr.wynikiem jest spadek zuzycia paliwa, wieksza dynamika.

  8. #68
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    796

    Domyślnie

    Cytat Napisał Qki Zobacz post
    No i kle, kle, kle, kle, kle, kle.. co jakiś czas jak "zwariuje" .. i mamy prze....bane już na całym forum .
    A tam wariator kupujesz nowy, do tego olej, kpl. rozrządu, uszczelkę pod klawiaturę plus kilka nie planowanych bonusów i 40tyś masz "spokój" $$$-to się nie liczy, jazda ts-em warta grzechu jest
    A swoją drogą, na forum jest po nas.
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









  9. #69
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie

    Cytat Napisał Matt21 Zobacz post
    A swoją drogą, na forum jest po nas.
    Trudno... i tym optymistycznym akcentem koniec off-topa .


  10. #70
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał george11 Zobacz post
    Nie na darmo własciciele firm transportowych przy zakupie nowych ciezarówek posyłaja starych kierowców na kursy nauki nowymi typami silników-wykorzystanie kolosalnego momentu obr.wynikiem jest spadek zuzycia paliwa, wieksza dynamika.
    Np mnie uczyli, że Actrosem się jedzie od 1000 obrotów (szczyt momentu to gdzies 1100 obr) do 1800 obrotów- szczyt mocy maksymalnej, wtedy dwa biegi do góry i znowu leci od 1000 obrotów. Masa własna zespołu pojazdów- 40 ton, silnik 410KM V6.

    Pobobnie się jeździło Actrosem Mp1 na pompie EDC. Więc w ciężarówkach nie ma jakiegoś kosmicznego skoku jeśli chodzi o silniki. A starych kierowców się prowadzi na szkolenia bo przyzwyczajeni do Tatr, Jelczy, Liazów i Starów często nie wiedzą do czego służą barwy na obrotomierzach, firma skupuje tabor i gratis dostaje szkolenie, tudzież za niego dopłaca, żeby kierowcy się nauczyli nowych samochodów i tu trzeba wskazac, że nie ma jednego uniwersalnego środka na najekonomiczniejszą jazdę samochodami tzw. Wielkiej Siódemki. Takie też szkolenia oferowano na zachodzie dawno temu, a w Polsce gdzieś od 97 roku(wtedy nie było commonraila w ciężarówkach) i nie jestem pewny, ale chyba właśnie zaczął Mercedes, potem Volvo(a na zachodzie takie szkolenia już istniały dużo dużo wcześniej). Więc to nie jest jakieś zjawisko nadzwyczajne i występujące tylko teraz, bo i zakres obrotowy ciężarówek się nie zmienia- od 1100 do mniej więcej 1800 obrotów(podobny był w dwusuwowych dieslach).

    A i tak najbardziej mnie inspiruje dwusuw diesel.

    JTD tak- ale we Fiacie, Alfę Romeo przynajmniej ja kupuje nie dlatego, żeby oszczędzac i myślec o oszczędzaniu.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

Podobne wątki

  1. [159] Miska olejowa 159 2.0 JTDm 170KM - porównanie kodów produktu
    Utworzone przez Kąkol w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-02-2022, 09:24
  2. porównanie 155 vs. 156 ?
    Utworzone przez boorek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 71
    Ostatni post / autor: 01-04-2011, 22:38
  3. Porównanie 164 i 166
    Utworzone przez fiergloo w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 27-10-2010, 21:03
  4. Sprzęgło i skrzynia, porównanie 1.9 i 2.4 JTDm
    Utworzone przez pr0k0p w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 26-08-2010, 19:55
  5. Porównanie
    Utworzone przez Leszek K w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-03-2009, 21:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory