Strona 13 z 29 PierwszyPierwszy ... 34567891011121314151617181920212223 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 121 do 130 z 284

Temat: Motor: porównanie TBi i JTDm

  1. #121
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie

    Cytat Napisał Matt21 Zobacz post
    Pomyśl ciegniesz swoje wsciekłe 1.8 do odcinki a obok Ciebie przejeżdża 166, myslisz pewnie V6 a tu z tyłu 2.4 JTD, fakt po durnowatym chipie ale mimo to klekot a nie GTA i nie było by Ci odrobine głupio?
    Jeszcze co do tego klekota vs. GTA.. Nie tak dawno temu było na Allegro ogłoszenie ze 156 2,4 JTD Multi-Jetem, identyczna jak moja, tylko po chiptuningu. Jak bym mógł to bym pokazał Wam aukcję ale poszła już w cholerę.. Nie ważnę.. ważne co tam było wyszczególnione.

    Alfa po chiptuningu do, bodajże 220 KM (nie pamiętam dokładnie) i coś koło 450Nm (może mniej, na pewno nie więcej DO 450Nm). Facet pisał, że ma czasy do 100kmph 6,9s.. czy to prawda czy nie? trudno mi oceniać.. trudno mi też oceniać czy to 100kmph było licznikowe czy GPSowe. Niemniej, można zdać się na takie dowody jak wcześniej wymieniony filmik ze 156 2,4 JTD M-Jet SW który miał co prawda prawie 500 Nm jednak 2,5 V6 zrobił na ćwiartkę.. Nie można zobaczyć dokładnie jakie miał czasy do 100kmph ale patrząc na to że 2,5 V6 ma w katalogu 7,4s/100 a 2,4 po chipie było szybsze to "możliwością" jest to że te 6,9s/100 na aukcji było prawdą... Powtarzam, że to nie są moje dane tylko to co widziałem i można przeanalizować.


  2. #122
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Alfa_Lucas
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    WWA\RK
    Auto
    Alfa Romeo 146 `00 1,9 JTD Była / 145 `99 Nero / 156 FL
    Postów
    257

    Domyślnie

    No to może skończymy ten temat, który i tak do niczego nie prowadzi
    Proponuje wsiąść do swoich Alfinek(do traktorów na rope, zapalniczek z gazem, do mocnych silników, które potrzebują częstych kontaktów z kranem itd.) I cieszmy się z tego, że posiadamy super auta z pod znaku Alfy Romeo.

    RogerIZ28 widzę, że bardzo osobiście odebrałeś to co napisałem, zupełnie nie potrzebnie. Może nie koniecznie pomógłbym Ci z ziemniakami w polu, ale pogadać wypić browarka prędzej

  3. #123
    Użytkownik Ogier Avatar H_A_L_T_I
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Lubliniec
    Auto
    CITROËN C5 Kombi EXCLUSIVE 2.2 HDi ; SIERRA RS500
    Postów
    160

    Domyślnie

    Cytat Napisał RogerIZ28 Zobacz post
    Hehe stoperem to można zmierzyć bieg dziecka na 100m
    a co do opon, jeżeli miałeś łyse tak jak twierdzisz, to na nowych tylko pogorszysz wynik bo
    - nowa opona będzie cieższa
    - łysa opona ma większą pow.styku z nawierzchnią heheheheheheheheh a nie mowiłeś aby było mokro
    możesz przyjechać na alfadiaga, to ci garantuje że Ci wyjdzie z 10,5 jak nie więcej...


    Przechodzone to są diesle - które z salonu wyjeźdzają po to aby zrobić pół miliona km a potem wpadają w łapki szczęśliwych posiadaczy z przebiegiem 98tyś km


    a co złego w LPG? LPG spełnia u Mnie 3 funkcje:

    A-dzięki temu mój motor z przebiegiem 180tyś km pali zaledwie 0.12l / 1000km oleju, przy dynamicznej jeździe
    B-mam auto które nie pracuje jak traktor, a jest tańsze w eksploatacji od diesla
    C-mam wszystkie zalety benzyniaka (łącznie z pełnym sterowaniem mieszanką itp. lpg poprzez komputer od benzyny) + więcej mocy


    więc naprawdę to bardzo głupie rozwiązanie... a skoro zwiększenie mocy + obniżenie kosztów eksploatacji to takie głupie, to nie wiem po co reszta 'głupków' robi chip tuning w dieslach w celu wlasnie zwiekszenia mocy, i (niby) zmniejszenia zużycia ropy
    Osobiście nie mam nic przeciwko LPG :> Tylko, że szukając samochodu - naoglądałem się tyle rozmaitych wynalazków i patentów, że mi się odechciało Swoje poprzednie auto też miałem z LPG OMVL i byłem zadowolony....
    Pisząc "przechodzone" miałem na myśli samochody powypadkowe, nieudolnie naprawiane, w nagannym stanie technicznym..... Ciężko kupić dobre auto w cenie rynkowej.....
    P.S. i nigdy nie nazwałem nikogo Głupkiem

  4. #124
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    [QUOTE=Tuti;244131]Mnie najbardziej ciekawi spalanie tego auta. 200 koni, 1,5 tony wagi i 11 litrów przy nieprzepisowej jeździe to dużo? 2.5 V6 w 156 nie spalało podobnie? Rzeczywiście nie da się zejść do poziomu 8 l/100 km? Miał ktoś okazję to sprawdzić?

    I pytanie chyba główne do raftera: jak wygląda spalanie w TFSI?

    Tuti , auto ma na razie 5 kkm przebiegu , jazda tylko po mieście ( nie miałem jeszcze okazji wypaść na trasę ) praktycznie tylko do 4 biegu -
    w kapeluszu 9,5 l /100
    dynamicznie 10,5 l/100
    Dodam ,że to wersja quattro w manualu 211 KM , moment obrotowy 350 Nm .Katalogowo 6,7 s do 100kmh
    Ostatnio edytowane przez rafter ; 15-11-2009 o 16:09
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  5. #125
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    To teraz klekociarze chcą udowodnić że są oszczędni bardziej od benzynowców i mają szybsze auta pokazując link z wyścigu chipowanego klekota z V6
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 15-11-2009 o 19:48

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #126
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafter Zobacz post
    wersja quattro w manualu 211 KM , moment obrotowy 350 Nm .Katalogowo 6,7 s do 100kmh
    Spalanie jest niskie jak na napęd na 2 osie, moment i moc.


    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    z wyścigu cipowanego klekota z V6
    Turbo vs wolnossak.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  7. #127
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał fiergloo Zobacz post
    Turbo vs wolnossak.
    Zakładając chip do V6 to turbo klekot na chipie nie dał by rady

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #128
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Zakładając chip do V6 to turbo klekot na chipie nie dał by rady
    a zakładając turbo do tej V6 to już w ogóle nie było by o czym gadać, zresztą podejżewam że do zwykłego 1.8/2.0 zakładając turbo (bo w końcu JTD ma turbo) to też by się tak nie cieszyli...

    diesel power http://je.pl/qeuy

  9. #129
    kojut
    Gość

    Domyślnie

    Zrobiłem krótki filmik który wszystko wyjaśni http://www.youtube.com/watch?v=wOmiF1l-Fzs Dla fana motoryzacji jest tylko jeden słuszny wybór(i nie jest to diesel). Tutaj jeszcze dźwięk TS http://www.youtube.com/watch?v=hqDR6...eature=related Ekonomia jest sprawą czwartorzędną.

  10. #130
    Użytkownik Romeo Avatar alfasound_mania
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.8 8V;Alfa Romeo GT 1.9 JTD;Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    864

    Domyślnie

    Akurat tym moim śmiesznym TSem złoiłem 166 JTD(seria 140 KM) mojego wuja na autostradzie z Poznania do 200km/h byłem z przodu nie wiem jakby było z chipem ale to i tak auto mocniejsze o 11 koni i nie nie wiem ile neewtonów od mojego. Alfa mojego wuja dlatego tak też krytycznie wypowiadam się na temat diesle bo właśnie takimi jeździ mój wuj zarażony alfizmem ode mnie ma jeszcze 1.9 jtd w 145 po za tym miałem przyjemność prowadzić 1.9 w 159 i stwierdzam że w porównaniu z jaką kolwiek alfoską benzyną o tej samej pojemnośći dostaje baty. Nie ujmuję ludzią którzy swoje dieslowskie alfy kupują bo biją bardzo dużo kilometrów ale kupowania diesla i bawienie się w chipowanie cudowanie i robienie z niego rakiety jest co najmniej dziwne. Chip daje spory przyrost mocy ale koła dwumasowe i sprzęgła dostają przy wirusie tęgie baty które już w standardzie są bolączką tych silników no na półosiach przy ekstremalnych wykresach kończąc.

    P.s. Skoro porównujesz do Poloneza to moja Alfa ma wcześniej czerwone pole niż Poldek bo już od 6,5 tys. a poldek od 7.
    Odpowiedź na Twoje pytanie:
    Nie , nie będzie mi głupio jak wyprzedzisz mnie Swoją Alfą tylko trochę się wkurze że nic nie widze przez Twój dym
    Alfa Romeo 155 1.8 8v 1993r.
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 2000r.
    Alfa Romeo 145 1.9 JTD 1999r.

Podobne wątki

  1. [159] Miska olejowa 159 2.0 JTDm 170KM - porównanie kodów produktu
    Utworzone przez Kąkol w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-02-2022, 09:24
  2. porównanie 155 vs. 156 ?
    Utworzone przez boorek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 71
    Ostatni post / autor: 01-04-2011, 22:38
  3. Porównanie 164 i 166
    Utworzone przez fiergloo w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 27-10-2010, 21:03
  4. Sprzęgło i skrzynia, porównanie 1.9 i 2.4 JTDm
    Utworzone przez pr0k0p w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 26-08-2010, 19:55
  5. Porównanie
    Utworzone przez Leszek K w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-03-2009, 21:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory