Strona 6 z 18 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 176

Temat: DPF (filtr cząstek stałych) w JTDm - przy przygazówce potrafi zakopcić na czarno

  1. #51
    Pawel159
    Gość

    Domyślnie

    To dziwne bo jeszcze 4 miasiące temu w ASO FIAT podali mi cenę 4000 do AR 159, a do tego typy DPF nie potrzeba żadnego płynu, jest bezobsługowy. Za to do FIATA 500 już 10 000!!!
    Z płynem występują w Peguot i reszcie franc i chyba w grupie VW.
    Wymiana to żadna filozofia - jak nomalny tłumik z czujnikiem temp i dwoma przewodami ciśnieniowymi.
    W niektórych serivisach Opla pozaproceduralnie płuczą specjanym płynem jeden z nich to chyba ATLANTOL HDE.
    Teoretycznie DPF w AR jest dożywotni, ale w servisach nieśmiało mówi się o 100 000 km. O płukaniu nie mówi się wogóle.
    Na allegro pojawiły się regenerowane za 1300 przy zwrocie starego, a na ebayu italiano sprzedają za około 2700,- chyba nowe

    Przy odrobinie uwagi przy wypalaniu nie powinno być problemów, wystarczy nie gasić auta w tym czasie.

  2. #52
    Pingwin
    Gość

    Domyślnie

    nie ma bezobsługowych częsci w samochodzie po prostu nie ma.

  3. #53
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar alfaholik-Bioły
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    147 1.9JTD, Lybra 1.9JTD, Delta 1.6JTDm
    Postów
    423

    Domyślnie

    Witam! Wymieniłem przepływomierz na nowy i dalej bez zmian... troche się zawiodłem, ale postanowiłem obejrzeć jeszcze raz jak jest zamontowany filtr powietrza i okazało się, że w środku był paragon i po jego wyciągnięciu auto już śmiga pięknie jak dawniej. Mechanik nie zauważył paragonu i tym sposobem mam jedną luźną przepływkę na kiedyś lub do odsprzedania jakby komuś nawaliła. Pozdrawiam, fajnie że problem był taki głupi i nie kosztowny.

  4. #54
    tomassobb
    Gość

    Domyślnie

    ale jaja pan mechanik się ładnie przedstawił..

  5. #55
    Pingwin
    Gość

    Domyślnie

    a czy...w benzynie jest problem filtra cząstek stałych)) ?? To sobie, dieslowcy kaszlaki, doliczcie koszt wymiany filtra do cen za paliwo. Ile wyjdzie za ropę?

  6. #56
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar spike
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Gdynia/Fjellsa
    Auto
    159SW 2.0 jtdM
    Postów
    238

    Domyślnie

    Cytat Napisał Colin Zobacz post
    powiem tak - kto usunie sobie DPFa to dopiero zacznie mu sie sypać auto

    juz inni to robili - teraz żałują ze odstawili sobie druciarstwo
    W trojmiescie smiga smialo 159 w 1.9 zero problemow.Probowano w nim wymusic oczyszczenie filtra i niewiele brakowalo i spalili by auto(ASO)filtr usuniety.U mnie filtr przeczyszcza sie co okolo 800 km .Prosta sprawa o zadbanie od czasu od czasu zdjac kapelusz i "przedmuchac" autko,a druga moze nawet wazniejsza. to olej silnikowy,musi byc o odpowiednich parametrach.

  7. #57
    plancior
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pingwin Zobacz post
    a czy...w benzynie jest problem filtra cząstek stałych)) ?? To sobie, dieslowcy kaszlaki, doliczcie koszt wymiany filtra do cen za paliwo. Ile wyjdzie za ropę?
    Tak, ja wymieniam dpfa co 5tys bo lubię.
    Skończ się kompromitować. To nie jest część, którą każdy wymienia przy przeglądzie. W obu silnikach coś się może sknocić i możesz słono za to zapłacić.
    Doliczasz cenę oleju do swojej TS jak lejesz benzynę? Słyszałeś o tych silnikach ile ich się zatarło?

  8. #58
    Pingwin
    Gość

    Domyślnie

    Nie mam silnika TS plancior. Mam boxera. I nie pisz o kompromitowaniu się. Wymiana filtra cząstek stałych po około 100 tys km (plus minus) to absolutna koniecznosc w silnikach JTDm. Takiej częsci ani częsci rownoważnej nie w silnikach benzynowych. Zatem eksploatując diesla przez dłuższy czas, musisz doliczyć koszt wymiany filtra, a jest to kilka tysięcy złotych. I taka jest prawda.

  9. #59
    plancior
    Gość

    Domyślnie

    To co powiesz o tych wszystkich którzy dpfa nie wymieniali przy 100tys bo... nie było takiej potrzeby.
    Ja rozumiem, że ktoś może nie lubić diesli, ale bez przesady. To się nazywa czepialstwo.
    Ja nie wchodzę w wątki o benzynach i nie śmieję się z wszystkich problemów i awarii jakie trapią te jednostki.
    Zresztą jest już jeden wątek benzyna vs diesel. Nie ma sensu tutaj o tym rozmawiać. W tym wątku ludzie próbują się czegoś dowiedzieć, a nie dyskutować o wyższości jednego nad drugim.

  10. #60
    tomassobb
    Gość

    Domyślnie

    i poczekaj aż ci sie ten boxer spierdoli to wtedy bedziesz płakał...

Podobne wątki

  1. (DPF) Filtr cząstek stałych w 147
    Utworzone przez cuoreventi w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 07-07-2018, 17:50
  2. [156?, 147, GT] DPF - filtr cząstek stałych
    Utworzone przez Krajcok w dziale 147
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 10-12-2016, 10:23
  3. FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce
    Utworzone przez TuneFORCE w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 07:15
  4. [Brera] Filtr cząstek stałych.
    Utworzone przez drizzzt w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-04-2011, 14:10
  5. Filtr cząstek stałych
    Utworzone przez Darek68 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-08-2009, 09:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory