niestety nie mam kabla do Ecu gazu więc pozostaje mi tylko pomiar miernikiem...
niestety nie mam kabla do Ecu gazu więc pozostaje mi tylko pomiar miernikiem...
Wreszcie fabryczna navigacja w 166 mówi do mnie po polsku...
Dorzucam jeszcze swoje ostatnie zabawy z alfadiagiem, znalazłem popularny błąd w ECU ME 7.3.1. jedyny jak na razie ale nie fajny.
Nie chodzi mi też elektrowentylator ale alfadiagiem tylko tyle doszedłem że test wyszedł failed, nie wiem czy da się zdiagnozować co jest przyczyną, nie znalazłem opcji.
Ostatnio edytowane przez romek126 ; 15-11-2009 o 23:51
Problem rozwiązała wymiana sterownika na inny i numerach 60655033, po wymianie kontrolka nie świeci się a kwp i alfadiag łączą się bez problemu i pokazują żadnych błędów dtc. Dzięki za pomoc i dla ar145ts za dostarczenie sterownika. Ps stary rozbiorę i zamieszcze fotki jeżeli kogoś to interesuje
Miałem podobny problem ( świecąca się kontrolka brak możliwości połączenia z kompem ) i również musiałem wsadzić nową centralkę. Tylko w moim przypadku starą mi któryś z mechaników zap... i nie dojdę już gdzie i kiedy. Przestrzegam więc wszystkich przed nieuczciwymi ( czytaj złodziejami ) mechanikami z małopolskich serwisów samochodowych. Nie wiem jak to jest , czy airbag działa po zapaleniu się czerwonej kontrolki ( czy poduszki są aktywne ) ale okradanie samochodu i przyczynianie się do tak drastycznego zmniejszenia bezpieczeństwa użytkownika oraz pasażerów powinno być nagłośnione i traktowane surowo przez prawo a wszyscy łącznie z policją mają to głęboko w dup.... .Dodam jeszcze , że dokonywanie zakupu z niesprawdzonych ( podejrzanych) źródeł zwiększa tylko skalę tego procederu. Oczywiście na chwile obecną alfadiag łączy się bez problemu z nową centralką airbag i nie wykazuje żadnego błędu i jest super. Alfadiagiem połączyłem się również z ecu fiata punto II oraz jego arbagiem i zdiagnozowałem usterki typu niesprawna sonda lambda + rozładowanie akku jeszcze kilka innych . Po wykasowaniu błędów powraca tylko uszkodzona sonda ( coś panowie mechanicy jej zrobili przy wymianie wydechu).
Czy spotkał się ktoś z takim przypadkiem że w pewnym momencie sondy wskazują napięcie stałe w okolicy 0,46V - takie coś miałem przy pomiarze miernikiem oraz na wykresie w programie diagnostycznym... Po pewnej chwili wszystko wróciło do normy i sondy znów oscylowały w okolicy 0,1 - 0,85 V lecz sytuacja powtórzyła się dwukrotnie w ciągu godziny zabawy przy aucie.
Wreszcie fabryczna navigacja w 166 mówi do mnie po polsku...
- praca sondy lambda
--
http://www.4shared.com/file/15488163...ambda_eng.html
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Wszystko fajnie, ciekawe wykresy, diagnoza byłaby prosta gdyby mieć oscyloskop i wykres sondy pasowałby do jednego z trzech typów zaprezentowanych w tej prezentacji. Ale co zrobić jak sonda normalnie działa a w pewnym momencie nie jedna a dwie sondy mają identyczne stałe napięcie - wg wykresu trzeba wymienić sondy bo nie pracują ale za chwilę wszystko jest z nimi ok...
Może jakiś reset wykonać? Może coś się zapętliło i pojawia się niepotrzebny sygnał z ECU przez co sondy stają w miejscu? Czy jest to możliwe?
Wreszcie fabryczna navigacja w 166 mówi do mnie po polsku...
- masz rację, tylko pomiary oscyloskopowe mogą coś powiedzeć.
- ECU nie ingeruje w przebieg sondy lambda.
- napięcie 0.46 V powstaje wtedy jeśli sonda jest zimna, co raczej na pracującym silniku sie nie zdarza.
-raczej bardziej wiarygodne byłyby wykresy z programu diagnostycznego niz pomiary miernikiem.
--
![]()
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Podlaczylem dzis 147ke 1.9 JTD pod alfadiag, pochodzilo to moze z 5 minut i program sie rozlaczyl po czym program sie zawiesial i juz sie nie uruchamia
Unidiag w ogole sie nie polaczyl.
Co to sie wydarzylo?
Wczoraj podłączyłem swoją 147 1.9jtd 2002r. zmostkowanym kablem KKL OBD2 (pin 7-3) w celu wyłączenia AirBag'a (program KWP71 Diag).
Kontrolkę udało się wyłączyć, jednak dzisiaj po przestawieniu położenia fotela kontrolka znowu zaczęła się świecić...
Podłączyłem samochód, włączyłem KWP71 i uzyskuję następujący błąd:
Read diagnostic faultcodes :
Bytes received: 22 27 00 67 9E
DTC: 0x22 = 34
state : 1
type : 0x07 Too high value
condition1 : 0x00
condition2 : 0x67
counter : 0x9E
Najgorsze jest to, że owego błędu nie da się usunąć i kontrolka non stop się świecijestem sfrustrowany i nie wiem co robić.. ktoś ma jakiś pomysł? :|