Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 66

Temat: spalanie przy 30-40km/h

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał RogerIZ28 Zobacz post
    ...Pierwsze słyszę że trzeba jeździć na takich obortach dla których silnik osiąga maksymalną wartość momentu obrotowego - oznaczało by to iż większością diesli na trasie nie można by jeździć szybciej niż 90km/h (ok 1500/2000obr ) ...
    A gdzie tak ktoś napisał? Jazda z prędkościa obrotową bliską obrotom maksymalnego momentu obrotoweo jest najzdrowsza dla silnika i silnik wtedy najmniej pali - w trasie takie obroty powinny byc utrzymywane. Ma to jeszcze inny aspekt mianowicie chodzi o bezpieczeństwo jeśli chcemy przyspieszyc gwałtownie to po prostu naciskamy pedał przyspieszenia i samochód przyspiesza, a przy niższych obrotach należy zrobic redukcję aby przyspieszyć.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar _cichyy_
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    czestochowa
    Auto
    Była AR 159 jtdm, Jest : BMW E66 750Li
    Postów
    459

    Domyślnie

    Chyba sam nie wierzysz w to że spalanie będzie mniejsze na niższym biegu przy tej samej prędkości.
    Ot taki przykład: auto z gazem, końcówka paliwa, więc auto się dusi przy wyższych obrotach... wrzucasz następny bieg i auto dalej ciągnie do pewnej wartości obrotów i tak można dojechać jeszcze do jakiejś stacji. Jeśli byś chciał usilnie jechac na niskim biegu, to auto się dławi, więc gdzie tutaj masz niższe spalanie ???
    Ostatnia z Alf : Alfa Romeo 159 ,
    Teraz: Mercedes CLS 55 AMG & Suzuki SV 1000S

    OD DUŻEGO SILNIKA LEPSZY JEST ? ..... JESZCZE WIĘKSZY SILNIK

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    Spalanie paliwa przez silnik: przy obrotach 4000/min daje nam 8000 razy dawkę paliwa ( dla silnika 4-ro cylindrowego), przy 2000/min jest 4000 razy na minutę podawana dawka paliwa, więc proste ( jak kłębek sznurka w kieszeni ),że przy niższych obrotach mamy mniejsze spalanie , natomiast wydatek mocy i o to tu głównie chodzi, jest zdecydowanie mniejszy przy obrotach 2000 niż przy 4000 w stosunku do spalonego paliwa. Reasumując, przykładowo silnik przy 2000 obr/min daje nam 30% swojej mocy a przy 4000 obr/min 100%. I dlatego jeżeli chcemy jeżdzić oszczędnie to powinniśmy kręcić silnik do około max 3500 obr/min , natomiast żeby jeździć cały czas na maksymalnej mocy silnika wtedy obroty nie powinny spadać poniżej maksymalnego momentu obrotowego silnika, jednak wtedy jazda napewno nie jest ekonomiczna jak niektórzy tutaj chcą twierdzić.
    Przykładem jest jazda w trasie z prędkością do 110km/h spalanie w granicach 9l/100 km a z prędkością 150 km/h 12,5 l/100km
    Sprawdzone w doświadczeniu na laboratorium
    Pozdrawiam

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    Ja tutaj z tych wywodów wywnioskowałem jeszcze jedno. Jeżdżąc zgodnie z przepisami przy 90km/h i 5 biegu rozwalimy sobie silniczek... mało tego aby auto mniej spaliło przy prędkości 30-4-km na godzinę musimy cały dzień jeździć na 1szym biegu.
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  5. #15
    Użytkownik Ogier Avatar Sewojtas
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Przyszowa
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9jtd 1999r
    Postów
    183

    Domyślnie

    Panowie a jakie są optymalne obroty przy silniku 1.9 jtd 105km oczywiscie chodzi mi o taka jazde aby silnika nie mieczyć a jedzic ekonomicznie?

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał RafcioL27 Zobacz post
    ... natomiast żeby jeździć cały czas na maksymalnej mocy silnika wtedy obroty nie powinny spadać poniżej maksymalnego momentu obrotowego silnika, jednak wtedy jazda napewno nie jest ekonomiczna jak niektórzy tutaj chcą twierdzić.
    ...
    Proponuję trochę zastanowic sie zanim cos się naisze i doczytac o użytecznej rozpiętosci prędkości obrotowych silnika. Moc maksymalna wystepuje w TSie (1,6)w okolicach 6200, a moment maksymalny w okolicach 4500 (w 1,8 czy 2,0 przy 3500) JAK W TAKIM RAZIE MOŻNA JEŹDZIĆ CAŁY CZAS NA MOCY MAKSYMALNEJ??? Moc i moment obrotowy są ze soba ścisle powiazane i wyraża to wzór M=9550 N/n. Jeszcze raz napisze: każdy silnik powinno sie eksploatowac pomiedzy obrotami momentu maksymalnego (od obrotów gdzie mamy 75% jego wartości) a obrotami mocy maksymalnej.
    Sewojtas jesli chodzi o JTD to w silniku 1,9 105KM maksymalny moment obrotowy występuje przy 2000obr/min i przy takich obrotach ten silnik powinien pracować jeśli chcesz jechac ze stałą prędkością

    Jeszcze małe info: na II biegu w samochodzie 1,6 TS poruszamy się z prędkościa 30km/h mając 2420 obrotów, a na 5 biegu jest to 1050obr/min - czyli prawie obroty biegu jałowego. a i nie ździwcie się panowie jak polecą wam panewki od takiej jazdy na niskich obrotach i wysokim biegu. To wtedy właśnie drgania harmoniczne sie pojawiają skręcając wał. Silnik jest zaprojektowany tak ze ma pewinien zakres optymalnej pracy i w tym zakresie powinno się go eksploatować. Pasek rozrządu też rozciąga sie i przeskakuje głównie od gwałtownego szarpania a nie od pracy na wysokich obrotach.
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 21-11-2009 o 20:28
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    czyli jednym slowem mowiac 95% kierowcow nie potrafi jezdzic a ograniczenia predkosci na drodze powoduja niszczenie silnika!!! same minusy jazdy samochodem

  8. #18
    Gwynbleidd
    Gość

    Domyślnie

    110-114 kW (150-155 PS) @6400 rpm, 181-187 N·m (133-138 ft·lbf) @3500-3800 rpm

    rozumiem, że dla 2.0 TS.. najbarrdziej optymalne to 3500-3800rpm?
    poprawcie jeśli sie mylę.
    Ostatnio edytowane przez Gwynbleidd ; 21-11-2009 o 20:11

  9. #19
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    2,0TS ma maks momentu występuje przy 3500obr/min co uwzględniając +-25% daje optimum w zakresie: 2650 do 4375 obr/min
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #20
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    były Alfa Romeo 156 2.5 V6, 1.6 TS
    Postów
    181

    Domyślnie

    ale jak będę jeździł 30-35 kmh na trójce, mam wtedy 1500-1600 to jakoś strasznie to szkodzi silnikowi i lepiej na dwójce ? Pytam bo nie chce sobie silnika zniszczyć.

Podobne wątki

  1. [159] Alfa 159 1.75 tbi - spalanie przy 140 km/h
    Utworzone przez Irbis w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 23-02-2015, 21:14
  2. Spalanie przy odłączonym przepływomierzu 2.4 JTD
    Utworzone przez bellocaro w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 11-10-2014, 15:20
  3. [159] Rośnie spalanie przy dojeździe i na luzie 1,9 8V JTD
    Utworzone przez alvvar w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 22-03-2014, 10:06
  4. Trzęsie nadwoziem 20-40km/h - przeguby wewnętrzne?
    Utworzone przez pampik w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-10-2011, 19:26
  5. [147] Wskazania komputera (spalanie) przy pracy na LPG
    Utworzone przez drift-r w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-10-2010, 19:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory